Va ett tag sen nu, varit lite lat efter 1 veckas semester men också väntat på delar o de mesta har trillat in nu. Så nu e de fullfart för att få bilen körklar sen kommer det säkert finnas grejer man vill ändra, men det får bli allt eftersom.
De va dags o lyfta i motorn igen o svänghjul o kopplingspaketet åkte på
Competition lättat svänghjul
Competition koppling som nog ska stå pall för effekten
Standard pissigt centreringsverktyg men lyckades tillslut få dit lådan
oså va motorn på plats igen! Gick rätt smidigt men trångt mot torpedväggen med reroute kittet jag har
Köpte ett shortshift kit från japspeed som skulle enligt dom även passa 6vxlade lådan men icke!
Inte min bild, men på 6 växlade lådan sitter de två sånna här stift eller vad man ska kalla det. Så i deras distans var det bara urfräst för 1. Men jag kunde inte direkt se att det inte skulle passa om jag fräste ur likvärdigt på andra sidan så det gjorde jag och det verkar fungera. Tight blev det iallafall
Det kom även en stol precis innan jag drog på semester, riktigt behaglig faktiskt. Kanske något bred över axlarna för en enkel installation i en MX5a men tror det kommer gå. Har masserat kardantunneln lite grann
Köpte skidnation stolsfästen, får dock kapa dom 2 eller tre första raderna så jag får stolen så långt bak som möjligt
GCFabrications båge låg o väntade på mig när jag kom hem från semestern! Tog typ 1.5 månad efter lagd order men tillslut så
Monterades igår
Även coilovers,bromsgrejer och ett kyl låg & väntade på jobbet. Efter mycket velande om vilka coils man ska köra på i denna prisklassen så blev valet tillslut HSD Monopros. Rätt taskiga, glappiga gängor för infästningen på topplagringen men vi får hoppas dom presterar bättre under färd
Bromsarna blev i fram Wilwood 4 kolvs dynalites ok, 280mm skivor från corrado, wilwood bp10 belägg och såklart stålomspunnet runt om !
Bak köpte jag Mx5 sport ok begagnat & 276mm skivor. Beställde en renoveringssats till dom så ska in i blästerskåpet och på med lite lack. Bromsskölden tar i dock så tror att vinkelharry får lösa problemet.
Kylet på
Som sagt nu e de full fart framåt, känns inte som det är jätte mycket grejer kvar nu. Målet är att de ska vara hyffsat klart inom 2 veckor iallafall Det enda jag går och väntar på e renoveringssatsen till oken bak och lite slangar från england.
ha de gött så länge
Senast redigerat av Wingard (27 mars 2019)