Dimension wastegate slang volvo 940 turbo?

Tonycrona
30 januari 2021 · 400 Inlägg

Någon som har koll på innermåttet i slangen, tippar på 6 mm, har inte bilen här så kan inte kolla själv, behöver handla slang samt T - Kors så jag kan göra om från LTT till FT
Tänkte köpa T kors i messing då plast korsen så lätt går sönder om slangen är lite styv.
https://www.streetpower.se/slangnippel- … s-6mm.html
Gissar på att denna passar.

Antar att typ 10 cm slang borde ge runt 0,7 i tryck.
De är original mitsubitsi 13c turbo.

Har också sätt att de går att köpa ställbar wastegate, dock vet jag inte om de är värt pengarna då jag ändå bara kommer köra den på lägsta ladd som går. Antar att dom är inställda så från fabrik:
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/wa … turbo.html
Antar att när stången är längst utskruvad så laddar den minst, och är den längst inskruvad, så laddar den max?



Sen är jag lite ring rostig gällande turbo mätare om man skall kolla trycket

https://www1.garaget.org/gallery/images/112/111515/111515-8648402a7229dd1539ba89c0b95c8988.jpg

Ursäkta dålig bild, men visst är det på den slangen man sätter T kors för att ha mätaren?
Var som sagt några år sedan jag höll på så minnet är borta big_smile

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Lucif3r
30 januari 2021 · 2 221 Inlägg

Du kan koppla in en turbomätare på istortsett vilken vakuumslang som helst vid insuget.
Men, du borde ju redan ha en vakuumslang dragen i kupén, som går till mätaren i instrumenthuset. Den är klart smidigast att antingen bara dra om till den nya turbomätaren, eller dela på med T-kors.

En riktig WG är klart att föredra över pys. pys riskerar att skenladda lite. Ska du köra på lågt ladd alá FTT så vore det kanske smartare att fixa en tryckklocka från en FTT istället. Bör inte kosta speciellt många kronor.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang