Påbackad, och aset smet!

Incuz
17 februari 2007 · 12 Inlägg

En liten anekdot om påkörning....

Stod i kö en gång och råkade köra in i bilen framför, stannade och var på väg ut för att se om det blev nåt. Men gubben i bilen framför köar som ingenting har hänt.....tar bil nr och ringer upp gubben när jag kommer till jobbet.....Han tackar att jag ringde men hade inte märkt nåt....haha...smile

Det är inte farten som skadar, utan dom plötsliga stoppen.....
Mäki Långsam Perfektionist
17 februari 2007 · 4 800 Inlägg

Jag tycker du ska ringa honom och försöka kräva på pengar istället för att anmäla, kommer ändå ta upp till ett halvår att få det ersatt om du blandar in polisen.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
dyGGz V70D5
17 februari 2007 · 199 Inlägg

Du skall ju absolut ringa..

Men här kommer en tråkig men endå rolig grej, sog en som backade på en bil en gång men han var ärlig o gick ut o skrev en lapp o satte på vindrutan, sen åkte han så man tänkte ju inte på REG nr eller nått (han va ju "ärlig") sen när han va borta blev jag nyfiken o gick o läste där det stog NU UNDRAR ALLA VITTNEN VAD JAG SKRIVER... Haha flabba rakt ut...

Man lever bara en gång
MaxB
17 februari 2007 · 135 Inlägg

Det borde vara skottpengar på sånt här..

pulk
17 februari 2007 · 143 Inlägg

Snart kommer det säkert upp en tråd om att "backat in men smet men nån såg mej". Inte länge sen jag läste någon sån. Killen inte tyckte de var nån ide att kolla skadan då bilen var såpass gammal...

BMW 323 Ci (1999)
PeppeVectra Peppe Vectra
17 februari 2007 · 1 076 Inlägg

Martenson skrev:
Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

Du ska inte ringa till honom, du ska ta kontakr med försäkringsbolaget å polisen och göra en anmälan.

Om han stack från början varför skulle han erkänna nu efteråt.

Tar du de via försäkringsbolaget ligger dom på polisen vilket gör att de går mycke fortare då du har både namn å regnummer, går ju inte å missa han/hon.

Ring dom samtalen men ring inte till personen som kört in i dig så ska du se att du får lämna in bilen om en vecka för lackering.


Ska man vara på andra hållet så gör lite extra repor.

Inget å rekomendera

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
PeppeVectra Peppe Vectra
17 februari 2007 · 1 076 Inlägg

jag körde in i en bil med lastbilen för 2 veckor sen som stod parkerad på en utfart från en besin mack.
Vet inte vad folk ska ha mobiltelefon till om dom ändå inte tänker svara i den... man vill ju inte köra fråns man sagt ifårn å en lapp känns inte riktigt rätt heller, men de fick bli en sån den gången.


Tjejen som ägde bilen hade en rätt rolig förklaring, "men de är ju samåkningsparkering där.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Fordofilen
17 februari 2007 · 519 Inlägg

Mäki skrev:
Jag tycker du ska ringa honom och försöka kräva på pengar istället för att anmäla, kommer ändå ta upp till ett halvår att få det ersatt om du blandar in polisen.

och nästa gång han kör på nån så smiter han igen...
Jag tycker det är bättre att det får svida ordentligt. Med lite tur så lär han sig då.

Martenson
17 februari 2007 · 14 Inlägg

Tackar för alla intressanta erfarenheter och stöd! Försökte ringa snubben i fråga igår utan resultat. Blir några nya försök nu på förmiddagen, var så säkra...  Återkommer efter de.

Goffen Administratör
17 februari 2007 · 2 976 Inlägg

Jag skulle ringt polisen direkt och lämnat in alla uppgifterna bara....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Ena Colaberoende
17 februari 2007 · 1 219 Inlägg

Hade nog gett killen en chans först och ringt till honom.
Förklarat att du har ett vittne som tog regnumret och gav det till dig.
Då borde han ju fatta att det bara är att göra rätt för sig.
Blånekar han så förklarar du bara att du ringer och polisanmäler saken, tar upp det med smitning och sånt.

/Ena

Germax
17 februari 2007 · 12 086 Inlägg

Kayhan skrev:

För att ändå sprida en viss glädje kan jag ju berätta en rolig anekdot med tanke på nyckelrepningar.. Vet en gubbe som har en fräsch Audi Allroad, när han var uppe i stockholm för lite jobb så påträffade han sin bil en morgon med "***" inristat i motorhuven.... lite roligt är de!

haha, en kompis berätta att han hade sett en bil på toyotacenter, en ny rav4 eller liknande, med bög inristat på varenda plåt på bilen, ägaren såg tydligen smått deprimerad ut också tongue

ring killen, erkänner han inte är det bara att ringa polisen! tråkigt när det händer sånt där! hoppas allt fixar sej!

Låter som ett försäkringsbedägeri smile
vem fan pajar varenda plåt annars?

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
17 februari 2007 · 2 258 Inlägg

Vaddå försäkringsbedrägeri? I en grannkommun bodde en kille som var homosexuell. Det gick inte många dagar hans bil fick vara hel, den var ständigt sönderslagen, han blev hotad och det var alltid ett jäkla väsen. Han försökte länge bo kvar eftersom han trivdes på orten för övrigt, men till slut fick han ge upp och flytta därifrån för att kunna ha ett vettigt liv.

Och allt detta bara för att han hade den sexuella läggningen och inte gömde det?!

Det var inte fråga om några försäkringsbedrägerier, men du skulle sett hur hans bil såg ut, det var några bilder i lokaltidnigen under de år detta pågick.

Idioter kan sabotera allt bara för att sabotera. Tyvärr.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Tedson_21
17 februari 2007 · 2 Inlägg

Tjena killen...Ja jag har varit med om samma sak och fick också som du lite repor. Det du ska göra det e att bara ringa honom och säga att han ska betala det.. säger han nej så e det bara att säga till honom.. jaja vi ses hos polisen.
Det e hans skyldighet att betala det. Han är en smitare så det e lindrigt om du låter honom betala det.
Anmäler du honom kan du trycka honom på så mycket mer. Det gjorde jag och fick ut en hel del.
Lycka till=)

Volkswagen Vr6 "vr6an" (1994)
Greatsnyggo saabtok
17 februari 2007 · 1 306 Inlägg

fan va ja hatar de  där  hade en liten  bula på en bakdörr när ja köpte bilen  men nu har  ja  3 st  till bara på 3 mån  hatar när  folk bara smäller  upp dörren och inte bryr sig så ja dubbel parkerar alltid , gick ju bra i höst och innan snön kom så man såg rutmarkeringen men nu så spelar de ingen  roll även om de har hur stor plats som helst så ska de fan kryppa  så nära bilen som möjligt ......

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Emirio
17 februari 2007 · 81 Inlägg

ring han och ta upp det med han självklart e det han som ska betala allt !

Kristian_L
17 februari 2007 · 1 893 Inlägg

Greatsnyggo skrev:
fan va ja hatar de  där  hade en liten  bula på en bakdörr när ja köpte bilen  men nu har  ja  3 st  till bara på 3 mån  hatar när  folk bara smäller  upp dörren och inte bryr sig så ja dubbel parkerar alltid , gick ju bra i höst och innan snön kom så man såg rutmarkeringen men nu så spelar de ingen  roll även om de har hur stor plats som helst så ska de fan kryppa  så nära bilen som möjligt ......

Extra ball blir det ju när lapplisan kommer o lappar med enda anledningen att du upptar mer än en plats, fast det finns flera tusen lediga och du står längst bort.
Hela systemet verkar driva mot att anarki skall råda. Köp en rishög du kan parkera med...
Jag åker aldrig in till stan eller handlar med Fieron, Får bli Golfen till det, Fieron är man ute och kör med. Skall det parkeras i närheten av så kallad "civilisation" så åker jag hem och byter bil.

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
twin_cam Smålänning
17 februari 2007 · 7 877 Inlägg

Jag ställer mig alltid i mitten på rutan! Sen om någon står snett eller så med ena hjulet i min ruta, visst, no problem, men rör dom min bil, och jag får reda på att det är dom så ska det få svida. var på ikea med några polare för ett tag sen, och en svart jaguar hade ställt sig på tvären över tre rutor! Hade han inte stått i änden så hade vi parkerat en framför och en bakom. Hatar folk som ställer sig så! Ta inte illa upp ni med fina bilar, jag har full förståelse för om ni gör så, men ställ er hellre en bit utanför centrum då och gå in.

Hemma bor en med en nissan micra, alla vet hur små dom är, men han kan lik förbannat inte parkera rakt! Visseligen en äldre herre, men man fick väl lära sig att parkera på 60-talet med?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Murvald Knegare
17 februari 2007 · 718 Inlägg

Martenson skrev:
Ja jag får väl åka ner till fiskbilen  och prata med honom, de värsta va att han sa typ "men du behöver väl inte säga att de va jag som sa till dej".
Men som ni säger ringa och få honom att erkänna vore de smidigaste, blanda in polisen är bra jobbigt...

Ring upp killen och säger att han har två alternativ, stå för skadan på din bil eller att få en fet anmälan på sig och att han då riskerar att få körkortet indraget, att få böta + att få betala skadan på din bil.. I det sista fallet står antagligen försäkringsbolaget inte för ett skvatt..


Tråkigt när sånt ska hända..

William 2009-02-20
Fordofilen
17 februari 2007 · 519 Inlägg

JapMax skrev:

Kayhan skrev:

För att ändå sprida en viss glädje kan jag ju berätta en rolig anekdot med tanke på nyckelrepningar.. Vet en gubbe som har en fräsch Audi Allroad, när han var uppe i stockholm för lite jobb så påträffade han sin bil en morgon med "***" inristat i motorhuven.... lite roligt är de!

haha, en kompis berätta att han hade sett en bil på toyotacenter, en ny rav4 eller liknande, med bög inristat på varenda plåt på bilen, ägaren såg tydligen smått deprimerad ut också tongue

ring killen, erkänner han inte är det bara att ringa polisen! tråkigt när det händer sånt där! hoppas allt fixar sej!

Låter som ett försäkringsbedägeri smile
vem fan pajar varenda plåt annars?

Jag har fått alla plåtar utom taket repat plus 4 däck sönderskurna.
Försäkringsbedrägeri? Knappast, bilen var trafikförsäkrad...

Antagligen var det tacken jag fick för att jag inte körde över en moppefjortis som körde vänstertrafik^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang