Volvo 244 88 b230fk

Har alltid gillat 240 modellen och det var även min första bil. Dock inte just denna bil. Så ja vill ge den ett nytt liv med en lite hetare motor ;)
  • 0 Följare
  • 621 Visningar
  • Uppdaterades senast 31 juli 2018
Swehover
31 juli 2018 · 4 Inlägg

Tjabba kom på lite i efterhand att det kanske skulle vara kul att lägga upp en projekttråd.
Så om någon är intresserad av bygget här har ni smile
Lite info att börja med.
Bilen är en 244 från 88. Gjord senare under året då även kallad 88b med lh 2.4 härva.
Ska byggas bur samt byte av motor och växellåda.
Bilen ska reggas med ovanstående.
Så därför kommer bilen att vara original tills reggbes sen ska det börja trimmas.

Har börjat projektet redan och lyft ur motorn ur donatorbilen samt ur 240in. Håller på att rensar invändigt in för burbygge som borde komma vilken vecka som helst nu. Eventuellt när jag har semester efter sommaren.
Ska även korta ner spakstället på m90in innan jag kan hinka i nya motorn och lådan.

Finns lite rost i dagsläget men ska fixas innan reggbes. Sedan någon gång i framtiden ska bilen hellackeras. Tror du det blir ocean racea Blue.

Trim i framtiden är inte bestämt ännu men har en 16v topp ligger som ska va med smile

Om det finns nått intresse så kommer jag uppdatera annars finns det väll ingen idé.
Är inte på något vis proffs på detta men har väll inte tummen mitt i handen iaf.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang