Både och kan väl egentligen betecknas som båg. Oktanbooster höjer oktanen men inte som lekmannen tror. Det står ”tre punkter” vilket betyder att den höjer från 95 till 95,3. Bättre då att fortsätta leta efter 98 eller v-power.
Tillsatser i bensinen ska ju egentligen inte heller funka eller vara nödvändiga men jag som gärna testar sånt skit kan svära på att Redline si-1 ger en mer stabil gång och generellt gör så bilen går bättre. Jag har kört det i två bilar och kände av en förbättring i båda fallen. Kan vara inbillning dock men jag tror inte det. Stp eller K-i akut gör ingen skillnad däremot. (Enligt min erfarenhet på mina bilar.) Jag har iofs en solskenshistoria där brorsan fick totalstopp i någon del av bränslesystemet på sin Audi 100 2.3. 10 flaskor K-i akut löste problemet. VAG ville ha tiotusentals kronor för att ”laga” felet.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.