Stoppad Av Polisen Bara För Att Man Har En Bil Som Sticker Ut!

RIGO-ROD
31 januari 2007 · 684 Inlägg

tja hur många e det som blir stoppade av poliser bara för att bilen sticker ut,,,
jag blev stoppad i sommras typ 2-3 gånger i veckan as jobbigt,,,  dom säger bara att det är ruting kontroll,,,  men visst försöker  dom allt hitta nått att ge en böter på varenda gång!

Men själv klart e inte alla poliser idioter! kan ej dra alla över en kant!
träffat på många schyssta oxå!

mjukismagnus
31 januari 2007 · 470 Inlägg

Har blivit stoppad med min sierra ett antal gånger här på Gotland
men nu verkar de ha tröttnat...

Min pappa blev stoppad när han låna den en gång tillockmed
då frågade de om det var hans bil för att det brukar väl vara en ung grabb som kör den här.. sa dem

där ser man vilken koll de har på en!!! smile

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
H40GST
31 januari 2007 · 297 Inlägg

Jag blev stoppad nåra gånger i höstas, 3st flygande besiktningar åkte ja på... den sista fick ja nåra 2er, inga blinkers (relät va sönder) samt avgas systemet läckte (simons skit, rostar innan man satt på det)

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
RIGO-ROD
31 januari 2007 · 684 Inlägg

dom kan vraa riktigt jävliga,, dom har försökt ge mig böter för öppet luftfilter, förstort avgassytem,, för stor japsdämpare,Vingen ,ej godkända backspeglar!m,m   plus att dom försökt få prov köra min bil för att kolla ifall den var trimmad,,, men då ville jag se på papper på att dom får göra det!!!   så akta er om ni har vägarna förbi norrtälje

frosth__ Team Kränghäng
31 januari 2007 · 657 Inlägg

Jag blev stoppad 3ggr på de två månaderna jag körde skyline i sommras..

Dock får jag nog ta på mig två av dem.. Ena gången utan skylt fram och andra omkörning på heldraget + snäppet för fort..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se
falloutboy
31 januari 2007 · 1 723 Inlägg

har blivit stannad en gång, pga att jag enbart hade parkeringsljuset på och inte popup ljusen. DEt började skymma så jag får skylla mig själv, men slapp böter. De var ruskigt noga med att kolla ljuset på bilen så det inte är nåt USA-ljus och däcken undersökte de noga så det inte var slicks. Annars har de varit snälla med mig smile

viccoA
31 januari 2007 · 3 110 Inlägg

H40GST skrev:
Jag blev stoppad nåra gånger i höstas, 3st flygande besiktningar åkte ja på... den sista fick ja nåra 2er, inga blinkers (relät va sönder) samt avgas systemet läckte (simons skit, rostar innan man satt på det)

Inte för att vara "ond" men jag tycker det är bra att man inte kommer igenom en flygande om inte blinkers funkar osv. smile

_Orb_ MiKeY
31 januari 2007 · 85 Inlägg

Det blir man jämt.. har fått 5 böter sedan ja fick körkort -03.. ingen fortkörning... dom vill bara hitta nåt snutarna..

LocKtar Herr
31 januari 2007 · 1 722 Inlägg

Blev stoppad ett par gnger i sommras ja me:) ena blev ja av me körkortet på... smile tyckte endå att bolisen va lite för kinkig i det läget.. nåväl

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
H40GST
31 januari 2007 · 297 Inlägg

viccoA skrev:

H40GST skrev:
Jag blev stoppad nåra gånger i höstas, 3st flygande besiktningar åkte ja på... den sista fick ja nåra 2er, inga blinkers (relät va sönder) samt avgas systemet läckte (simons skit, rostar innan man satt på det)

Inte för att vara "ond" men jag tycker det är bra att man inte kommer igenom en flygande om inte blinkers funkar osv. smile

Jag hade precis vart å köpt nytt relä men det va så dålig belysning där så jag kunde inte byta det på plats, så det va påväg hem jag blev stoppad :p

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker
Alecci
31 januari 2007 · 2 014 Inlägg

Har banne mig inte lyckats bli stannad av herrar lagmän en enda gång sedan jag skaffade den första Skylinen. Då finns det ändå en del saker de kunna sätta dit mig för... Så lite tur har man snarare haft.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
de_nuit
31 januari 2007 · 30 Inlägg

mjodå vet hur de är,,har blivit stoppad oräkneliga ggr på dom 2 åren jag haft körkort...

Autotech, that´s why im fast/faster than you...
Lotec
31 januari 2007 · 191 Inlägg

Blev stoppad 3 ggr förra sommarn. Första gången var så löjlig.. jag stod still med dimmljusen på vid en parkering när snuten rulla upp å säger: du stänger av dimmljusen va..

Jag svara: varför skulle jag göra de, jag få ha dem på när jag stå still hur mkt jag vill.

Snuten: Ja men kör du 2 cm får du böter och vi älskar att ge ut böter.

Jag: Jag älskar att få böter sa jag då,

Snuten: Då måste du ha ett väldigt bra jobb,

Jag: Ja de ser du välsmile

Dem andra gångerna har varit för mina nummerplåtar, men jag fick inga böter eftersom dem sjävla inte visste måtten etc etc.. å jag sa att jag beställt STORA!=P ¤De första dem fråga va: ÄR DET DIN BIL?, [Nej ja har stulit den=/] ÄR DE VERKLIGEN DU PÅ KÖRKORTET? [Nej jag har stulit det åxå=/]

Åttafemti R
Malmoe SSS -12
31 januari 2007 · 3 217 Inlägg

Lotec skrev:
Blev stoppad 3 ggr förra sommarn. Första gången var så löjlig.. jag stod still med dimmljusen på vid en parkering när snuten rulla upp å säger: du stänger av dimmljusen va..

Jag svara: varför skulle jag göra de, jag få ha dem på när jag stå still hur mkt jag vill.

Snuten: Ja men kör du 2 cm får du böter och vi älskar att ge ut böter.

Jag: Jag älskar att få böter sa jag då,

Snuten: Då måste du ha ett väldigt bra jobb,

Jag: Ja de ser du välsmile

Dem andra gångerna har varit för mina nummerplåtar, men jag fick inga böter eftersom dem sjävla inte visste måtten etc etc.. å jag sa att jag beställt STORA!=P ¤De första dem fråga va: ÄR DET DIN BIL?, [Nej ja har stulit den=/] ÄR DE VERKLIGEN DU PÅ KÖRKORTET? [Nej jag har stulit det åxå=/]

Jag upplever också att man vinner mycket på att vara käftig mot polisen!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Machin Fartmissbrukare
31 januari 2007 · 1 302 Inlägg

har aldri (än) blivit stoppad av polisen med bilen ja har nu.. däremot när ja hade 300:an så låg rekordet på 11ggr på en sommar... + 2 gånger som bilen blev men med andra som körde

alla gångerna som jag körde var jag utan regplåt fram å körkort ( tappat bort själva kortet)

fick inte böter nångång ...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
FreddeK
1 februari 2007 ·

blev stoppad tre gånger under samma kväll! <Eskilstunapolisen hade en drive den kvällen/natten. det roligaste var att det var samma poliskille alla tre gångerna...han berömde bilen varje gång och sista gången sa han bara att: du igen...jaja svårt att se bilen i natten...du ska inte känna dig pressad, sköt om bilen. Ruskit trevlig var han!

enberg_187 Snabb =)
1 februari 2007 · 247 Inlägg

Har denna sommar bara blivit stoppad 4-5 ggr men mest blåskontroller, men förra sommarn och början på vintern blev jag stoppad nästan varje vecka pga körde som en idiot enligt dom tongue och en gång råka jag köra om en civil bil :S men lyckades komma undan pga att dom inte hade utrustning i bilen för att mäta hastighet dom försökte få dit mig men nekade till allt när dom stannade mig dom följde efter i ca 2km efter 90 väg lega på ca 130 +. lugnade ner mig mkt efter det, och så har jag fått böter för solfilm en gång.

/mvh markus

Just real power no turbo shit =)
PeppeVectra Peppe Vectra
1 februari 2007 · 1 076 Inlägg

RIGO-ROD skrev:
tja hur många e det som blir stoppade av poliser bara för att bilen sticker ut,,,
jag blev stoppad i sommras typ 2-3 gånger i veckan as jobbigt,,,  dom säger bara att det är ruting kontroll,,,  men visst försöker  dom allt hitta nått att ge en böter på varenda gång!

Men själv klart e inte alla poliser idioter! kan ej dra alla över en kant!
träffat på många schyssta oxå!

de går att anmäla de till åklagare som trackaseri, de gjorde jag efter tipps från en polares advokat.

Alla poliser för journal av stoppade fordon, tid å plats.
Återkommer samma bil väldigt ofta i journalen så är lagen på din sida.

Funkade för mig i alla fall.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Jonni
1 februari 2007 · 1 256 Inlägg

Har vart med om en del sjuka saker..

Kunde inte länka till denna historien så jag lägger in den här..

För 2 årsen, skulle jag köra min dåvarande tjej till Åby/Mölndal (Göteborg) kommer till mölndalsvägen kör lugnt o fint då jag åker i firmabil, en Jeep Grand Cherokee med lite roliga 22" fälgar så det är bara dumt att köra stålle ;D.

Blir ivartfall inkallad i en alkoholkontroll på möldalsvägen kör lugnt o fint in i kontrollen, min polare dricker en öl i bilen och detta ser polisen som börjar prata med oss.. "Jahaja grabbar är det fest? ni vet väl att man itne får köra bil och dricka alkohol", "Ja det är väl klart sa jag" vänligt men bestämt.. Han blev helt tyst.. Blås här.. *blåser* "Jahapp de va lungt, Ha en trevlig kväll och kör försiktigt" säger han och vi åker vidare.

När jag väl kommer till Bifrost mot Åby så håller jag 70 ungefär, och precis när det blir 50 innan en rondell så står polisen och har en TILL kontroll vid busshållplatsen. Det första den kvinnliga polisen säger till mig är "Det gick lite fort där, Tur att vi inte hade laser idag" Jag sa inget för att hon snacka bara en massa skit..  Fick blåsa igen.. "Va bra, Ha en fortsatt trevlig kväll" jag kör vidare, släpper av tjejen och kör tillbaka samma väg..

När jag väl kommer till poliskontrollen igen.. (5 min senare) så tar dom in mig IGEN, jag tänkte " va i helvete ".. Kommer fram.. Säger till polismannen jag va ju här för 5 minutersen? måste jag vänta? "Du stannar där du är" skiiit otrevlig.. Där igen sa jag ingenting för jag vet hur griniga poliser kan vara.. när det väl var min tur kommer samma kvinnliga polis fram.. Du kan köra vidare, Och då ropar den "otrevlige" STOP!! han ska blåsa säger han till sin kvinnliga kollega, och då säger hon "min chef säger att du måste blåsa igen"  jahapp,.. blåste igen utan utslag  och fick köra vidare... 

Väl vidare mot stan så kommer det två st Porschar på mölndalsvägen som kör om mig och den ena porschen gjorde en liten tokig omkörning och höll på att köra på mig när han gick in framför mig och då fick jag styra undan lite och höll på att kantstöta fälgarna! Blev skitförbannad och i samma ögonblick så kör en mörkblå volvo 940 förbi mig och lite längre fram står bägge porscharna vid rödljusen innan Lisebergs Södra ingång.. fast dom står på rad och den blå volvon kör ni jämte.. stannar .. Börjar prata med dem..

Det blir grönt (70 sträcka och huvudled) jag tutar 2 gånger på den blå volvon.. Den flyttar på sig och  jag kör förbi och iväg.. Fick rött vid Lisebergs ingång och precis när jag skulle köra på grönt kommer den blåa volvon i en jävla fart och TVÄRnitar in framför mig, "SHIIIIT" tänkte jag "vafan e detta! sa jag till polarn.." då kommer en civilpolis utspringandes och skriker och gapar på mig " POLISEN!!, ÄR DU HELT JÄVLA DUM I HUVUDET ELLER??" Då blev jag så jävla förbannad och sa till han " HUR FAN SKA JAG KUNNA VETA ATT DU ÄR POLIS, OM DU STÅR STILLA PÅ EN HUVUDLED SOM MAN INTE ENS FÅR? SEN SÅ STOPPAR DU MIG UTAN BLÅLJUS OCH SIREN?" Då blev det helt tyst..

Då kommer hans kvinnliga kollega ut, så äckligt tyken.. hon säger till mig att jag ska passa mig och inte vara tyken mot polisen? tyket? Blir stoppad 4 gånger på mindre än en timme?

Sen har vi även dessa händelserna

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=31760

och så denna:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=32784

Sen har jag inte orkat att skriva om mina traumatiska upplevelser från helgen.. Blev stoppad 2 gånger.. Och det är JUST pga att man har en utstickande bil..

En gång var delvis mitt fel då jag svängde vänster när jag inte fick göra det och sen för att dom missade min regskylt fram *fniss*

Jag kommer nog att ta det svåra beslutet att antingen plocka bort vingen eller sälja av bilen.. Börjar tröttna, även om jag älskar henne (bilen) över allt annat..

Enjoy!

Senast redigerat av Jonni (1 februari 2007)

Bommen Team Pro5
1 februari 2007 · 313 Inlägg

höll på att ryka på en kontroll idag.. precis fått dit min vinge och min solfilm.. dom försökte bötfälla mig på följande grunder:

Enligt lag får man inte ändra på bilens orginal utförande.. (skulle tro att detta mest var skit snack för att få en anledning)

Dom tyckte att solfilmen var för mörk.. (svarade: "Hoppa in i bilen och titta bak så ska du se att man ser hur bra som helst, samt att jag bara hadde på rutorna fram till b-stolpen, och det är det ingen lag på..")

Ang vingen så kan man skada fotgängare med den tyckte dom.. ifall man skulle köra på någon så kan denna person fastna i vingen (Enligt mig var detta också skitsnack.. då min vinge är väldigt låg, mitt argument var att jag körde med aluvinge innan, har alldrig fått så mkt som ett kalgomål på bilen då..)

Sen så ville dom bötfälla mig för dekoren i framrutan.. enligt dom så kan den texten väcka anstöt hoss folk. (Hur fan kan en webbadress väcka anstöt.. speciellt då den länkar till en bil sida? adressen det gäller är www.team-overdrive.tk)

Men jag hadde väll bra munläder.. då dom tröttnade efter ett tag och bara sa åt mig att sticka.. sa bara tack och hoppade in i bilen och körde hem.. men tyckte dom betedde sig konstigt :S

MVH// Daniel A.K.A Bommen

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang