Bygga Demobil hjälp!

drzero
17 januari 2007 · 107 Inlägg

Tjena jag är i startgroparna för ett företag det skall startas i vår men behöver en demobil

för att synas bättre men har inte bestämt hur den ska se ut eller vilken bil vi ska använda

det lutar åt en liten till mellanklassbil iaf

Så jag tänkte slänga in frågan här på forumet med alla bilgalningar vad ni tycker är snyggt?

tackar för alla sorters svar

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!
Burnout89 Överladdad!
17 januari 2007 · 530 Inlägg

ni kan få modifiera min bil och lacka den så står jag för restan och så får ni lånna den för demo visning big_smile

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
BMW635_Robban
17 januari 2007 · 1 277 Inlägg

Ta mamma eller pappas bil!

Hamilton
17 januari 2007 · 8 873 Inlägg

Pegga_405 skrev:
ni kan få modifiera min bil och lacka den så står jag för restan och så får ni lånna den för demo visning big_smile

Är du medveten om att det kan bli jäkligt dyrt för dig då?
Tänk om bilen skall användas till ljudbygge i värstingklass, hoppas att du har ett fett bankkonto... Lacken i sammanhanget är en struntsumma.

Fotograf på tierpidag.se
andast Fjant
17 januari 2007 · 187 Inlägg

står ni för kostnader så har ni en rx7a till förfogande wink

Alzheimers - New Friends Everyday!
BMW 740i "6-vxl" (1995)
sir_daniel www.kudoz.se
17 januari 2007 · 3 802 Inlägg

vad är det för företat? inriktning? utbud?

drzero
18 januari 2007 · 107 Inlägg

sorry gubbar ingen sponsring det ska vara en bil på blivande firman

inriktning står i signaturen dock byggs allt fattas lite specialverktug på vissa områden just nu

utbudet är att vi fixar det mesta

som det ser ut nu så tänkte vi maxa allt motivlack överallt, pulverlack och anodisering av resten, alacantra/läderinredning, fet stereoanläggning, fullt ställbar fjädring, Turbokonvertering m.m motortrim,  plåtbreddning och mycket mer

detta kan ju ändras eftersom ingen bil bestämt ännu och folk kanske inte tycker det är snyggt med en tokstylad bil

därför slängde jag in den frågan här vad ni tycker är snyggt

Senast redigerat av drzero (18 januari 2007)

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!
Hee-Maan
18 januari 2007 · 3 113 Inlägg

och där dog intresset tongue haha..  alla är ute efter sponsorer nästan big_smile

Semper Fi
FreddeK
18 januari 2007 ·

Tycker du ska bygga retro....alla har så grymt tokstylade bilar osv så marknaden kommer nog svänga så småningom! det kommer vara gamla bilar med ny teknik som tar över om några år tror jag! satsa på en flådig amazon med kompressor och showlack eller en beemer kanske...

Lycka till!

Katamso Superstar
18 januari 2007 · 511 Inlägg

Hoppas du/ni får det att lira... e ju själv på gång med en liten firma oxå... mest för skojsskull. Vart finns du för lackering är väldigt intressant för mej?


mvh

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
Henka_ Slav
18 januari 2007 · 1 454 Inlägg

Jag tror på Freddeponkens förslag ja, marknaden svämmar över av alla (ursäkta mitt uttryck men de e MIN åsikt) jävla japanare med breddning och feta kjolar, visst de kan ju vara snyggt. men de är för mkt nu! det måste vända. tror på riktigt gammalt typ 50 - tidigt 70 tal. där kan man göra fina saker.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
drzero
18 januari 2007 · 107 Inlägg

freddeponke / henka det kan nog svänga snart kommer ju mer och mer tex fick ju völk ställa ut sin amazon på sema show så man får väl kolla runt vad som finns

har faktist haft en tanke att moderniserna en amazon sedan sedan var det det där med tidsbrist som vanligt ingen fritid bara jobb

katamso håller till strax utanför gävle

Fixar allt som låter Brum och låter det inte brum fixar jag det med!
FreddeK
18 januari 2007 ·

Jo det gäller att läsa marknaden innan någon annan gör det och toksatsa...det är det här som är så svårt med att driva företag etc...därför jag är lagerarbetare=)

MUSN
18 januari 2007 · 130 Inlägg

Hur många har tänkt på att det är högkonjuktur nu, men snart vänder det igen och då kommer inte bilarna alls att vara lika påkostade med styling och tuning.

I början av nittiotalet då det var lågkonjuktur, hur många körde omkring med stylade bilar då?

Inget illa menat, är också i valet och kvalet att starta ett företag.

Senast redigerat av MUSN (18 januari 2007)

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
18 januari 2007 · 1 852 Inlägg

för guds skull, bygg inget showbygge med 17 skärmar och 10 st 12" basar. gör ett riktigt bygge som man kan använda! som någon sa: bygg retro!

man lever bara en gång så lev väl!
xorox_88 Smack that ass!!
18 januari 2007 · 2 953 Inlägg

tyker också retro tro att en fet t.ex amazon eller pv drar åt sig mycket uppmärksamhet med taksänkning och breddade skärmar med fet lack typ vallåkra volvo stil  old school

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
beemern .......
18 januari 2007 · 2 655 Inlägg

det tuffaste som finns tycker jag är ju att ta en väldigt gammal bil hälst en gammal jänk och stoppa i mycket nytt och gott. typ som mustangen i fast and the furious tokeyo drift. tuffaste jänken jag sett hittills tongue. fast de kanske ligger en bit över budget tongue

xorox_88 Smack that ass!!
18 januari 2007 · 2 953 Inlägg

beemern skrev:
det tuffaste som finns tycker jag är ju att ta en väldigt gammal bil hälst en gammal jänk och stoppa i mycket nytt och gott. typ som mustangen i fast and the furious tokeyo drift. tuffaste jänken jag sett hittills tongue. fast de kanske ligger en bit över budget tongue

varför inte lill jänken ford anglia trimmad å breddad de skulle vara fräckt

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang