Vad är en raggare för dig??

Hurricane DRIVER @ HWR.se
23 mars 2007 · 621 Inlägg

Ja ett starkt och känsligt ämne, värt en egen tråd!!!

Vad är en raggare för dig??

Vilka är raggare!

Är Rocka billis raggare eller dom med 2öl och en gammal Starlet raggare??

Är det "fult" att vara raggare?

Är man raggare om man har en nyare modell av typ Corvette??

. . . och det jag heller inte förstår är vad ni tycker folk med fina Amerikanare som
inte super eller kanske inte alls dricker i bilen eller på träffar kallas för???

Ibland känns det som "Raggare" är en svordom för "Bratzungar" utan livserfarenhet??!!

Är du en raggare??

. . . och min personliga stora fråga, tycker ni att JAG är en raggare??

Senast redigerat av Goffen (8 januari 2009)

- V8 - 4 ever . . .
_________________
mr_harry orginal är för gubbjävlar
23 mars 2007 · 296 Inlägg

en raggare är en som tycker om jänkare och rock a billy/rock n roll musiken klädstilen...
sen finns de även riktiga idioter som kalar sig raggare och bara vill slås och härja i nön gammal sönder supen bil....men jag tycker att även om man åker i en gammal volvo så kan man ju vara raggare för de ju...alla har ju inte råd med en gammal jänk ju..

Senast redigerat av mr_harry (28 augusti 2007)

hellre pallbocks kung än trailer queen
Volvo 144 Automatic "9000 mil" (1968)
MrTobias
23 mars 2007 · 1 297 Inlägg

jadu big_smile de ska va en öl som sticker ut utanför bilen, pickup lines efter tjejer och en volvo 240polisbil efter sig smile

Sandman
23 mars 2007 · 873 Inlägg

Finns väl både "old school" raggare, och den nya typen raggare.

Gamla skolan kan väl både vara rockabilly eller bara fullungar i någon pilsnerhäck.
Så länge den är stor, högljud och gärna amerikansk.

Den senare är som sagt "Bratzungar utan livserfarenhet." i någon svindyr leksak pappa betalat.
Själv brukar jag bara kalla dem "players" istället för raggare.
Gärna till deras ansikte eftersom de ändå inte förstår att jag förolämpar dem.

Finns tydligen den nya och den gammla sortens bönder också.
Har helt missat att de numera lyssnar på dance musik istället för Jodla med Siv när de hänger och brölar...
Innovativt brukar jag säga...

Har aldrig tänkt på att kalla gruppen av folk som äger fina gammla jänkare och inte super för något specielt...
Själv brukar jag mest gå på deras utställningar, kalla dem "kompis" och ställa en massa frågor om deras åk tongue
Åter igen brukar jag förolämpa töntar inom denna grupp som inte kan ett skit om sin bil och som köpt den i färdigt uställningskick och betalar någon annan att göra allt.
De brukar inte heller förstå det...

Är man raggare om man kör en nyare typ av Corvette?
Har aldrig gillat Corvette, och ser ingen raggarstämpel på en nyare Corvette.
Tycker den är lite tjejig ärligt talat...

Dom med 2 öl och en Starlet kallas för fyllbultar eftersom de uppenbarligen förväxlat sin bil med sin mammas vid parkeringen.

Vad är en raggare för mig?
Någon som... är en raggare... ja.

Är jag en raggare?
Nä. Men mina kompisar tycker det enbart baserat på mitt motorintresse.

Tycker jag att du är en raggare?
Om du säger att du är det så... annars, vad ska jag basera min upfattning på ?

Är det fult att vara raggare?
En person är ful oavsett vad han kallar sig wink

Don't get mad, get even.
Warcry
23 mars 2007 · 271 Inlägg

Kan nog kalla mig raggare, älskar både nya och gamla jänkare, gillar rock'n'roll och rock-a-billy.
Försöker att åka till Power big meet varje år.
Många av mina vänner är sk. Old-school raggare och vi har väldigt roligt när vi är "on the road"

Kommer själv att inhandla någon slags glidare, typ 58 roadmaster eller dyl. när plånboken tillåter.

Turbopinglan
23 mars 2007 · 161 Inlägg

Jag är raggare, men har ingen jänk smile är med i en raggar klubb här hemma, min pojkvän har en cadillac 64'.. men vill ha begär efter en egen är stor, raggare för mej är ju att glida omkring i en jänk, go rock'n roll på stereon och en bira i näven, samlas ett gäng och cruisa runt och ha kul! smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
Hamilton
23 mars 2007 · 8 865 Inlägg

Raggare = V8 och inte nyare bil än -60.
Sedan tillhörande musik m.m
Har många vänner som är sk. Raggare men är inte det själv.
På din fråga om du är raggare så är svaret Nej.

Fotograf på tierpidag.se
NightCruiser
23 mars 2007 · 1 163 Inlägg

Många som anser jag är raggare, vete fan själv.

Äger en raggarbil men resten stämmer väl sådär, lyssnar på allt (exept hiphop,rnb&rap) och klär mig precis som jag vill.

Å andra sidan har jag vänner som klär sig som raggare, lyssnar på raggarmusik och som även kallar sig för "äkta" raggare.
Men flera av dom kör Hyundai, saab och Vw...
Är det så raggigt?

Raggare är ett intresse, för all har vi ju intressen?

Sen att vi alla har fördomar är en annan sak, din bild av raggare stämmer garanterat inte på mig!

Men dom raggare jag känner och med den erfarenhet jag har av det livet skulle jag beskriva det såhär:

En raggare är en trevlig och glad person som har ett genuint motorintresse för skattebefriade bilar (Alla gillar inte bilar före 1960!) samt att denna person gärna visar upp sig i bilen på stan precis som alla andra här på garaget, sen om han tar med 6st kompisar i bilen för att njuta en kall öl och trivas gör han väl knappast till en sämre människa?

Livet är till för att njutas, sen om man gör det på en raka under nätterna, kanske i fullt bredställ längs landsvägen eller varför inte glida långsamt i stan lyssnandes på gammal musik i någon raggarbil spelar väl ingen roll, vi är alla olika och tycker lika olika. smile

Jag anser att varenda jävel är raggare som åker runt på stan för att visa upp sig i sin bil, sen om bilen är en toyota starlet eller en cadillac -59 spelar ingen som helst roll.
Alla vill ha olika...

En raggare är helt enkelt en normal person med bil intresse.

viccoA
23 mars 2007 · 3 110 Inlägg

Klart jag är raggare!
Inte för att jag kör runt och dunkar plåt, dricker ur dunken, visar röven och spelar könsrock och rocka-billy i M-coupén...

Men vid endel "events" (Powermeet, Classic carweek osv) är det klart att man åker pilsnerhäck (eller skitfin jänkare med sinnessjuk effekt), friserar sig med stekflott, minst 10 pers i bilen, bränner bakdäck i timmar, dricker obsena mängder sprit och härjar rent allmänt... smile

Senast redigerat av viccoA (23 mars 2007)

ghost_boy83 CREW
23 mars 2007 · 2 594 Inlägg

jag e söndagsraggare hehe

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
23 mars 2007 · 5 753 Inlägg

vet inte om man kan kalla mig för raggare men jag är uppväxt med dragracing och jänkare och gillar raggar musik... så lite raggare kanske man är, vad vet jag.. tyvärr finns de ingen jänk inom familjen nu eftersom de vart en liten ekonomi kris för farsan så han vart tvungen att sälja den sista jänken han hade smile


hellre v8:a än riskokare tongue finns inget som slår ett härligt v8:a muller tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 mars 2007 · 4 529 Inlägg

hehe kan ju inte beskriva mig som en raggare även man har en jänkare med stor och mullrig V8a tongue
tycker mest camaron är en glidar bil med tillräckligt mycket effekt för att racea med
men ser mig inte som en raggare
dom jag ser som raggare är ju inte dom som kör volvo som tror att dom är bäst för att dom kör volvo (ta inte åt er )
en raggare tycker jag ska köra en
stor fet cadillac oldsmobile eller något av dom redigt stora jänkare och inte små volvo som låter som en symaskin med sina små 4or
utan det ska va V8a big_smile

V8 its not turbo shit its REAL POWER

Foppa__ Praise the lower'ed
23 mars 2007 · 210 Inlägg

Jag anser mig själv Inte som en raggare.

visst jag har Boots, jeans, skjorta på mig. lyssnar på 50-60tals musik. rockabilly, country och dansband.  och jag drömmer om en jänkebil.. och älskar cruisingar

Men jag blir ju kallad för raggare för jag gillar musiken...


folk får väll säga vad dom vill.


många personer kallar ju Allt folk som gillar amerikanska bilar för raggare. vilket jag anser fel. de finns ju dom s.k "raggarna" (fylledräggen i en Van typ) och sedan Usa-bil entusiaster. sedan dom som inte har råd big_smile *jag är en av dom*(hehe)

Tillförde kanske inte tråden nått spec. men ah.. big_smile

//Foppa

.. Foppa ..
Mitt Cadillac Custom bygge:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3863131
Android
23 mars 2007 · 892 Inlägg

Tja, jag skiljer väl lite på raggare och raggare. Som det nämdes ovan så finns det "old school",  dvs brylkräm, stålkam, jävligt fina jänkare och rockabilly. Sen finns de dom som kör en sönderkörd rostig 240, super häcken av sig och tycker om att slåss.

Behöver väl inte nämna vilken av de 2 stilarna jag respekterar mest, och behöver väl heller inte nämna att min syn av dessa grupper är min personliga uppfattning och erfarenhet. Vill väl inte dra nån över en kam här, och inget ont till nån. tongue

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
blacken
23 mars 2007 ·

Begreppet "Raggare" finns det nog många som har en åsikt om vad det är.  Men jag vågar nog påstå att det är en utrotningshotad art. Visserligen så finns det många som har anammat den företeelsen. Men äkta raggare finns det nog inte många kvar utav.

Hurricane DRIVER @ HWR.se
24 mars 2007 · 621 Inlägg

Kul att så många yttrade sig och verkligen förklarar vad och hur ni känner!!!
(Har läst igenom alla inlägg och uppskattar verkligen alla svar, långa som korta)

Kommer säkert fler och fyller på här framöver!

Tack för alla svar så länge och tack på förhand. . .

Senast redigerat av Hurricane (24 mars 2007)

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Mäki Långsam Perfektionist
24 mars 2007 · 4 800 Inlägg

För mig finns de 3 sorters raggare.
Jag börjar att räkna upp det fina, sen det dåliga sen det absolut sämsta.

1. Raggare, åker med kompisarna i fina gamla amerikanska bilar och har det bra, lyssnar på musik med mera! (här är raggare fint enligt mig!)

2. Raggarsvin som man har hört wink Ofta öl med i bilen, och bilen var det billigaste dom fick tag på för stunden! Sen kör dom som jag vet inte vad och stör allmänheten i deras raggande.

3. Volvoraggare, vad ska jag mer säga, finns inget värre enligt mig. Tror dom är tuffa när dom åker runt i ROSTIGA skrothögar och tvingar ut dom på sladd ända tills något går sönder.

Senast redigerat av Mäki (24 mars 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
TPCBacon Bacon
24 mars 2007 · 162 Inlägg

jo visst man kan inte ragga i en gammal 240 med rost och så men om den ser starndad ut och sen låter wwwwwwwwwwwwrrrrrrrrrrrrooooooooooommmmpppppppppppptttttttiiiiiiiiiiiiissssssssssss så smelter dom man raggar haha men en raggare är en raggare


_______________________
hade bacon

Senast redigerat av TPCBacon (24 mars 2007)

Ha de Bacon
Volvo 245 "Turbo" (1977)
Turbopinglan
24 mars 2007 · 161 Inlägg

Kan inte låta bli att komma med ett inlägg till smile kom just hem från en fest med raggare... det är ett kul folk som har ett gemensamt intresse för jänke bilar mm, vi har alltid kul när vi är ute och far runt! synd bara att raggare klassas som busar mm .. men det är dom som inte är raggare som förstör lite, då menar jag dom som är ute och super som svin och ska slåss med allt och alla.. det är inte raggare! raggare är en livsstil med jänkebilar, go musik och gemenskap smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang