Inbrott i bilen, vad går folk på?

te_wik Forummoderator
15 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Det är inte så att de tagit dina papper för att kunna fuska till ett ägarbyte?
Sen när de även har nyckeln så kan de lätt hämta bilen sen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Smajly
15 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

FL3JM skrev:
Nu mera kollar jag alla rutor själv när jag låser.

Fixa ett larm som hissar upp rutorna när du larmar bilen.

NissanMotorsport
15 oktober 2008 ·

Kanske för att dom/han/hon tog allt ur handsfacket var för att dom/han/hon hade en påse och bara slängde ner allt där i, jag skulle då inte sitta och sortera va ja skulle ha me iaf tongue

mange_00
15 oktober 2008 · 105 Inlägg

blir så jävla trött på dom som inte vet skillnad på ditt å mitt. Fick min stereo stulen mitt på dan när jag var in på stan i 15min, å dom kom in utan att försöra nått, men då e de en gammal 87:ans golf oxå, inte så svårt att komma in precis..

Owzer skrev:
Ok fick inbrott i bilen mitt på ljusa dagen i Väsby. Jag ställde mig lite "off" på parkeringen för att slippa att få dörrar uppslagna på bilen.

När jag kommer till bilen så reagerar jag först på att den är upplåst....Tänker först att jag är ett pucko som glömt låsa bilen, men sen så tänker jag efter och jag hade fan låst bilen. Polarna stöttade mig och sa att de sett mig göra det.

Iaf så kollar jag in i bilen och ser inget märkvärdigt. Sen upp täcker jag att handsfacket är öppet. Kollar in där och ser att det är länsat....vad som var där inne kommer vi till sen.

Sen är de tagit hela min askkopp.....som var full med 5:or och 10:or (150-200kr).
Liksom min askkopp! Ta pengarna och lägg tillbacka min askkopp! Jag skiter väl i lite smågrus, går ju lätt att ersätta men min ASKKOPP! fan!

Ok, sen var det handsfacket. Det som låg där i var: Ett kuvert från Bug Run 06, Orginal manualen till bilen, massa besiktningspapper, ett par billiga solbrillor och ett par slita insvettade jobbarhandskar....allt detta tog dem. Plus reservnyckeln till min BMW då...får väl byta lås på den nu?

Men nu till varför jag är så arg. Varför tar det mina papper och svettiga handskar? Finns väl inget nytta av sånt?

Jaja, har gillrat en lite fälla för dem ifall de försöker igen wink

Så ha inge värdesaker i era "äldre" bilar, för min tog de sig in i utan att ens repa handtaget!?!?

//Mike (ge tillbaka min askkopp!!!)

GTI ska de va annars få de va
Jongen
15 oktober 2008 · 341 Inlägg

Smajly skrev:

FL3JM skrev:
Nu mera kollar jag alla rutor själv när jag låser.

Fixa ett larm som hissar upp rutorna när du larmar bilen.

Enligt en lamrkille jag snackade med e det inte bra, man bränner försterhissarna på långikt sa han eftersom de körs varje gång man larmar bilen, vet ej om det stämmer på alla bilar men men....


Min polare fick inbrott i sin bil, de stal hans pantflaskor som låg på golvet lol

te_wik Forummoderator
15 oktober 2008 · 12 813 Inlägg

Polaren hade inbrott en gång. De stal hans ratt...

Hade ju mer flyt än brorsan min; http://www.kuriren.nu/lokala/kiruna_art … ace=Kiruna

Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (15 oktober 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
J-P-R DO IT LOW STYLE
15 oktober 2008 · 1 342 Inlägg

denton skrev:

denton skrev:
hade inbrott i min bil inatt,  jag e hundra på att jag låste den men han tog sig in utan att skada den, så de va ju tur i oturenXD menmen fanns tydligen inget han ville ha av alla mina verktyg å fiskegrejer så han snodde bara antennen XD haha jävla noob,, såg honom förresten genom fösntret när jag va uppe å pissa, så jag drog ner fort som fan men då va han borta :S  aja får dra till biltema å köpa en ny antenn:P

fattar bara inte va dem ska baxa en antenn för 40 spänn??

För min del skar man sönder sufletten och bröt sönder hatthyllan för att stjäla antennen och sidoblinkerserna.
Nej tjuvar är inte ett släkte med bra genpool.

ijahman
16 oktober 2008 · 45 Inlägg

När jag pluggade hade jag en rostig 9 lax som jag körde till och från praktiken i Gbgs hamn med. Hade inbrott i bilen 4 gånger på 2 veckor när diverse smågrejer försvann och kom till  (skruvmejslar, tändare, hammare mm) Dock aldrig något försök att sno själva bilen.

Men en natt ringde min mobil och det var en polis som frågade om jag visste var jag hade min bil nånstans. Öhhh jo jag visste ju var jag ställt den på kvällen okej sa polisen, då är den tyvärr stulen. Fick hämta den vid Jet-tappen vid Backaplan på morgonen. Inslagen ruta, urladdat batteri, krökt rattstång, allt runt ratten sönderslaget.

Nåja, till det sjuka i historien. fick hjälp att kabla igång bilen och skulle dra iväg när det plötlsigt kommer springande en snubbe som hojtar och har sig. Ser ut som ett riktigt suspekt element men jag tänkte att han kanske sett nåt under natten så jag stannar. Då visar det sig att den luffarn har åkt svarttaxi med min bil från albanska föreningen på natten! Påstod att han glömt en väska i bilen men nån sån fanns inte. Sen blev han väldigt frågvis om var jag bodde och brukade parkera på nätterna så då tänkte jag att den fan gömt knark eller nåt i bilen när polisen stoppade dom så jag stack iväg men fattade ju att han antagligen tog reg.nr. så för säkerhets skull ställde jag bilen på ett annat ställe ett par veckor. Letade igenom bilen svin-noga men hittade inget skumt så då ställde jag mig på vanliga platsen igen. Och tammejfan var det inte pangad ruta igen morgonen efter! 

Då blev jag lack och skrotade fanskapet och började åka buss istället.

"Gas, Grass or Ass
No One Rides For Free"
BMW 325XI (2003)
Mortalis VW-nörd?
16 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Hände samma sak med min 87a golf. Va på en skolavslutning, så klockan va ca 09 på morron. Och det var en skola precis där bilen stod också och vid en rätt trafikerad väg.
Gick in o snodde baslåda, min jacka som hade hemnycklar i sig och 25 brända musikskivor..men fick inte med sig högtalarna på hatthyllan (hade ett litet knep där hehe wink) eller de dyrbaraste, stereoenheten som låg i handsfacket. Mer värd än bilen.
Fort hem som fan med snuten i telefon iaf för o berätta att man kör som en idiot ifall de besluta sig för å komma till huset.
Fick man åka på å byta lås också...bytte bil till en med larm sen, denna...

mange_00 skrev:
blir så jävla trött på dom som inte vet skillnad på ditt å mitt. Fick min stereo stulen mitt på dan när jag var in på stan i 15min, å dom kom in utan att försöra nått, men då e de en gammal 87:ans golf oxå, inte så svårt att komma in precis..

Owzer skrev:
Ok fick inbrott i bilen mitt på ljusa dagen i Väsby. Jag ställde mig lite "off" på parkeringen för att slippa att få dörrar uppslagna på bilen.

När jag kommer till bilen så reagerar jag först på att den är upplåst....Tänker först att jag är ett pucko som glömt låsa bilen, men sen så tänker jag efter och jag hade fan låst bilen. Polarna stöttade mig och sa att de sett mig göra det.

Iaf så kollar jag in i bilen och ser inget märkvärdigt. Sen upp täcker jag att handsfacket är öppet. Kollar in där och ser att det är länsat....vad som var där inne kommer vi till sen.

Sen är de tagit hela min askkopp.....som var full med 5:or och 10:or (150-200kr).
Liksom min askkopp! Ta pengarna och lägg tillbacka min askkopp! Jag skiter väl i lite smågrus, går ju lätt att ersätta men min ASKKOPP! fan!

Ok, sen var det handsfacket. Det som låg där i var: Ett kuvert från Bug Run 06, Orginal manualen till bilen, massa besiktningspapper, ett par billiga solbrillor och ett par slita insvettade jobbarhandskar....allt detta tog dem. Plus reservnyckeln till min BMW då...får väl byta lås på den nu?

Men nu till varför jag är så arg. Varför tar det mina papper och svettiga handskar? Finns väl inget nytta av sånt?

Jaja, har gillrat en lite fälla för dem ifall de försöker igen wink

Så ha inge värdesaker i era "äldre" bilar, för min tog de sig in i utan att ens repa handtaget!?!?

//Mike (ge tillbaka min askkopp!!!)

azid Det som inte dödar gör ont
16 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

har varit med om otaliga bil inbrott med det som är mest utmärkande var när dom pangade rutan på farsans 240 som jag lånade och snodde 2 skruvmejslar en godispåse och rotorn samt en tändkabel... pengar sterio skivor var kvar i bilen samt att hade dom tryckt på knappen till bagaget hade dom fått tag i byggutrutning för runt 20k som farsan hade glömt kvar i bilen...

2slow
MilleN
16 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

Dom gjorde inbrott i farsans bil för ett gäng år sedan och stal en Bingo-Berra-keps, ett par barnskor och en kvällstidning. Man börjar ju undra fan..

Själv har man blivit av med lite dyrare grejor som stereos, baslådor osv osv..

LordLife
16 oktober 2008 · 998 Inlägg

Fan va surt att bli av med manualen.

Hade också inbrott i år i bilen, allt dom tog var 2 turkiska lira, 1 euro, 1 japansk yen, en plast tia till en kundvagn, och att dom förstörde askkoppen, dom rörde inte ens steron eller mina skivor eller något annat.
Men dom gjorde sig illa när dom bröt sig in för det var blod på dörren. Och för 3 veckor sen ringde polisen och sa att dom hade hittat dom. haha busted. Hoppas att jag får mina 1800kr för självrisken.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
discokapten Kapten på disco!
16 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

Jag fick problem på vägen hem i sommras, ställde bilen gömd efter vägen, när jag kommer tillbaka till bilen så har dom stulit mina kläder som jag har i bilen, baslåda, steg, stereo (utan front) framssystem, 6x9:or, verktyg. Sen har dom slagit sönder alla lampor, alla rutor, riktat om c-stolpen med en slägga. Kan säga att den bilen rullar alldrig igen.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Jongen
16 oktober 2008 · 341 Inlägg

discokapten skrev:
Jag fick problem på vägen hem i sommras, ställde bilen gömd efter vägen, när jag kommer tillbaka till bilen så har dom stulit mina kläder som jag har i bilen, baslåda, steg, stereo (utan front) framssystem, 6x9:or, verktyg. Sen har dom slagit sönder alla lampor, alla rutor, riktat om c-stolpen med en slägga. Kan säga att den bilen rullar alldrig igen.

Jävla idioter!

Kan inte tycka det e ok att stjäla något, men om dom nu måste så kan dom ju låta resten av bilen vara!

Var nån idiot som stav ett par 6x9 från en gammal Toyota jag hade, hade lödat fast kablarna på högtalarna så när dom hade ryckt loss dom så satt bläcken kvar som man fäster kablarna på..... roll Så högtalarna blir ju ganska oanvändbara.... Dom hade sönder tändningslåset oxå....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang