Spolarvätskebehållare

Classic70
12 juli 2018 · 27 Inlägg

Tja!

Behöver en spolarvätskebehållare till ett projekt, men hittar inte vad jag söker efter.
Dom jag hittar på nätet har antingen ospecificerad volym, är modellanpassade för jänkare och japsare eller universal specifierade under 2 liter. Jag skulle vilja ha något från 5 liter och uppåt, för jag menar hallå, 1.2 - 1.5 liter i norra Norrland räcker inte länge. Det är helt enkelt inte praktiskt.

Söker en behållare av plast eller metall, kvadratisk för lätt placering och montering, dubbla pumpar eller uttag för dubbla pumpar (vill ha vindruta och strålkastare separat), 5 liter eller mer.

Alla tips mottages tacksamt!

Subaru Forester 2.0D AWD "Subawuu" (2008)
Volvo 240 (1988)
Kia Sorento "Taxin - GT-line 2.2 CRDi AWD" (2018)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 juli 2018 · 4 917 Inlägg

Det blir te å leta runt hos skrotare.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 juli 2018 · 17 547 Inlägg
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 juli 2018 · 4 917 Inlägg

Tror du inte han vill ha dom renare ? smile
Jag nämnde skrotare,  inte avfallslager. .

Senast redigerat av chanstagarn (12 juli 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Acobra
12 juli 2018 · 62 Inlägg

Minns inte formen riktigt men kolla om behållaren till Golf 2 kan vara något. Har för mig den var relativt stor men kan inte lova den är kvadratisk

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Steff240
13 juli 2018 · 1 026 Inlägg

Leta på lastbilsdemonteringar smile dom behållarna brukar vara rejäla så där kan du nog hitta nåt passande till rimligt pris.

Annars kan du ju bygga en egen smile behöver det inte se snyggt ut funkar det utmärkt med en 10 liters dunk och nån form av pump big_smile spana in lösningar på folkracebilar tex smile

Senast redigerat av Steff240 (13 juli 2018)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 juli 2018 · 13 757 Inlägg

Vi köpte en till en buss jag hade som var lite större..    Kolla opp tex buss utrustning eller nått sånt den var rejäl..    I våra turismo så är den nog närmare 20liter stor  kan köra en hel sommar utan att det tar slut   på vintern skulle det nog räcka med 2st fulla så klarar man sig dock fyller vi varje dag på vintern man vet liksom aldrig var man hamnar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Classic70
13 juli 2018 · 27 Inlägg

Tack för tipsen, men tyvärr inget som fungerar i min sits.
Har flertalet bilar hemma, VW Passat och Golf från 1980-1996, Mitsubishi Galant, Saab 900 osv som jag redan provat ifrån, men dom har massor av udda vinklar och konstiga fästen. Modernare bilar har nästan alltid behållaren i framskärmen och dessa behållare är så udda utformade att monteringen bara blir ful och klumpig.

Så, behållaren måste vara så kvadratisk som bara möjligt för att få en stilren montering. En vanlig dunk är heller inte designad för att användas som permanent behållare och tål varken kyla eller värme och är extremt känsliga mot solljus.

Måste jag så får jag helt enkelt gå på in på Feltema och köpa deras 2.5 liters behållare, trots att den har ett lock som går sönder under årets första minusgrader, och gå ner i värdefull volym.

https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese … 2000032805

Denna från Nordic Kramp verkar ha ett bättre lock men då måste jag gå ner i ännu mer volym.

https://nordic.kramp.com/store/se/sv/product/172248

Subaru Forester 2.0D AWD "Subawuu" (2008)
Kia Sorento "Taxin - GT-line 2.2 CRDi AWD" (2018)
Volvo 240 (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang