Svenska Poliser

Ksj
28 juli 2007 · 1 217 Inlägg

MrTurbo skrev:

Ksj skrev:

MrTurbo skrev:

Hade jag haft en pistol (har jag inte) och någon kastat gatsten mot / på / efter mig så hade jag använt pistolen. Flitigt...  Se mitt tidigare inlägg om det.

Men jag antar att du känner denna "Hannes" personligen? Vad hade han där att göra?

Och du hade förmodligen åkt dit så det visslade om det.. ren feghet.

Nej det gör jag tyvärr inte, men jag umgås i liknande kretsar =studentfolk som tror på rättvisa.

Jag tror mycket på rättvisa, men jag kastar inte sten på poliser för det, troligen för att jag begriper att det HJÄLPER INTE! roll

"Upp till kamp" kan inte på något sätt tolkas till att man skall ut och vandalisera.

Nej jag kan hålla med om att det är ett dumt val och minst sagt ett steg i fel riktning.
Dock så kan jag inte släppa att en polis sjunker ännu lägre än ungdomar som kastar sten.
Det är mycket underligt enligt mig hur en polis som har i uppgift att skydda folk slänger iväg ett flertal skott mot folk som bara kastar sten.
Visst, en sten är farlig om man får den i skallen men snutarna hade ju hjälm,sköld och skott/sticksäkra västar på sig.
Suck.

Saab 900 "2.1an" (1992)
MrTobias
28 juli 2007 · 1 297 Inlägg

Vissa människor har ingen som helst respekt för polisen. Topmöten i Göteborg(tror jag att det är smile) är ett bra exempel. Då demostranter kastar sten på polisen som står där och tar emot STENAR?! Va i helvete? Första gänget står me sköld. Polis bakom med automatvapen laddat med gummikulor. När första stenen flyger så skjuts första raden ner. När andra stenen kommer så ryker en salva i andra raden. Okej jag har spelat för mkt CS smile

Helt sinnessjukt vilka människor det finns !

baca Os Difuntos
28 juli 2007 · 1 822 Inlägg

Polisen borde skjuta mera!! jag har nog aldrig skrattat så mkt som när han blev skjuten här i Göteborg på G8 mötet, riktigt myste inombords då man fick höra hur svårt skadad han blev. Då man älskar sin stad och ser den bli våldtagen av massa komunister/vänstervridna veganer då kan man inget annat än att älska polisen.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Aydin Avstängd
28 juli 2007 · 76 Inlägg

baca skrev:
Polisen borde skjuta mera!! jag har nog aldrig skrattat så mkt som när han blev skjuten här i Göteborg på G8 mötet, riktigt myste inombords då man fick höra hur svårt skadad han blev. Då man älskar sin stad och ser den bli våldtagen av massa komunister/vänstervridna veganer då kan man inget annat än att älska polisen.

SORGLIGT att du myser av att se en annan individ bli skadad, man undrar ju vart männskligheten är hos vissa människor.

hedley Saaboholic
28 juli 2007 · 3 129 Inlägg

Inte undra på att man hatar snuten mer och mer..har aldrig haft ett gott öga till dom och lär nog aldrig få det heller..

fy fan..hade en snut gjort så om jag hade tillstånd hade det smällt tillbaka helt klart.

Sanslöst att dom är så dumma att dom betèer sig på det viset framför kameror till råga på alltihop :S

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
blacken
28 juli 2007 ·

MrTurbo skrev:
Alltså... 

Jag är fackligt aktiv men när jag ser filmen  så har jag ändå svårt att tycka polisen gör fel. De förklarar vad som gäller, vad de kommer göra osv. Är det inte läge att fatta då? *pust* Det finns lixom fler sätt att visa sitt missnöje på...

Ang stenkastande fjollor på stan får de gärna använda automatkarbiner mot dem enligt mig. Snorungarna kan gå färdigt skolan, skaffa ett fast jobb och eget boende innan de böjar framföra sina åsikter, då troligen på ett fredligare sätt.  ^^

MrTurbo. Jag tycket att du har rätt! i det du säger.

Castel Mustangfrälst
28 juli 2007 · 199 Inlägg

Helt Rätt I Deras Ingripande! Gör man nått man inte får ska man allt ha en känga på ett eller annat vis.

Sen läste jag nått om demonstrationen i GBG. När vänstersnubben blev skjuten. Varför blev han det då månne? Dom slog ju sönder halva stanm kasta gatsten etc etc...

Gör ett plakat o stå där o vifta med skiten om du inte har nått roligare för dig. Men när man börjar göra annat skit. Som tyvärr vänsteraktivister gillar har jag märkt. Så ska dom ha sig rejält med pisk!

Så tycker jag! Prisad vare yttrandefriheten! Men det betyder inte att jag kastar gatsten för det!

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
blacken
28 juli 2007 ·

Jag tycker att demonstrationen i Göteborg vid G8 mötet är ett exempel på bägge sidors osmidighet att lösa en konflikt. dels polisens attityd "jag har en uniform och makt och jag har en battong att backa upp min makt med". Dels dom andra idioterna. "Jag vill bråka med allt och alla, därför så slår jag sönder tredje parts egendom för att visa mitt missnöje". Men jag måste tyvärr ställa mig på polisen sida vid en sådan konfrontation. Jag anser att polisen ska få rätt att skjuta verkanseld vid sådana tillfällen.

baca Os Difuntos
28 juli 2007 · 1 822 Inlägg

Aydin skrev:

baca skrev:
Polisen borde skjuta mera!! jag har nog aldrig skrattat så mkt som när han blev skjuten här i Göteborg på G8 mötet, riktigt myste inombords då man fick höra hur svårt skadad han blev. Då man älskar sin stad och ser den bli våldtagen av massa komunister/vänstervridna veganer då kan man inget annat än att älska polisen.

SORGLIGT att du myser av att se en annan individ bli skadad, man undrar ju vart männskligheten är hos vissa människor.

Jag gissar på att du inte var här i Göteborg då G8 var!! ELLER? För när man ser över 1000 mentalt sjuka veganer river upp halva stan på deras gatsten för att sedan sprida dessa 2 kilos stenar i ett regn över både polis och civila då kan jag inte mer än mysa när jag ser en av dessa idioter blir skjuten önskar bara att den polisman som avlossade skottet hade siktat 45 cm högre upp,så vi hade sluppit kolla på en vänter idiot som utmålades som martyr av både SVT och utländska tv-bolag, och om man jämför med kravallerna i Genua där Carlo Giuliani fick sätta livet till så är svenska polisen väldigt tålmodiga innan dom drar sitt tjänstevapen. Bara så ni vet nästa gång ni besöker Göteborg för att riva gatsten så kommer ni möta mig i främsta ledet för att kasta tillbaka stenarna på er och jag hoppas verkligen jag och mina 900,000 Göteborgs bröder och systrar träffar hårt. MVH Martin

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
TheDeadDorkster Dieselgypsy
28 juli 2007 · 538 Inlägg

Svenska polisen är helt enkelt för snäll. Dra till utlandet så ser du vad som händer när någon är uppkäftig mot en polis. Jag lovar dig att det inte blir en vacker syn.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
blacken
28 juli 2007 ·

TheDeadDorkster skrev:
Svenska polisen är helt enkelt för snäll. Dra till utlandet så ser du vad som händer när någon är uppkäftig mot en polis. Jag lovar dig att det inte blir en vacker syn.

åja. svenska poliser kan också.

Sokrates Eliminator
28 juli 2007 · 1 441 Inlägg

Men va fan, är det bara rödstrumpor och trädkramare här inne?

Ni stirrar er blinda på att de hade ett papper med tillstånd,, ingen här inne vet väl på vilka premisser tillståndet givits,,
Om polisen anser att de inte uppfyllde premisserna för demo så är det ju bara att acceptera, det går ju alltid att överklaga i efterhand.
Bara för att göra en jämförelse på vår nivå.
Du besiktar bilen får rent papper, åker hem slänger på slicks på bilen, blir stoppad av polisen får böter och ombesiktning, då kan du visa papper på godkänd besiktning, tror du i din vildaste fantasi att det skulle förändra polisens inställning?

Polis har alltid tolkningsföreträde.

Jag anser att polisen gjorde helt rätt  här och även på G8.

edit ordlista:
premisser= förutsättningar
tolkningsföreträde= anser polisen en sak så är det det som gäller


//Tommy:cool:

Senast redigerat av Sokrates (28 juli 2007)

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
baca Os Difuntos
28 juli 2007 · 1 822 Inlägg

blacken skrev:

TheDeadDorkster skrev:
Svenska polisen är helt enkelt för snäll. Dra till utlandet så ser du vad som händer när någon är uppkäftig mot en polis. Jag lovar dig att det inte blir en vacker syn.

åja. svenska poliser kan också.

Självklart kan svenska polisen också men det är ytterst sällan dom drar sina tjänstevapen, Titta bara på det senaste polis mordet då polismannen gick in för att hämta en psykiskt sjuk man, inte fan hade han sitt tjänstevapen draget och det misstaget kostade honom hans liv.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
baca Os Difuntos
28 juli 2007 · 1 822 Inlägg

Sokrates skrev:
Men va fan, är det bara rödstrumpor och trädkramare här inne?

Ni stirrar er blinda på att de hade ett papper med tillstånd,, ingen här inne vet väl på vilka premisser tillståndet givits,,
Om polisen anser att de inte uppfyllde premisserna för demo så är det ju bara att acceptera, det går ju alltid att överklaga i efterhand.
Bara för att göra en jämförelse på vår nivå.
Du besiktar bilen får rent papper, åker hem slänger på slicks på bilen, blir stoppad av polisen får böter och ombesiktning, då kan du visa papper på godkänd besiktning, tror du i din vildaste fantasi att det skulle förändra polisens inställning?

Jag anser att polisen gjorde helt rätt  här och även på G8.

//T

du och jag mot stormen känns det som.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
blacken
28 juli 2007 ·

baca skrev:

Sokrates skrev:
Men va fan, är det bara rödstrumpor och trädkramare här inne?

Ni stirrar er blinda på att de hade ett papper med tillstånd,, ingen här inne vet väl på vilka premisser tillståndet givits,,
Om polisen anser att de inte uppfyllde premisserna för demo så är det ju bara att acceptera, det går ju alltid att överklaga i efterhand.
Bara för att göra en jämförelse på vår nivå.
Du besiktar bilen får rent papper, åker hem slänger på slicks på bilen, blir stoppad av polisen får böter och ombesiktning, då kan du visa papper på godkänd besiktning, tror du i din vildaste fantasi att det skulle förändra polisens inställning?

Jag anser att polisen gjorde helt rätt  här och även på G8.

//T

du och jag mot stormen känns det som.

Ni är inte helt ensamma.

baca Os Difuntos
28 juli 2007 · 1 822 Inlägg

blacken skrev:

baca skrev:

Sokrates skrev:
Men va fan, är det bara rödstrumpor och trädkramare här inne?

Ni stirrar er blinda på att de hade ett papper med tillstånd,, ingen här inne vet väl på vilka premisser tillståndet givits,,
Om polisen anser att de inte uppfyllde premisserna för demo så är det ju bara att acceptera, det går ju alltid att överklaga i efterhand.
Bara för att göra en jämförelse på vår nivå.
Du besiktar bilen får rent papper, åker hem slänger på slicks på bilen, blir stoppad av polisen får böter och ombesiktning, då kan du visa papper på godkänd besiktning, tror du i din vildaste fantasi att det skulle förändra polisens inställning?

Jag anser att polisen gjorde helt rätt  här och även på G8.

//T

du och jag mot stormen känns det som.

Ni är inte helt ensamma.

Tack det känns bra att det finns några riktiga människor kvar där ute.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
bosing
28 juli 2007 · 106 Inlägg

hanning81 skrev:
Stackars Hannes i Göteborg. Kasta inte gatsten på en person med pistol är ett ordspråk som man kanske borde leva efter.. De gör sitt jobb. Misshandla inte dem. Det är inte deras åsikter som ni demonstranter slåss mot det är personerna de skyddar... Om ni hade utfört lagliga demonstrationer hade det varit polisens jobb att skydda er. Det hade de gjort. De skyddar demokratin  i vårt land. Något som vissa inte verkar bry sig om...

Riktigt bra skrivet!smile

baca Os Difuntos
28 juli 2007 · 1 822 Inlägg

bosing skrev:

hanning81 skrev:
Stackars Hannes i Göteborg. Kasta inte gatsten på en person med pistol är ett ordspråk som man kanske borde leva efter.. De gör sitt jobb. Misshandla inte dem. Det är inte deras åsikter som ni demonstranter slåss mot det är personerna de skyddar... Om ni hade utfört lagliga demonstrationer hade det varit polisens jobb att skydda er. Det hade de gjort. De skyddar demokratin  i vårt land. Något som vissa inte verkar bry sig om...

Riktigt bra skrivet!smile

Kan inget annat än att hålla med. låter lite Leif GW Persson över det hela.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
response Studerande
28 juli 2007 · 463 Inlägg

Castel skrev:
Helt Rätt I Deras Ingripande! Gör man nått man inte får ska man allt ha en känga på ett eller annat vis.

Sen läste jag nått om demonstrationen i GBG. När vänstersnubben blev skjuten. Varför blev han det då månne? Dom slog ju sönder halva stanm kasta gatsten etc etc...

Gör ett plakat o stå där o vifta med skiten om du inte har nått roligare för dig. Men när man börjar göra annat skit. Som tyvärr vänsteraktivister gillar har jag märkt. Så ska dom ha sig rejält med pisk!

Så tycker jag! Prisad vare yttrandefriheten! Men det betyder inte att jag kastar gatsten för det!

Helt rätt! Vad är det för "demonstration" att slå sönder sin egen stad?!

Edit: De flesta var kanske inte från gbg

Senast redigerat av response (28 juli 2007)

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?
Mack Forum- och sitemoderator
28 juli 2007 · 26 189 Inlägg

baca skrev:

Sokrates skrev:
Men va fan, är det bara rödstrumpor och trädkramare här inne?

Ni stirrar er blinda på att de hade ett papper med tillstånd,, ingen här inne vet väl på vilka premisser tillståndet givits,,
Om polisen anser att de inte uppfyllde premisserna för demo så är det ju bara att acceptera, det går ju alltid att överklaga i efterhand.
Bara för att göra en jämförelse på vår nivå.
Du besiktar bilen får rent papper, åker hem slänger på slicks på bilen, blir stoppad av polisen får böter och ombesiktning, då kan du visa papper på godkänd besiktning, tror du i din vildaste fantasi att det skulle förändra polisens inställning?

Jag anser att polisen gjorde helt rätt  här och även på G8.

//T

du och jag mot stormen känns det som.

Du är inte ensam..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang