Veteransbilsmeckande på Kunskapskanalen på Lördagar kl 2000.

jaka54
16 mars · 5 734 Inlägg

Hej!
Vill tipsa om att SvT kör en engelsk serie på Kunskapskanalen om veteranbils meckande på lördagar kl 2000 (hela kvällen). Kanske kan vara något?!

jaka54
16 mars · 5 734 Inlägg

Som väntat ! Ett j..skitprogram! En jäkla massa snackande och lite meckande. Och meckande sen...phu!
Byta nummerskylt! Det var för svårt för ägaren så han lätt mekanikern limma dit en ny skylt.
Motorhuv som inte gick att stänga för att tappen framtill inte passade i hålet. Ägaren lät mecken  lossa skruvarna på gångjärnen så tappen passade...men huven gick inte att öppna på grund av att vajern var dåligt justerad så det fixade mecken (inte ägaren som bara stod brevid) med att sätta dit tre buntband..! Ägaren var överlycklig!

Hur fan kan man köpa in såna jäkla skitprogram!
Tacka vet jag Rainman rays videos och Musti1.

Utmarks-Loke
16 mars · 5 841 Inlägg

Bilprogram passar inte in i SVT:s profil, vill man se sådant får man kolla på youtube. Och ändå fortsätta betala sin TV-licens.

doktorduett
17 mars · 354 Inlägg

kanon program för folk som är nyfikna på classic cars men inte kan så mycket om bilar.
han som fick nummer skyltar monterade, kunde inte själv. men han kanske var tandläkare
ska han då tycka att du är en soppa för att du inte kan laga dina egna tänder ?
alla kan inte allt.
tyckte det var bra o många fina bilar.
efter sånt  här program är det kanske fler som vågar börja skruva lite med sin klassiker

MrHyde
17 mars · 654 Inlägg

Ska kika på det nästa lördag, tack för tipset!
Angående youtube och verkligen vilja lära sig, så tycker jag Edd China gjort det bra tidigare. Tyvärr postar han knappt nåt längre.

Live long, and prosper.
Blanke
19 mars · 329 Inlägg

MrHyde skrev:
Ska kika på det nästa lördag, tack för tipset!
Angående youtube och verkligen vilja lära sig, så tycker jag Edd China gjort det bra tidigare. Tyvärr postar han knappt nåt längre.

Håller med, om man tycker om lite mer komplicerade saker på (oftast) äldre bilar så är Edd China eller Wheeler Dealers bra. Sitter alltid och kollar på morgonen eller när jag kommer hem.

jaka54
19 mars · 5 734 Inlägg

Såg att programmet skulle vara nu på fredag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang