Min Evo Är Stulen!! - *Återfunnen*

E30Tompa Rörpulare
1 februari 2007 · 1 453 Inlägg

dumt att bryta sönder dörrarna, tändlås mm för att få den att gå igång då!? smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
HoKkee
1 februari 2007 · 845 Inlägg

fyfan vad jobbigt.
hört någe nytt om bilen din?

KenZo
5 februari 2007 · 155 Inlägg

vad gör försäkringsbolaget om bilen aldrig hittas?
får man ersättning där med?

och , om dom hittar bilen helt slaktad, lagar dom den? eller beror det på skadorna?

Jonni
5 februari 2007 · 1 256 Inlägg

Dom gör en uträkning på vad bilen är värd, det är då man skall ha bra och väldigt fina bilder av sin bil, det är nämligen stort plus när en bil är mycket välvårdad.

Om bilen är slaktad så räknar dem på det på samma sätt som om grejerna var skadade, Överstiger kostnaderna mer än 60-80% av bilens värde så blir det inlösen. Men det är beroende på försäkringsbolag, allt går att förhandla.

Många vill ju behålla sina bilar, andra inte!

Mr_Jetta Yamaha R1 Turbo ;)
6 februari 2007 · 255 Inlägg

Såg en vit Evo på E4an utan regplåtar i helgen , kan det vara den tro? bilen sågs mellan lkpg - nkpg körde mot lkpg

Sushikocken Sleeper
6 februari 2007 · 3 084 Inlägg

öhh... den är ju redan funnen

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
tobi
6 februari 2007 · 562 Inlägg

hehe.. om det är den så är den stulen igen ^^

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
XZ-Evo
6 februari 2007 · 41 Inlägg

Tjenare allihop,

Senaste nyheterna kring bilen: F-bolaget har varit och kollat på den och tyckte att den inte var så pass synligt skadat att det inte skulle vara lönt att laga. Det som händer nu är att verkstaden ska ta sig en titt på den och göra en kalkyl på allt som behöver åtgärdas. Visste är den inte totalt kvaddad, men frågan är ju hur framvagn, hjulupphägning, hjullager, koppling, v-låda osv osv mår. Men efter att ha gått ett varv runt bilen tyckte de det skulle vara lönt att laga den.

Får väl se hur lång tid det här komer ta nu, men vi avvaktar alltså action från verkstadens sidan nu, som ska ge sig på att laga den.

Får väl se hur denna historien slutar. Men självklart håller jag tummarna för att de återställer den till exakt det skicket den var i innan. Något annat är ju inte att acceptera. Det jag grubblar lite på är hur mkt en "vanlig" verkstad kan om en totalt modifierad Evo 4, där inte en pinal är orginal. Ska bli intressant att följa...

Så till dig som trodde att du såg den: TACK för att du var uppmärksam och lade ut det på forumet! Dock har jag inte fått något samtal från verkstaden att den skulle vara stulen där ifrån, och jag tror knappast den är körklar än smile

/Mvh XZ-Evo

niclas_swe bitter besserwisser
6 februari 2007 · 644 Inlägg

tyvärr tror jag att du kan glömma att de återställer den till exakt samma skick och extra utrustning som den var i innan. det är försäkringsbolag vi pratar om. tyvärr.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Kristian_L
6 februari 2007 · 1 893 Inlägg

Håll en dialog öppen med verkstaden, åk ut och prata med ansvarig. Ring ändå oftare. Var alltid trevlig, även när de idiot förklarar dig, stå på dig.
Vet inte viklen rätt du har angående special utrustning. Men vanligt "bonna förnuft" säger ju att den skall återställas till skick som innan den blev "utlånad".
Ifall du vill ha den till sommaren, så måste du nog vara på verkstaden, ligga på hela tiden.
Gapa och skäll inte, då blir de omöjliga. (Tänk bara på hur du själv skulle bete dig mot en som gapar och skriker.) lugnt och sansat, oavsätt hur sega/dumma de är. Ring ett par ggr i veckan. Se till så du får prata med samma kundmotagare, ring direkt nummret. Se till så han/hon inte kan glömma dig hur mycket han/hon än försöker. Säger de, ring inte förän om två veckor. Så ringer du om två dagar, som vanligt.
De kanske väntar på delar från Japan, men risken är också att de glömmer bort en bil som stått länge. Ligger man på HELA TIDEN tills de inser att man inte försvinner förän bilen är fixad, så gömmer de inte bilen längst in i ett hörn.

Även verkstads personalen består av människor. Människor som tar genvägar, glömmer av saker m.m.

Lycka till!

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
XZ-Evo
6 februari 2007 · 41 Inlägg

Förstår precis vad du menar! Ska ligga på och visa att jag är mån om att få den klar så fort som möjligt. Dock inte bli en "jobbig" kund...

Men när F-bolaget bestämmer att den ska lagas måste det väl finnas någon maxgräns för hur länge man ska behöva vänta? Är det som du säger att det finns en risk att den inte blir klar till sommaren så känns det jävligt tråkigt. Kan väl inte mena att man är tvungen att vänta så länge? Det är ju inte bara 1-2 månader till sommaren precis.

Någon som har erfarenhet av detta innan?

För övrigt tackar jag för tipsen! smile

VictorW Medlem 34530
6 februari 2007 · 908 Inlägg

XZ-Evo skrev:
Förstår precis vad du menar! Ska ligga på och visa att jag är mån om att få den klar så fort som möjligt. Dock inte bli en "jobbig" kund...

Men när F-bolaget bestämmer att den ska lagas måste det väl finnas någon maxgräns för hur länge man ska behöva vänta? Är det som du säger att det finns en risk att den inte blir klar till sommaren så känns det jävligt tråkigt. Kan väl inte mena att man är tvungen att vänta så länge? Det är ju inte bara 1-2 månader till sommaren precis.

Någon som har erfarenhet av detta innan?

För övrigt tackar jag för tipsen! smile

Vet inte om det finns någon maxgräns, men prata med försäkringsbolaget och förklara läget.

För att inte bli en "jobbig" kund, så istället för att ringa ner. Så ta och köp lite fikabröd och hälsa på killarna (och tjejerna, om det finns några där smile ) på verksta'n. Det funkar i alla lägen.

Håller tummarna för att det löser sig så fort som möjligt.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
TobLju Fartglad
7 februari 2007 · 336 Inlägg

Ring inte varannan dag, då blir du en jobbig kund. Ring varje fredag lr ngt. smile Det gör jag just nu till verkstaden jag lämnat in min för att kolla läget bara. Om det händer ngt nytt så ringer dem mig men jag vill ändå vara uppdaterad om vad som händer exakt. smile
Innan jag lämnade in den så la jag fram ganska snyggt att jag var rädd om den och att det var som mitt barn. Så ifall dem gör en repa lr dylikt så blir det inte kul för dem. Fråga mig inte hur jag la fram det snyggt och trevligt men det funkade iaf. smile

Kul att det händer ngt iaf!

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
Turbopinglan
7 februari 2007 · 161 Inlägg

Vet känslan.. blev själv av med en kär bil som man lagt ner mycke pengar och energi på! hittades senare uppeldad på en skogsväg... ska också tillägga att jag bor granne med polishuset.. så det finns ingen ände på vad fräcka folk kan bli!! sad hoppas du får tillbaka din bil helskinnad iaf.

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
TobLju Fartglad
7 februari 2007 · 336 Inlägg

XZ-Evo, du får nog skriva i topicen att den är upphittad. wink

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
XZ-Evo
9 februari 2007 · 41 Inlägg

Behöver eran hjälp!

Kan ni hjälpa mig att kolla upp vad marknadsvärdet ligger på en Evo 4 -96 ? Orginal eller icke helt orginal spelar väl ingen roll. Men jag behöver all hjälp jag kan få för att hitta ett rimligt marknadsvärde.

Klistra gärna in länkar med pris så att jag har konkreta underlag.

F-bolaget har nämligen kontaktat oss angående utköp, då bilen var betydligt mer skadad än vad man först befarat.

Uppskattar eran hjälp, det vet ni! Vore fint om vi kunde komma upp med massor med länkar nu under helgen. Ska återkomma till F-bolaget på måndag!

Tackar så länge! Vi hörs wink

/Mvh XZ-Evo

Lundberg87
9 februari 2007 · 242 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/9734214.htm?ca=11_s

http://www.blocket.se/vi/9136223.htm?ca=11_s

2st 96or.

Hoppas allt löser sig för dej!

Senast redigerat av Quattronicke (9 februari 2007)

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
LoFET Almännt tokig
9 februari 2007 · 481 Inlägg

tänk på att det inte ingår reg bes i jap sports priser pbz hade 2 st 4:or för 140 k st.

hoppas det löser sig och de gör iordning bilen.

Inline sixes ist sie scheisse.......
XZ-Evo
9 februari 2007 · 41 Inlägg

LoFET skrev:
tänk på att det inte ingår reg bes i jap sports priser pbz hade 2 st 4:or för 140 k st.

hoppas det löser sig och de gör iordning bilen.

Aha! Tack för tipset!!

/XZ-Evo

mr_persiano *GULAN*
9 februari 2007 · 647 Inlägg

Fy tycker verkligen synd om dig... Har sj nästan samma problem bara att jag krockade med bilen men det är ett helvete att få försäkringen att jobba ihop med verstan.. Så jäkla jobbigt det har tagit ca: 4 månader än så länge. Det var förra veckan besiktningsmannen kom och kollade på bilen så nu får vi se hur lång tid det kommer att ta mer.

Önskar dig det bästa och att det kommer gå fort och att dom gör ett bra jobb...

Mvh: Mr_persiano AkA: "Gulan"

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang