Den mest pålitliga av dem två är ng9-3, 2004-2011.
Skulle väl rekommendera att få tag i en med Vector eller Aeropaket.
9-5 är ju något dyra att skatta, runt 3300kr om jag inte missminner mig.
En 9-3 biopower kostar väl runt 1800kr.
Motorn i 9-3 däremot, b207, har lite klena glidskenor för kamkedjetransmissionen.
Jag har renoverat en drös såna motorer p.g.a att främre glidskenan gått av.. samtliga hade rullat runt 25.000 mil.
Finns ingenting som säger att det kommer att hända då det inte är direkt jättevanligt.
Vill man vara på säkra sidan så byter man skenor och sträckare på plats bara, tar ett par timmar.
Smartaste är väl att byta kedja och drev samtidigt också.
Annars så är det stabila maskiner.
Vanliga fel är tändspolar, och packboxen mellan kamaxel & servopump.
Är servobehållaren grisig så har du garanterat en defekt packbox som gör att den trycker motorolja in i servobehållaren.
Vi snackar 3 skruv och byta packbox så.. 15 minuter och 100kr att byta.
Senast redigerat av Jesper328 (20 maj 2023)
Up the RA