Mer problem inköpta! En omega v6 2.5 manuell, och en Senator B 24v
Har letat länge efter en Senator B (för er som inte vet så var Senator opels motsvarighet till 7 serien och S klass på 90 talet)
Sprang på denna när någon sökte inredningsdetaljer till en senator på facebook, och så var det en kille i skåne som hade en hel bil han skulle skrota, slutade upp med att jag köpte hela bilen (utan motor då) för ynka 3000kr.
Bilen var i delvis nedplockat skick när jag hämtade den, men killen som tagit motorn had verkligen gjort ett bra jobb! Allting satt kvar, alla bultar var sparade, och det fanns till och med fortfarande tryck i ACn!
Vad gör man då? Jo man tar en c30se, bankar på en automat låda, och stoppar i den såklart!
Valde att montera lådan innan vi stoppade i motorn, galet trångt men det gick till slut. nu återstår bara lite kablar som ska kopplas in, farthållare m.m!
Bonus bild på inredningen:
Före och efter givetvis, har inte hunnit montera riktigt allting ännu. Notera den schyssta affärsmanstelefonen!
Och Omegan då.
dök upp en annons på en facebook sida, ingen bild, knappt någon info. stod typ: Skrotbil säljes, opel omega.
Nyfiken som man är så skrev man ju givetvis och frågade vad det var för något, en 2.5 v6 kombi manuell fick jag som svar, Det var bara att vänta på lite bilder och handla.
Vet inte riktigt vad jag ska med bilen till, den är ganska rostig i skärmkanter och så, men motorn startade väldigt snällt trots riktigt gammal bensin!
Slutar nog med att jag tar inredningen ur den silvriga, (svart tyg) och stoppar i min pendlarbil (som för tillfället har en sjukt snuskig beige inredning
)
har iaf beställt en kamrem och vattenpump, så kommer högst troligt svetsa diffen och visa bmw raggarna vart skåpet ska stå!