Hej! Kul med lite udda projekt! Men... ett tips! Man bör inte lägga i plana plåtbitar i golvet. Vecken i plåten som finns i original har en funktion, dels att det blir starkare och styvare men också att plåten kan "röra" sig lite vilket hindrar att det uppstår spänninar och "knackljud" när man kör.
Hej! Kul med lite udda projekt! Men... ett tips! Man bör inte lägga i plana plåtbitar i golvet. Vecken i plåten som finns i original har en funktion, dels att det blir starkare och styvare men också att plåten kan "röra" sig lite vilket hindrar att det uppstår spänninar och "knackljud" när man kör.
Jajjemän de är jag fullt medveten om. Har inga maskiner eller verktyg för o göra vecken i plåten. Går o knacka de för hand men orkar inte riktigt lägga den tiden på just de. Tanken är att hela bilen skall ljudisoleras så några "oljud" lär nog förhoppningsvis inte dyka upp... Sen är de meningen att de ska gå fort, så självklart blir vissa saker lite halvdant, men lite de som är charmen i de hela
Uppdatering Nu när karossen e färdig spacklad/slipad så hann jag även spruta på lite takfärg. Hade fortfarande kvar lite restfärger från när farsan lackerade dodge -59an så passade på att använda de sista som fanns kvar. Var även hos den lokala Colorama affären o skulle köpa en burk färg, direkt när jag kommer in så känner killen bakom desken igen mig, "han ska ha den typen av mekanlack, för den flyter ut bättre, vad äre för bil du ska lackera om nu då" Börjar bli lite roligare nu när dom känner igen oss Färgen får ni reda på imon