Hjälp mig välja bas!?!?

zetec
27 februari 2007 · 603 Inlägg

Tjeenare! Jag kör Peugeot 206:a och lyssnar mest på trance, dance och techno.
Och jag kan verkligen inte välja baslåda. Någon som vill hjälpa mig välja och motiviera varför så jag får kläm på detta en gång för alla?

Jag har tänkt mig en färdigbyggd låda i prisklass runt 3 000.

Finns ju en djungel för mig som är nybörjare... MDS, BRl, Totalljud ... ..

Hur ska jag kunna välja? Hoppas någon kan hjälpa mig!

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
ogio www.rallyshop.se
27 februari 2007 · 551 Inlägg

Audiotop Impulse. 899:- basen köp två så smäller jag ihop lådan till dig :p

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT
Volkswagen Golf VR6 "VR6 - OGIO -" (1992)
zetec
27 februari 2007 · 603 Inlägg

Aldrig ens hört talas om :S

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
andrem1988
27 februari 2007 · 129 Inlägg

Köp en bas från mds och glöm inte slutsteget bara, det gör typ allt..

Kör du före så väntar jag på dig där framme.
Gör som ford köp volvo!
http://www.garaget.org/?car=42150
_fillan_ med lem
27 februari 2007 · 1 925 Inlägg

andrem1988 skrev:
Köp en bas från mds och glöm inte slutsteget bara, det gör typ allt..

ja det är klart ? har du inget slutsteg får du ju ingen bas smile  det är slusteget som ger basljud och kraften till basarna smile


2st 10or hade suttit fint i din ! smile mds har ett ar schyssta basar smile annarsa kan jag tipsa om kicker 8" 2st !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
zetec
27 februari 2007 · 603 Inlägg

andrem1988 skrev:
Köp en bas från mds och glöm inte slutsteget bara, det gör typ allt..

Kostar det inte massa mer bara för att det står MDS ärligt talat!? Är de så bra?

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
zetec
27 februari 2007 · 603 Inlägg

_fillan_ skrev:

andrem1988 skrev:
Köp en bas från mds och glöm inte slutsteget bara, det gör typ allt..

ja det är klart ? har du inget slutsteg får du ju ingen bas smile  det är slusteget som ger basljud och kraften till basarna smile


2st 10or hade suttit fint i din ! smile mds har ett ar schyssta basar smile annarsa kan jag tipsa om kicker 8" 2st !

Varför 10:or!? Hellre än 12:or??

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Robert_Jonsson
27 februari 2007 · 57 Inlägg

Casanovan skrev:
Tjeenare! Jag kör Peugeot 206:a och lyssnar mest på trance, dance och techno.
Och jag kan verkligen inte välja baslåda. Någon som vill hjälpa mig välja och motiviera varför så jag får kläm på detta en gång för alla?

Jag har tänkt mig en färdigbyggd låda i prisklass runt 3 000.

Finns ju en djungel för mig som är nybörjare... MDS, BRl, Totalljud ... ..

Hur ska jag kunna välja? Hoppas någon kan hjälpa mig!

en kicker låda med 2 st kicker comp 12 or i tryckte som fan i en kompis 306a!!

_fillan_ med lem
27 februari 2007 · 1 925 Inlägg

borka_grabben skrev:

Casanovan skrev:
Tjeenare! Jag kör Peugeot 206:a och lyssnar mest på trance, dance och techno.
Och jag kan verkligen inte välja baslåda. Någon som vill hjälpa mig välja och motiviera varför så jag får kläm på detta en gång för alla?

Jag har tänkt mig en färdigbyggd låda i prisklass runt 3 000.

Finns ju en djungel för mig som är nybörjare... MDS, BRl, Totalljud ... ..

Hur ska jag kunna välja? Hoppas någon kan hjälpa mig!

en kicker låda med 2 st kicker comp 12 or i tryckte som fan i en kompis 306a!!

bättre med mindre basar ! då tracne o techno oftast har många snabba basslag, så slipper man allt muller smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
peter_1976 JDM
27 februari 2007 · 2 201 Inlägg

ta två MTX 10". Räkna ut liter o mått o bygg en snygg låda.     smile
MDS o GAS är inget jag rekomederar

_fillan_ med lem
27 februari 2007 · 1 925 Inlägg

Casanovan skrev:

_fillan_ skrev:

andrem1988 skrev:
Köp en bas från mds och glöm inte slutsteget bara, det gör typ allt..

ja det är klart ? har du inget slutsteg får du ju ingen bas smile  det är slusteget som ger basljud och kraften till basarna smile


2st 10or hade suttit fint i din ! smile mds har ett ar schyssta basar smile annarsa kan jag tipsa om kicker 8" 2st !

Varför 10:or!? Hellre än 12:or??

bättre med mindre basar ! då tracne o techno oftast har många snabba basslag, så slipper man allt muller smile 

skulle tilloch med kunna tipsa om dubbla elelr 3st 8"

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Atala
27 februari 2007 · 17 Inlägg

kicker kicker kicker kicker

945_speedy
27 februari 2007 · 56 Inlägg

säger bara kicker säger inget mer vill du han en rapp å fin bas kickers nya 10" L7 den rockar på som fan.
mds, gas, aouditop kan ta å slänga sig i vägen.

Audi s2 "mr metalracing" (1991)
Volvo 340 dl "340 t5 mittmotor" (1988)
Goven
27 februari 2007 · 264 Inlägg

måste ta o hålla med föregående talare. KICKER är bäst! har dubbla kicker L5 10r i min camaro (helt öppen hela vägen) i 10.64 liters lådor (en var) som körs på ett mutant XX steg på 800 watt rms. Det spelar så in i helvette rent ut sagt. Va även grymmt tryck i 740in när de satt i dem, men ddet är ju skillnad. snabb o rapp bas. passar även bra till gamla basgångar som raggar musik wink. en fröjd att sitta i bilen, en stund wink. steget får du för ca 4000 och basarna går väl lös på 1700 på db akuten. finns ju en snygg låda till dessa som väl kostar runt 5000 spänn. men jag rekomenderar då hällre  L7orna. dra åt bultarna i bilen  bara wink

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
eriksson87
27 februari 2007 · 590 Inlägg

Angående kickers basar så är väl CVR och CVX basarna lite rappare.. CVX har väl samma grund som en L7 fast rund då? smile

rayboy
27 februari 2007 · 18 Inlägg

jag köpte mds slutsteg å 12 tums bas å jag har en känsla av att jag betalade för märket mest faktiskt men det var jävligt bra bas.
Men jag tror att du ska lyssna på ljudbyggaren han låter jäkligt vettig men jag måste också säga att en 12:a går fint med techno och trance.
Gissar på att du gillar Dance också å det blir skitfint där med wink lycka till

Livet är bara en lek
Goven
27 februari 2007 · 264 Inlägg

eriksson87 skrev:
Angående kickers basar så är väl CVR och CVX basarna lite rappare.. CVX har väl samma grund som en L7 fast rund då? smile

Jag har själv inte lyssnat på de runda basarna och har därför ingen uppfattning om deras prestanda. Kicker ville väll bara göra något unikt me de fyrkantiga basarna. Det är jäkligt snyggt sen så blir prestandan automatiskt bättre pga den större konen. en 10:a motsvarar nästan en vanlig rund 12.a men klarar enligt mej spela som en 10a om ni hänger med. Men annars borde principen för basarna vara likadana då det säkert sitter i mångas skallar att en bas ska vara rund...

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
_fillan_ med lem
27 februari 2007 · 1 925 Inlägg

rayboy_9000 skrev:
jag köpte mds slutsteg å 12 tums bas å jag har en känsla av att jag betalade för märket mest faktiskt men det var jävligt bra bas.
Men jag tror att du ska lyssna på ljudbyggaren han låter jäkligt vettig men jag måste också säga att en 12:a går fint med techno och trance.
Gissar på att du gillar Dance också å det blir skitfint där med wink lycka till

själv klart funkar en 12a ! men om man vill höra alla bastoner så borde man ha en mindre bas smile

har faktiskt hört en 8" som spelade som saaaaatan i en v70 smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
peter_1976 JDM
27 februari 2007 · 2 201 Inlägg

det finns många bra basar. som sagt räkna ut en bra låda, 10 tum på ca: 22 liter mm. det finns bra program at räkna ut med. då får du både bra bas od et låter bra. är lådan för liten så, visst dunkar det, men det låter inte bra.
många tänker bara på att bygga är lätt, men ska det låta bra så ska det räknas ut

Senast redigerat av peter_1976 (27 februari 2007)

Goven
27 februari 2007 · 264 Inlägg

peter_1976 skrev:
det finns många bra basar. som sagt räkna ut en bra låda, 10 tum på ca: 22 liter mm. det finns bra program at räkna ut med. då får du både bra bas od et låter bra. är lådan för liten så, visst dunkar det, men det låter inte bra.
många tänker bara på att bygga är lätt, men ska det låta bra så ska det räknas ut

syftar du på mina enorma lådor så måste jag säga att du har fel. När det gäller slutna lådor. Visst det är bättre med lagom men man ska ju få plats me dem med. om du skulle titta i mitt bagage "hål" så skulle du snabbt se att knappt en kicker l5a går ner i hålen. Med andra ord är en större låda omöjlig. om den inte är specialbyggd. och det har jag varken ork eller lust att lägga ner då jag inte kommer ha bilen allt för länge.
kort sagt öppna lådo. viktigt me volym oo uppmätt
slutna inte lika viktigt ( man har en sluten låda pga platsbrist, så de måste vara små. annars hade man ju haft en öppen!)

men nu ska jag inte vara en avikare från ämnet. carry on.

Senast redigerat av Goven (27 februari 2007)

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang