Vad skall jag ha för slip papper

Kojloj
3 augusti 2005 · 458 Inlägg

Undrar om någon har bra tips om hur jag tar bort rost ovanför vindrutan
fram..? Det har kommit lite rostbubblor.. Vad för slip papper skall jag ha?
Och hur målar jag över senare efter jag slipat...?

perrkas fullt ös medvetslös
3 augusti 2005 · 122 Inlägg

tjena.
svårt som fan att få det se bra ut när man bara gör på ett litet område.
finns förresten en liten sida om det på autopower.se

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 635 Csi (1983)
BMW 318i (1987)
Germax
3 augusti 2005 · 12 086 Inlägg

Som perrkas skrev, svårt som fan.. lr svårt o svårt! Jag tror bästa sättet är att maskera rutan bara o listen såklart. sen slipa huvudsakligen på rosten men sen slipa ut på lacken så det inte blir ett hål, allternativt slipa om det nu går massor på punkten o sen spackla. Sen spruta färg utan att maskera. Dimma ut färgen mot orginallacken med thinner efter att du lackat men det fortf är blött.. Se till att du rengjort lacken ordentligt o då menar jag inte biltvätt utan med stark rengöringsmedel.. använd gärna lite rubbing oxå. lacka sedan med klarlack på samma sätt när allt är tort (några dagar) jämna ut skillnaden med rubbing polish och sen waxa, upprepa detta för bra resultat!

Nu vet jag inte hur stora dina rostbubblor är men säg att de är små blämmor på 3 mm utan att lacken släppt rekomenderar jag att skita it! isf pensla på lite klarlack med stift för att stoppa rosten (sakta ner den iaf)

Kojloj
4 augusti 2005 · 458 Inlägg

Men asså det har gått hål i bubblorna typ!

60sportcoupe
11 augusti 2005 · 14 Inlägg

Ja, blästrar du inte bort rosten så är den garanterat tillbaka snabbare än du anar :-)
Punktblästra,skrapa i glasfiberspackel i porerna,slipa av, rostprima,lacka utan vassa maskerings kanter på lacken utan låt färgen dimma ut istället,rubba o vaxa.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang