läplig bil att bygga till drifting?

Pillevinken
5 mars 2007 · 406 Inlägg

Jag kan ju inget annat än säga s13. Men som någon sa innan så är ju volvo också en bra bil just för att man kan ställa ut den riktigt brett, bra att ha lite extra marginal ibland. Fick erfara det när jag lekte med min 200 första gången. La ut den på ställ... sen när jag skulle ratta lite till för att få tillbaka den så smack gick det inte svänga ut hjulen  mer hehe. Farligt att ha vant sig vid 240 och 740
Lycka till iaf vilken bil det än blir

My way or the highway? I take both sideways
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
5 mars 2007 · 1 098 Inlägg

KHRacing skrev:

absolute_volvo skrev:
http://www.blocket.se/vi/10808512.htm?ca=8_s sån bygger dom om till drifting bilar och de värkar ju funka tongue

Det där är en AE82, den är framhjulsdriven.

Behövs absolut inte massor med effekt för att drifta, det har jag bevist i 4 års tid nu.

Satsa på en Nissan 200 S13 som det finns massor av, eller ev. en Vovlo 240/740 Turbo med diffbroms, att svetsa diffen funkar perfekt till Drifting, men inte perfekt till något annat & så kan du inte besiktiga bilen med svetsdiff & det är är ett regelbrott enligt SBF´s regler att ha svetsdiff.

MVH
.......Kristian

måste bara lägga till att det visst går att besiktiga en bil med svetsdiff... polren har då gjort det...

eller du kanske menar racebesikting för det vet jag inget om...

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
newkie
5 mars 2007 · 250 Inlägg

andrem1988 skrev:
Massor med effekt och rwd löser allt

Det är här väldigt många har fel, man måste inte ha massor av effekt om man vet hu man gör ska göra...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
5 mars 2007 · 621 Inlägg

Läs på www.drifting.se !

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Hurricane DRIVER @ HWR.se
5 mars 2007 · 621 Inlägg

och förlåt om jag sticker in med min sk "Jänkebilspropaganda" igen men kolla här. . .
inte ett öga är torrt hehe wink


http://blog.samuelhubinette.com/archive … t-car.html

Senast redigerat av jimmy1977 (5 mars 2007)

- V8 - 4 ever . . .
_________________
staffe_
5 mars 2007 · 666 Inlägg

Jag får tacka för alla tips och sånt man får här big_smile

ni får gjärna slännga in lite drift hemsider big_smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
LoFET Almännt tokig
5 mars 2007 · 481 Inlägg

finns en kille på drifting.se forumet som har nick cjcjcj som skulle börja ta lite drift bilar till sverige för att sälja så om du ska importera en kan man ju snacka lite med han och se hur det verkar.

Inline sixes ist sie scheisse.......
staffe_
5 mars 2007 · 666 Inlägg

LoFET skrev:
finns en kille på drifting.se forumet som har nick cjcjcj som skulle börja ta lite drift bilar till sverige för att sälja så om du ska importera en kan man ju snacka lite med han och se hur det verkar.

Mjo de kanske man skulle ta att göra men om jag ska köpa en bil så blir de till slutet av sommaren men man kan ju börja höraefter vad som gäller och sånt tongue

tack för tippset

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
KHRacing
2 augusti 2007 ·

hur gick det ?

staffe_
9 oktober 2007 · 666 Inlägg

KHRacing skrev:
hur gick det ?

tjenna tog ett tag innan jag svara :S men nu åker jag nissan 200sx s13 dagligen så den bygger vi nog på så fårt vi får tid och ork hehe wink

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
Lindberg88
9 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

740 turbo, 200 sx s13, toklättad m535 e28.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
chrno RE-雨宮
9 oktober 2007 · 481 Inlägg

Det är svårt att drifta en AE86, jävligt svårt. Har inte sett någon göra det bra utanför Japan. Dumt att satsa på den bilen imho även om jag är bra nära på att köpa en själv.

En billig bil som det finns mkt delar till är s13, men jag skulle gå längre om jag köpte en å installera en sr20det(s14motor) och minst en 1.5vägs ultimat en 2vägsdiff

Att säga att driftbilar bara går sönder osv är bara skitsnack. Visst, om man kör på ngt så klart att det går sönder, och om man ligger på varvstopp hela tiden så klart att det går sönder. Men å andra sidan så är man kass på att drifta om man gör det.
Enda skillnaden på en gripdriving bil å en driftbil är hur man ställer in hjulupphängningen och kör den. Polarens AE86 kör ifrån många skylines på dom tougesträckor vi kört med den. Men har inte en chans rakt fram. Den är det dock lagt lite pengar på, men faktum kvarstår. Dom går att köra fort med om man gör rätt, gör man "fel" så driftar man. tongue

Kan inte rekommendera att drifta i någon form av rx7or dock, om du inte har sanslöst mkt pengar och mkt tid att bygga om.

Senast redigerat av chrno (9 oktober 2007)

RE-Amemiya Kitted FD3S
-Jonten- Hopplare
9 oktober 2007 · 104 Inlägg

Du behöver ju inte göra så mycket för att kunna drifta. Mest fjädring och bromsar inte så mycket hästar. Säger iaf Keiichi Tsuchiya... Sen måste ju folk förstå att det är svårt att få tag på en AE86 för de såldes ju inte i sverige smile sen är de ju äldre också det gör den i sämre skick än vanligt

Lika lyckat som Melle mels comeback
chrno RE-雨宮
10 oktober 2007 · 481 Inlägg

Med en AE86 krävs ganska mkt eftersom dom har lite effekt och är sugmotorbilar.

Sen att jämföra drifting och drifting är väl en annan sak. Här hemma är det inte direkt spännande att se folk smygsladda runt med sina bilar och då räcker det med en orginalbil.

Om vi pratar drifting och AE86'or så säger jag bara Ueo, sen säger jag inget mer. Och han har inte bara bytt fjädring å bromsar. tongue

RE-Amemiya Kitted FD3S
-Jonten- Hopplare
11 oktober 2007 · 104 Inlägg

Den där verkar vara väldigt lämplig. är inte säker på om den kostar mycket. Men du kan ju tjänapengar på att använda den på ett annat sätt wink

Lika lyckat som Melle mels comeback
ts0n Adrenalinjunkie
3 mars 2010 · 100 Inlägg

newkie skrev:

andrem1988 skrev:
Massor med effekt och rwd löser allt

Det är här väldigt många har fel, man måste inte ha massor av effekt om man vet hu man gör ska göra...

Helt sant

HMC
Heaven MotorClub
BMW 520i (1998)
Rquired Allmänt envis
4 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Vad som helst så länge det är ovanligt! smile

Hade personligen tittat efter Bmw, men det finns även Mercedes. Eller varför inte en gammal Alfa Romeo? Underbar sexa och den är väl inte speciellt vanlig heller?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
camaro67 Meister
4 mars 2010 · 6 763 Inlägg

ts0n skrev:

newkie skrev:

andrem1988 skrev:
Massor med effekt och rwd löser allt

Det är här väldigt många har fel, man måste inte ha massor av effekt om man vet hu man gör ska göra...

Helt sant

Lyfte du den här gamla tråden för att säga det?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
ts0n Adrenalinjunkie
4 mars 2010 · 100 Inlägg

camaro67 skrev:

ts0n skrev:

newkie skrev:

Det är här väldigt många har fel, man måste inte ha massor av effekt om man vet hu man gör ska göra...

Helt sant

Lyfte du den här gamla tråden för att säga det?

och det stör dig?

HMC
Heaven MotorClub
BMW 520i (1998)
camaro67 Meister
4 mars 2010 · 6 763 Inlägg

ts0n skrev:

camaro67 skrev:

ts0n skrev:

Helt sant

Lyfte du den här gamla tråden för att säga det?

och det stör dig?

Tycker bara att de är onödigt att väcka liv i en tråd som har varit död i 2,5 år för att säga det

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang