Subaru Impreza Nürburgring Edition. *död Tråd Levande Igen*

SwedishRacingGroup
19 februari 2007 · 80 Inlägg

*DÖD TRÅD LEVANDE IGEN*

Sorry Garaget.org folk mm för att jag är så otroligt dålig på att komma ut ur garderoben
varför vi nu kommer att köra stenhårt med denna projekttråd & bygge!! cool 

SE NYASTE UPPDATERINGARNA SOM GJORDES 2010 02 10!!

INBLANDADE FÖRETAG:

-SUBARU
-MOTORTJÄNST KENNETH ANDERSSON
-MH-GTR
-RECARO
-AST-SUSPENSION
-VOLTEX
-KBT SAFETY
-WHITELINE
-PERRIN
-MOVIT
-MODENA ENGINEERING
-FÜRSTENHOFF MOTOR
-TORQLINE
-RALLYTECH
-AIM
-NBM HYDRAULIC
-SELLHOLM
-RALLYSHOP
-PBZ
-DUNLOP


TEKNISKA DATA:

EFFEKT/VRIDMOMENT:
-625hk /711Nm på V-power.

VÄXELLÅDA/DRIVLINA:
-MODENA 6-speed full sekventiell.
-TORQLINE kolfiber kardan.

MOTOR/ENGINE:
-TRP closed deck EJ25 block.
-EJ25 steel crank nitrited and cryogenically treated.
-Mahle racing forged pistons.
-TRP billet conrods.
-TRP cams - 263.2' at checking height of 0.25mm and 240.2' at
checking height of 1.25mm and 0.41907. lift.
-Hardened race bearings. (conrod and main bearings)
-Upgraded internal oiling syste m.
-Steel head gaskets.
-TRP 14mm head studs.
-Ported cylinder heads.
-Nitrited stainless steel valves.
-Heavy duty double valve springs.
-Titanium retainers-
-One piece sti buckets. (shimless)
-TRP billet race spec cams.
-JUN adjustable cam gears.
-High performance (Kevlar based) timing belt.
-MBE ecu med launch & "älgjakt".
-Bosch coils and custom 8mm leads.
-Fuel system which includes 2 bosch pump (800hp), surge tank, edelbrock rising rate fuel regulator, inline fuel filter, billet fuel rails (1000cc injectors), all braided lines with screw on alloy (speedflow) fittings.
-Custom fabricated front mount intercooler.
-Dry sump setup, includes 3 stage external oil pump, modified sump, remote oil filter mounting, oil cooler, oil tank, mounting brackets, billet front pulley and all braided lines and alloy
fittings. (speedflow)
-Aluminium radiator.
-Modified intake manifold with larger plenum chamber (same as race car) and 3" throttle body.
-HKS 4-1 headers.
-Turbonetics T66 ballbearing turbo. (ceramic coated turbine housing)
-Tial 45mm external wastegate.
-Custom up and down pipe. (ceramic coated)
-Braided oil and water lines with alloy fittings.
-Braided lines and fittings for wastegate.
-Air filter pipe and air filter.
-Breather canister and braided lines with alloy fittings.

KOPPLING:
-3800lbs carbotic plate 4 button solid center clutch.

HÖGSTA HASTIGHET:
314km/h vid 8000rpm. (maxvarv 8500rpm)

CHASSI:
-AST SUSPENSION 3 WAYS RACING SUSPENSION.
-AST SUSPENSION AIR JACKS.
-SELLHOLM styrväxel.
-WHITEKINE adjustable rear & front roll bar.
-WHITELINE anti-lift kit.
-CUSCO fjäderbensstag fram & bak.
-WHITELINE nylon bussningar runt om.
-PERRIN cross lock subframe brace.
-WRC hubbar.
-SPECIAL bak/framvagnsbryggor mm.

FÄLGAR:
-AST med centralmutter.

DÄCK:
-DUNLOP Direzza 265/35-18" & 285/20-18".

BROMSAR:
-(allt 1) Movit 6-kolvs fram, 4-kolvs bak.
-(allt 1) Movit 370mm skivor runt om.
-(allt 2) Porsche gula 6-kolvs fram, gula 4-kolvs bak.
-(allt 2) Porsche keramiska 355mm/35mm bromsskivor runt om.

INTERIÖR:
-full WRC skyddsbur monterad av Gordon Vincent, fd Ford motorsport.
-RECARO race stolar förberedd för HANS.
-6 punkts bälten.
-Flockad instrumentbräda med diverse kolfiber.
-AIM instrumentering.
-Strömbrytare för batteri, bränslepump mm.
-Mocca ratt.
-Dörrsidor i kolfiber.
-Hatthylla i kolfiber.
-Brandvägg i kolfiber.
-MH-GTR pedalställ.
-STI bromsvåg.
-STI hydraulisk handbroms.
-2 x brandsläckaresystem.
-Solfilm.

Vi kommer vi att ha fast monterade kameror/inspelnings enheter både insidan/utsidan av bilen vilket altid är kul efter en dag på banan eller favorit vägen.

EXTERIÖR:
-Kolfiber dörrar vilket minskar bilens vikt sjukt mycket.
-VOLTEX handbyggt wide body-kit.
-VOLTEX huv.
-VOLTEX kolfiber bagagelucka.
-VOLTEX 180cm kolfiber vinge bagagelucka.
-Kolfiber difuser bak.
-VOLTEX kolfiber frontsplitter.
-Plant undergolv.
-Plastrutor rutor. (5st + Spec-C fram)

FÄRG:
-Jet black.


Mvh,
Patrik
Swedish Racing Group AB.

Senast redigerat av SwedishRacingGroup (10 februari 2010)

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
terazzi
19 februari 2007 ·

Ruggigt Najs :d

SwedishRacingGroup
19 februari 2007 · 80 Inlägg

Fick i från http://www.sportfotoart.de på två roliga bildserier a 40 bilder i från Breidscheid när vi var där och hade kul tillsammans med Nürburg ring personalen - ha så kul!!

http://www.sportfotoart.de/20061119_b1.gif

http://www.sportfotoart.de/20061119_b2.gif

/Patrik
SWT Racing.

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
MrFister
19 februari 2007 · 172 Inlägg

brutalt bygge..ska bli kul att följa smile

wroooooomprrrsssssscccchhhh
Tengu1969
19 februari 2007 · 1 396 Inlägg

VÄXELLÅDA byggd av www.j-tech.se

MOTOR byggd av www.tonyrigoliperformance.com.au

Full WRC skyddsbur gjord av Gordon Vincent


Inte för att vara jobbig men vad fixar/bygger ni själva? tongue

Senast redigerat av NiclasT (19 februari 2007)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
John87 Stolt Volvoägare
19 februari 2007 · 4 913 Inlägg

NiclasT skrev:
Inte för att vara jobbig men vad fixar/bygger ni själva? tongue

Dom plockar ihop allt som andra byggt? smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Tengu1969
19 februari 2007 · 1 396 Inlägg

John87 skrev:

NiclasT skrev:
Inte för att vara jobbig men vad fixar/bygger ni själva? tongue

Dom plockar ihop allt som andra byggt? smile

Haha okej.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
SwedishRacingGroup
19 februari 2007 · 80 Inlägg

NiclasT skrev:
VÄXELLÅDA byggd av www.j-tech.se

MOTOR byggd av www.tonyrigoliperformance.com.au

Full WRC skyddsbur gjord av Gordon Vincent


Inte för att vara jobbig men vad fixar/bygger ni själva? tongue

*skratt*

Ska man bygga en bil av denna kaliber så blir det till att använda sig av dom som kan - kan bli dyrt & farligt annars!! wink

Motorn är byggd i Australien av en av världens bästa Subaru tuners i deras egna bil, sen monterade dom ned hela paketet och skickade den till oss där vi nu måste placka ihop det i vår egna bil!!

Skyddsburen anser jag bara är dumt att ge sig på själv då den till trotts skall rädda ens liv vid en eventuell vurpa!!

Men du och alla andra är mycket välkomna till SWT Racing's däck & racing shop i Haninge (Öppnar 15 mars) på en fika med kaka och kika på bilarna/motorcyklarna när dom skall byggas upp i från grunden i lokalen!! wink

/Patrik,
SWT Racing.

Senast redigerat av SWTRacing (19 februari 2007)

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
John87 Stolt Volvoägare
19 februari 2007 · 4 913 Inlägg

NiclasT skrev:
VÄXELLÅDA byggd av www.j-tech.se

MOTOR byggd av www.tonyrigoliperformance.com.au

Full WRC skyddsbur gjord av Gordon Vincent

Vågar man fråga "SWTRacing" vad detta projekt planeras att hamna på för pris? roll

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
SwedishRacingGroup
19 februari 2007 · 80 Inlägg

John87 skrev:

NiclasT skrev:
VÄXELLÅDA byggd av www.j-tech.se

MOTOR byggd av www.tonyrigoliperformance.com.au

Full WRC skyddsbur gjord av Gordon Vincent

Vågar man fråga "SWTRacing" vad detta projekt planeras att hamna på för pris? roll

Vill egentligen inte veta själv - men pga mestadels sponsorer av produkter mm så vet vi inte exakt - men om allt skulle köpas till listpris:

-bil ca 390000
-kompl motor mm ca 300000 inkl frakt, tull, moms mm
-växellåda/sekventiell kit ca 100000
-WRC bur ca 75000
-bromsar ca 100000
-kolfiber delar/WRC spoiler kit mm ca 100000
-instrumentering, mätare mm ca 40000
-RECARO stolar ca 30000
-VOLK fälgar ca 25000
-Kolfiber kardan ca 20000
-Arbete???
etc
etc
etc

Dryga 1300000kr skulle det bli vilket är sjukt dyrt även om den kommer att bli förbannat ball & snabb!!

Hoppas att detta var det svar du ville ha.

/Patrik
SWT Racing.

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
Aerodynamik ...
20 februari 2007 · 7 120 Inlägg

SWTRacing skrev:

John87 skrev:

NiclasT skrev:
VÄXELLÅDA byggd av www.j-tech.se

MOTOR byggd av www.tonyrigoliperformance.com.au

Full WRC skyddsbur gjord av Gordon Vincent

Vågar man fråga "SWTRacing" vad detta projekt planeras att hamna på för pris? roll

Vill egentligen inte veta själv - men pga mestadels sponsorer av produkter mm så vet vi inte exakt - men om allt skulle köpas till listpris:

-bil ca 390000
-kompl motor mm ca 300000 inkl frakt, tull, moms mm
-växellåda/sekventiell kit ca 100000
-WRC bur ca 75000
-bromsar ca 100000
-kolfiber delar/WRC spoiler kit mm ca 100000
-instrumentering, mätare mm ca 40000
-RECARO stolar ca 30000
-VOLK fälgar ca 25000
-Kolfiber kardan ca 20000
-Arbete???
etc
etc
etc

Dryga 1300000kr skulle det bli vilket är sjukt dyrt även om den kommer att bli förbannat ball & snabb!!

Hoppas att detta var det svar du ville ha.

/Patrik
SWT Racing.

DAMN! Jag är fascinerad big_smile

M1cha
5 februari 2008 · 645 Inlägg

Skall bli kul å se när det börjar röra på sig ordentligen, uppdatera flitigt! smile mvh

Senast redigerat av M1cha (5 februari 2008)

Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
5 februari 2008 · 368 Inlägg

Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men lejja bort allt..

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Hampusd transportkonsult
5 februari 2008 · 284 Inlägg

Oj oj Sm i trådlyft. wink

Min vilda chansning är att han nog skruvar ihop det mesta själv.
Jag hade gärna också lejt bort motorbygge mm. Vet att det hade blivit bättre än det jag gör själv. wink
Men motorn ramlar inte ner i bilen av sig själv. Inte lådan heller osv osv.

Bottles are for babys. Real men get blown.
cossiebool
5 februari 2008 · 176 Inlägg

Får du någon tid över att åka båge nu då? Ser ju fram emot fler "filmklipp"...men hoppas ju på liknande med denna "monster" bil. Det ska ffilmas på ringen hoppas jag verkligen.

Senast redigerat av cossiebool (5 februari 2008)

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...
Ford sierra 4x4 cosworth "White-Trash" (1992)
M1cha
5 februari 2008 · 645 Inlägg

lustgasen skrev:
Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men lejja bort allt..

Asså, är det avundsjuk eller tänker du inte helt klart? Det blir nog billigare i längden, precis som det står i tråden. Vilken Svensson kan bygga ihop en ~600-700hk maskin och sekventiell låda t.e.x? Jag ser bara fördelar med att låta RIKTIGA proffs göra det. Som det redan står i tråden..

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Kalle_Ponken
5 februari 2008 · 1 752 Inlägg

Fy fan!!!!big_smile Galet projekt detta!!! o vi gillart till 1000%wink Hoppas att man får se den överdrivet mycket i sommar sen på alla träffar om den är klar tills dess!!big_smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
Claes_Kent
5 februari 2008 · 68 Inlägg

M1cha skrev:

lustgasen skrev:
Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men lejja bort allt..

Asså, är det avundsjuk eller tänker du inte helt klart? Det blir nog billigare i längden, precis som det står i tråden. Vilken Svensson kan bygga ihop en ~600-700hk maskin och sekventiell låda t.e.x? Jag ser bara fördelar med att låta RIKTIGA proffs göra det. Som det redan står i tråden..

bra svar på dum fråga cool

på tal om dum vad är en sekventiell låda?tongue


Och subaru'n kommer nog flytta på sig wink lycka till

Senast redigerat av Claes_Kent (5 februari 2008)

turboputte85
7 februari 2008 · 91 Inlägg

Claes_Kent skrev:

M1cha skrev:

lustgasen skrev:
Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men lejja bort allt..

Asså, är det avundsjuk eller tänker du inte helt klart? Det blir nog billigare i längden, precis som det står i tråden. Vilken Svensson kan bygga ihop en ~600-700hk maskin och sekventiell låda t.e.x? Jag ser bara fördelar med att låta RIKTIGA proffs göra det. Som det redan står i tråden..

bra svar på dum fråga cool

på tal om dum vad är en sekventiell låda?tongue


Och subaru'n kommer nog flytta på sig wink lycka till

man slipper använda koppling bara trycka spaken fram respektive bak för att byta växel.

lustgasen Saab 99 Turbo-Nörd
7 februari 2008 · 368 Inlägg

M1cha skrev:

lustgasen skrev:
Hur mkt av detta bygger du faktist själv? kul att ha ett projekt men lejja bort allt..

Asså, är det avundsjuk eller tänker du inte helt klart? Det blir nog billigare i längden, precis som det står i tråden. Vilken Svensson kan bygga ihop en ~600-700hk maskin och sekventiell låda t.e.x? Jag ser bara fördelar med att låta RIKTIGA proffs göra det. Som det redan står i tråden..

Eller så lär man sig skruva! Avundsjuk? inte det minsta!
Man gör väl det man kan å lejjer bort det värsta,men vadå, trimningen, how hard can that be, du köper större turbo, portar toppen , större spridare osv.

So please, spare me the bullshit..

Med lust att gasa
www.aabh.se/
www.antonbjörklund.se/
Saab 99 GL VAN "Servicebilen-Vanheden" (1977)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang