Inatt när jag svängde in på bensinmacken stod det uppskattningsvis 15 EPA traktorer och mopedbilar parkerade kors och tvärs. Jag svänger in till 1 ledig automat och tankar. Det är svårt att ta sig därifrån, en mopedbil står felparkerad på snedden och blockerar så ja är tvungen att backa. Olyckligt nog backat jag på en svart bil bakom. Jag förstår att jag gjort fel. Men någonstans känns det inte 100% bra. Får dem verkligen stå på detta vis? Är det helt kört i min situation. Har helförsäkring på bilen min, men det känns väldigt surt att betala då enligt mig. Moraliskt sett ligger skulden på att alla mopedbilar o EPA traktorer stod kors tvärs. Hoppas på bra svar. Mvh mackan
Vad som är moraliskt rätt och vad lagen säger är 2 helt skilda saker. Bara för att en bil är felparkerad så ger det dig inte rätten att köra på den. Inte ens om dom så skulle boxa in dig totalt.
Känns nog ännu surare för grabben/tjejen vars fordon du backade på:/ att försöka skjuta över skulden på någon annan för att dom står illa till känns väldigt fräckt!
Hmm, e´nog bara att pröjsa..- ja hade gått in på macken o sagt att vill ni vara dagis till snorungar med A-traktorer så lycka till. Och förklarat att nån mer tankning på denna dårhusmack från din sida, inte lär ske nåt mer.
Hmm, e´nog bara att pröjsa..- ja hade gått in på macken o sagt att vill ni vara dagis till snorungar med A-traktorer så lycka till. Och förklarat att nån mer tankning på denna dårhusmack från din sida, inte lär ske nåt mer.
mvh/husse
Fast femton A-traktorer lär nog tanka en del, så mackägaren lär inte ändra sig. Och dessutom köper nog traktorförarna stora mängder godis och dricka så pengarna rullar in. Och de har ett helt liv av tankning framför sig, dessutom.
Hej! Mopedbilar (A-taktorer) är ett otyg och skulle förbjudas!
Dom har rätt att vara på vägen/i trafiken. Så nej, dom borde inte förbjudas utan vi kan faktiskt visa hänsyn till dessa fordon. Det känns som att det är en bra inkörsport till de "riktiga" bilarna. Så nej, jag håller inte med dig jaka54.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ingen tycker om att hamna bakom en A-traktor ute längs vägarna, men det är bra att det lockar folk till motorintresse. Därför måste man försöka ha lite överseende med pojkarna.
Ingen tycker om att hamna bakom en A-traktor ute längs vägarna, men det är bra att det lockar folk till motorintresse. Därför måste man försöka ha lite överseende med pojkarna.
Ja, eller tjejerna för det är väldigt många tjejer som kör epa/a-traktor.
/Benny
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Ja, eller tjejerna för det är väldigt många tjejer som kör epa/a-traktor.
Alldeles för lätt att få EU-moped-/A-traktorlappen. Min dotter behövde inte ens köra upp - endast ett enkelt skriftligt prov.
Det är ju totalt galet! Uppkörning i trafiken SKA det vara!
/Benny