Glasfiberspackel och styling

Sanci
22 mars 2007 · 41 Inlägg

Tja

Håller på och fixar till min Golf IV inför sommaren. Tänkte gjuta på huvförlängare (boserblick) på huven,tänkte använda mig av glasfiberspacel...är det nån som har nån erfarenhet utav justglasfiberspackel?nåt man ska tänka på?

har lite problem med stylingen också...det är framkjolen som jag inte får att passa så bra och hittar inga bra ställen att fästa den....

      snälla hjälp!!!!!!!!!!!!!!!

Sator86 Pöjken!
22 mars 2007 · 7 Inlägg

att bara använda spackel är ingen bra idé, du bör använda glasfiber väv och epoxy för att göra själva grunden, sen använda spackel som slut finish...  annar är de bara å bryta til lite så går det av...

live life in the fast lane
Volvo V70 T5 "Grejen" (1998)
Sanci
22 mars 2007 · 41 Inlägg

funkar det inte med glassfiberspackel???

Xal3 Bilplåtslagare
22 mars 2007 · 160 Inlägg

klart det funkar.. men det kommer förmodligen spricka lika fort igen.. skaffa dig lite glasfiberväv å fäst den med.. tips är även att "fästa" fast den i huven med karosseri kitt.. det kan du få tag i hos de flesta verkstäder å liknande.. sen kan du ju alltid lägga fiberspackel efter du fäst den.. för att bygga upp det lite innan du kör vanligt spackel.. det borde funka tror jag

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
Sanci
22 mars 2007 · 41 Inlägg

ja det är ju ett sätt också...men han som jag lackar hos sa att jag skulle köra glasfiberspackel....hur funkar det att lägga glasfiberväv på vanlig lack....asså direkt på huven???

Senast redigerat av Sanci (23 mars 2007)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang