bygga baksäte i delsol?

hgren
30 januari 2007 · 53 Inlägg

hejsan är riktigt sugen på att bygga till ett extra säte på min del sol.. 
platsen är ju riktigt liten sad
Tänkte mest om man någon gång är 3 så man slipper åka olagligt hmm
tror det skulle kunna fungera bakom passagerar sätet om båda har det riktigt, riktigt trångt.. tongue

Jaja till frågan..
1. Om man sätter in något slags säte o fixar till ett bälte där bak skulle man kunna få det godkänt?
2. om det nu skulle gå hur registerar man det o så?

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
THEBADGUY Gorgilus addictus
30 januari 2007 · 4 738 Inlägg

hm...var ska du ha baksätet hade du tänkt? Finns ju ingen plats kvar bakåt(jo, bagaget har du ju alltid....)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
hgren
30 januari 2007 · 53 Inlägg

THEBADGUY skrev:
hm...var ska du ha baksätet hade du tänkt? Finns ju ingen plats kvar bakåt(jo, bagaget har du ju alltid....)

bakom passagerar sätet tongue haha som sagt riktigt, riktigt trångt men går det gör det ^^

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
Fredrik.Gustavsson
30 januari 2007 · 2 123 Inlägg

Nej du kommer inte igenom besiktningen hur du än gör.
Måste typregistrera bilen som amatörbyggt fordon och då ska hela bilen ner i bitar och byggas om inprincip så, Köp dig en till bil med mer säten istället, blir både billigare och bättre.

hgren
30 januari 2007 · 53 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
Nej du kommer inte igenom besiktningen hur du än gör.
Måste typregistrera bilen som amatörbyggt fordon och då ska hela bilen ner i bitar och byggas om inprincip så, Köp dig en till bil med mer säten istället, blir både billigare och bättre.

har ju en annan bil men den tänker ja fan inte ha i sommar sad

någon som vet vad som händer om man åker en extra i bilen då?

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
TyranN Biltokig
30 januari 2007 · 345 Inlägg

Du får böter, inget mer.

Driver du med oss när du menar att man får plats bakom sätena? Möjligtvis en 3-åring som ligger ner på sidan. Annars känns det lite för trångt.

Sushikocken Sleeper
30 januari 2007 · 3 084 Inlägg

hehe fan va plaja del sol va bra (hör det hit?) XD

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Isse
30 januari 2007 · 15 Inlägg

Man kan sitta en där bak också på facken som är där orginal.. provade detta i somras. O.B.S detta var med targan av så man får typ ha halva kroppen utanför bilen smile haha
kan bli lite drygt i längden..

hgren
30 januari 2007 · 53 Inlägg

haha hade en kompis där från gbg till borås... samtidigt som en baslåda o taket på o_O HAHAHA men hade iof inte orginalfacken inne då tongue

hur mö böter blir d typ då? kan dem inte ta kortet om man har prövotid? hmm

Senast redigerat av hgren (30 januari 2007)

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
hgren
30 januari 2007 · 53 Inlägg

TyranN skrev:
Du får böter, inget mer.

Driver du med oss när du menar att man får plats bakom sätena? Möjligtvis en 3-åring som ligger ner på sidan. Annars känns det lite för trångt.

haha typ men ville bara veta om man kunde få till nåt lagligt som kunde funka som nödlösning nån gång ibland tongue

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
ToXtreme
30 januari 2007 · 3 627 Inlägg

det är jävligt trångt asså.. men klart.. kan man åka 4st i en gammal King Cab så kan man nog åka 3 i en Del Sol

Påtal om King Cab.. sno ett King Cab baksäte, de fälls in i sidan och tar inget utrymme när sätet inte används smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
hgren
30 januari 2007 · 53 Inlägg

ToXtreme skrev:
det är jävligt trångt asså.. men klart.. kan man åka 4st i en gammal King Cab så kan man nog åka 3 i en Del Sol

Påtal om King Cab.. sno ett King Cab baksäte, de fälls in i sidan och tar inget utrymme när sätet inte används smile

jag satt o tänkte på det innan.. kompisen har ju en kingcab dem "baksätena" är riktigt smidiga faktiskt men om det inte går o regga den så spelar det ingen roll.. då blir det bara ljud istället ^^

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
ludde__mannen draminbil.nu
30 januari 2007 · 1 382 Inlägg

Inte för att jag inte litar på Fredrik.Gustavsson men det känns inte som att man måste typbesiktiga bilen!? reg. besiktiga lär man behöva däremot!! Kolla upp det lite nogrannare är mitt råd, och hänvisa gärna till källor här när du får svar!! (För andras framtida nöje!!)

Fredrik.Gustavsson
30 januari 2007 · 2 123 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Inte för att jag inte litar på Fredrik.Gustavsson men det känns inte som att man måste typbesiktiga bilen!? reg. besiktiga lär man behöva däremot!! Kolla upp det lite nogrannare är mitt råd, och hänvisa gärna till källor här när du får svar!! (För andras framtida nöje!!)

Jag kan ha blandat ihop dom två men det tror jag inte eftersom en bil är typgodkänd för si och så många passagerare.

Streckkoden
30 januari 2007 · 2 655 Inlägg

Den sitter i bak kan räknas som last, så länge den personen inte stör föraren.
Hade den diskussionen med en kille som gått transportlinjen förra sommaren. Han tycker att det är kul att retas med ordningsmakten.
Vet dock inte om den paragrafen finns kvar iår?

ToXtreme
30 januari 2007 · 3 627 Inlägg

Kom och tänka på en sak....

På 245/745/945 så kan man ju montera ett extra baksäte i bagaget.. och det är ju tillåtet!

Så då borde man ju kunna montera extra säten i en Del Sol med smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
response Studerande
30 januari 2007 · 463 Inlägg

Du måste ju få ha (nästan) vad du vill bakom sätena. Om det är en stol så kan dom väl inte klaga på det? Dessutom så är det väl inte olagligt att ha mer folk i bilen än vad som står i papprena?

Edit: Dom har kanske ändrat reglerna. Har ngt svagt minne av det...

Senast redigerat av response (30 januari 2007)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
hgren
31 januari 2007 · 53 Inlägg

ska forska vidare lite o se vad man får för svar smile

jävla krångligt hmm haha

Senast redigerat av hgren (31 januari 2007)

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free
ludde__mannen draminbil.nu
31 januari 2007 · 1 382 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

ludde__mannen skrev:
Inte för att jag inte litar på Fredrik.Gustavsson men det känns inte som att man måste typbesiktiga bilen!? reg. besiktiga lär man behöva däremot!! Kolla upp det lite nogrannare är mitt råd, och hänvisa gärna till källor här när du får svar!! (För andras framtida nöje!!)

Jag kan ha blandat ihop dom två men det tror jag inte eftersom en bil är typgodkänd för si och så många passagerare.

jag vet ju absolut inte heller men det kändes som en väldigt lång väg för en hyffsat liten grej smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang