tja nån som vet vart man kan vända sig för att ställa in motorn rätt på en nissan 200sx s13??

steffe105
22 mars 2007 · 92 Inlägg

jag har satt på större turbo å större ic å lite så å nu skulle jag vilja ställa in allt så den går bra men vet inte vart jag ska vända mig nån som vet lr kan som de e hufsat billigt hos?

Streethawk Billjuds Wannabe
22 mars 2007 · 1 771 Inlägg

steffe105 skrev:
jag har satt på större turbo å större ic å lite så å nu skulle jag vilja ställa in allt så den går bra men vet inte vart jag ska vända mig nån som vet lr kan som de e hufsat billigt hos?

det är bara leta upp närmsta chip firma och kolla lite med dom..  du kan ju börja med att berätta vad som gjorts på bilen och sen fråga om dom kan ställa in chippet..

kan väl kosta nån 1000 lapp som mest tror jag.. vet inte riktigt men om nån vill rätta mig så får dom gärna göra det..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.
shogun
22 mars 2007 · 2 117 Inlägg

Stämmer bra det där. Viktigast är att du berättar i detalj vilka modifieringar du gjort och att du även anger storlek på prylarna. Turbo, spridare, osv...
Då kan du inom en vettig ram få tag på ett skapligt anpassat chip.
Jag tror nog det kostar lite mer än 1000 kronor. Ett löst chip kan kosta allt mella 500-1000 kr men det ska ju på plats i ECU:n också.

Räkna med ca 1000 för chip, några hundra för inmontering och ytterligare en tusing för injusteing av laddtrycket inkl någon enklare typ av laddtrycksreglering. Om det blir bra eller ej det återstår att se. Kvaliteten varierar avsevärt och så beror det ju i mycket stor grad på vad du förväntar dig och tuninggrad hos motorn.

Sök chiptrimning på google så får du fram massor av företag som erbjuder detta.

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
WasteGate
22 mars 2007 · 397 Inlägg

Kolla bilsportsguiden och välj å vraka! smile

Frayze
23 mars 2007 · 727 Inlägg

ja en lista på vad som är gjort är ju ett måste för att få ett hum om vad som är gjort med bilen, chippa i ett steg2, köp en apexi s-afc2 soppadator av mig och få den inställd av nån som kan;)

lär sälja den till förmån av annat godis, men kommer köra med en sån när jag är klar med bilen

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang