till alla som vill ha go musik till bilen =)

mislix
13 mars 2007 · 55 Inlägg

finns en radio kanal som lagt ut en mapp på piratebay som heter playdio massa go trance och techno big_smile

Ena Colaberoende
13 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Varför inte ladda hem ett program som heter Screamer Radio som har ett par 1000 olika radiokanaler i sin lista och lätt kunna spela in det man hör i ofta kanonbra ljudkvalité.
Låtarna man spelar in sparas direkt i Mp3 format på Hårddisken.
Playdio, Radioseven + en otroligt massa andra från olika länder finns där.

http://www.screamer-radio.com/

/Ena

Senast redigerat av Ena (13 mars 2007)

Kanelbullen
13 mars 2007 · 1 722 Inlägg

oj oj !!! vad bra tips du " Ena " tongue

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Ena Colaberoende
13 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Kanelbullen skrev:
oj oj !!! vad bra tips du " Ena " tongue

Har kört den i 2 år nu. Fungerar kanon.
Det enda som kan vara jobbigt är när någon på stationen pratar men det fixar man lätt med ett ljudredigeringsprogram.

Radioseven och Playdio kör ju med Id3-taggar.
Så för varje ny låt som spelas så får man en ny Mp3-Fil.
Andra stationer som inte kör med Id3-taggar delar inte upp låtarna. Då får man redigera dom själv.

Finns kanaler med Megamixar också. precis allt.

Bara att sätta sig och leta antingen genom Musikstil eller Land.

Mvh. Ena

mislix
13 mars 2007 · 55 Inlägg

okok visste jag inte men nu vet jag tack så mycke för tipset big_smile

ILarsaI
13 mars 2007 · 326 Inlägg

Och alla har möjlighet att lyssna i bilen, när de sänder eller man måste man spela in? Hur många kan lyssna på internetradio online i bilen egentligen, 1% max? Missförstå mig inte, jag lyssnar 100% med Screamer radio på internetsänd musik, oftast Radio seven, men hur detta kan gå till "go musik i bilen" är för mig ett mysterium. Om man inte spelar in förståss.... smile

Senast redigerat av ILarsaI (13 mars 2007)

Ena Colaberoende
13 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Jag la upp den länken för att alla skulle kunna lyssna på Radion genom Screamer, Spela in och sedan bränna till bilen. Istället för att ladda hem en mapp på Piratebay som någon annan har spelat in.

Helt lagligt också.

/Ena

kohler
13 mars 2007 · 671 Inlägg

tack för tipsen!

Second is the first loser
ILarsaI
13 mars 2007 · 326 Inlägg

Det jag längtar efter är en produkt som kan spela alla nätkanaler som finns, i realtid. Mumma, det finns inte mycket som kan slå kanaler som Radio seven. smile

__hogberg__
13 mars 2007 · 1 161 Inlägg

coolt oslo polisen fanns ju me på de där programmet smile

jonas_motorsport rallyförare
25 mars 2007 · 48 Inlägg

Ena skrev:
Varför inte ladda hem ett program som heter Screamer Radio som har ett par 1000 olika radiokanaler i sin lista och lätt kunna spela in det man hör i ofta kanonbra ljudkvalité.
Låtarna man spelar in sparas direkt i Mp3 format på Hårddisken.
Playdio, Radioseven + en otroligt massa andra från olika länder finns där.

http://www.screamer-radio.com/

/Ena

hur spelar man in från webradio??

mycket svängar och hårnålar åt folket
mellowd Drop Shop
25 mars 2007 · 926 Inlägg

tror knappast det är playdio som lagt ut musiken på tpb. Då de är en seriös radiokanal som betalar stimpengar och allt.

Sandman
25 mars 2007 · 873 Inlägg

ILarsaI skrev:
Det jag längtar efter är en produkt som kan spela alla nätkanaler som finns, i realtid. Mumma, det finns inte mycket som kan slå kanaler som Radio seven. smile

Finns det inte?

Har använt mig av ett liknande program (utifrån beskrivningen) de senaste åren och förutom den stora databasen med kanaler som redan finns kan du ju själv lägga till fler databaser själv i efterhand.

Kan man inte det i Screamer Radio, eller missförstår jag?


Begränsande faktorn som jag ser det är ju att det inte är så många kanaler som har råd att skicka iväg strömmar med bra kvalitet.

Så själv väntar jag bara på att riktigt bredband blir vanligare och större datamängder billigare att skicka smile

Don't get mad, get even.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang