Felmeddelanden golf Alltrack 2016

Viggogoransson
18 december 2023 · 5 Inlägg

Har plötsligt fått felmeddelande på bilen efter nån/några minuters körning, i början kom de upp och sedan försvann efter cirka en minut. Numera stannar dem kvar tills jag stänger av bilen.

"- Fel: Start-stopp
- Fel stabiliseringskontroll (ESC)
- Fel: Auto Hold
- ACC och Front Assist är inte tillgänglig
- Proaktivt passagerarskydd inte tillgängligt
- Fel: Däcktrycksvarnare
- Störning: elektrisk parkeringsbroms
- fel motlutsassistent”

Har testat laddat batteriet ett par gånger under helgen som var men löste inte problemet. Kollat med batteritestare och den visad 12,7v vilket jag har för mig är ok.
Bilens batteristatus (om man håller in 0.0 på instrumentpanelen) visar bara tre vågräta streck.

Nån som har nån aning vad det kan vara?

Senast redigerat av Viggogoransson (18 december 2023)

Jesper328
18 december 2023 · 2 372 Inlägg

Felkoder är något du får börja med.
Både när bilen fungerar ”som vanligt”, samt när felen uppstår.

Sett till pris så är ObdEleven kanongrejer för VW.

Up the RA
zleepy Trucker
18 december 2023 · 1 392 Inlägg

även Carly är bra, kunna programmera om och sånt på vw bilar, aktivera dolda funktioner osv smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Viggogoransson
20 december 2023 · 5 Inlägg

Uppdatering:

Hälsade på min polare som är mekaniker å hjälpte mig läsa felkoder å vi kom fram till att allt handlar om strömfall.

Bytte batteri idag å åkte en sväng på 8 mil, funkade fint förutom ett ställe där det var jävligt ojämnt på vägen. De skakade till å plingade till med alla meddelanden i displayen som sedan försvann efter 15 sekunder.

Teorin är att kabelskon eller vad de heter dä kablarna sätts fast vid batteripolen är dåliga på plusen så de blir dålig kontakt.

Kan det vara något sånt tror ni?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang