Vad är en raggare för dig??

Turbopinglan
9 juni 2008 · 161 Inlägg

Sen denna tråd skapades har jag nu blivit med bil, satt och läste lite inlägg här, kul läsning måste jag säga smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 juni 2008 · 5 753 Inlägg

en raggare vet vad hela raggar kulturen handlar om

en volvo raggare tror sig veta vad kulturen handlar om därför måste dom åka en inhoppad 240 med ett gäng fjortisar i baksätet och leva rövare på stan sammtidigt som dom tycker dom är skit cool för att dom har fått tag på hembränt som är utspädd med vatten men lika full och odrägliga blir dom endå roll






lol

Senast redigerat av _Glenne_ (9 juni 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Aga_Diff Bärs!
9 juni 2008 · 3 456 Inlägg

_Glenne_ skrev:
en volvo raggare tror sig veta vad kulturen handlar om därför måste dom åka en inhoppad 240 med ett gäng fjortisar i baksätet och leva rövare på stan sammtidigt som dom tycker dom är skit cool för att dom har fått tag på hembränt som är utspädd med vatten men lika full och odrägliga blir dom endå roll

lol

Senast redigerat av Aga_Diff (9 juni 2008)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
LillRagge Med Lem
9 juni 2008 · 29 Inlägg

jag säger som så att volvoraggarna köper volvo för att dom inte har råd med att köpa en jänk, men det man stör sig på är att dom kallar sig ``riktiga´´ raggare....suck

Men annars kallar jag mig en raggare....saknar bara jänken:)

Senast redigerat av LillRagge (9 juni 2008)

MINSKA DÖDSOLYCKORNA PÅ VÅRA VÄGAR! Kör på trottoaren.
Pontiac Catalina "Cåta lina" (1966)
Volvo 944 GLT 16V "Sladdaren" (1991)
Volvo 744 GLE "Nafsen" (1988)
Performance_ Förjaevle Brao
9 juni 2008 · 555 Inlägg

tycker inte de e nå fel å va raggare, mina  kompisar brukar kalla mig för raggare för att ja älskar jänkare å rockabilly, dock har ja inte råd me nån jänk än, därför kör jag volvo, känner skitmånga som alla kallar volvo raggare just för att dom åker volvo, sanningen är att nästan alla av dom vill ha en jänk förr eller senare!!!!!

LocKtar Herr
9 juni 2008 · 1 722 Inlägg

Sandman skrev:
Finns väl både "old school" raggare, och den nya typen raggare.

Gamla skolan kan väl både vara rockabilly eller bara fullungar i någon pilsnerhäck.
Så länge den är stor, högljud och gärna amerikansk.

Den senare är som sagt "Bratzungar utan livserfarenhet." i någon svindyr leksak pappa betalat.
Själv brukar jag bara kalla dem "players" istället för raggare.
Gärna till deras ansikte eftersom de ändå inte förstår att jag förolämpar dem.

Finns tydligen den nya och den gammla sortens bönder också.
Har helt missat att de numera lyssnar på dance musik istället för Jodla med Siv när de hänger och brölar...
Innovativt brukar jag säga...

Har aldrig tänkt på att kalla gruppen av folk som äger fina gammla jänkare och inte super för något specielt...
Själv brukar jag mest gå på deras utställningar, kalla dem "kompis" och ställa en massa frågor om deras åk tongue
Åter igen brukar jag förolämpa töntar inom denna grupp som inte kan ett skit om sin bil och som köpt den i färdigt uställningskick och betalar någon annan att göra allt.
De brukar inte heller förstå det...

Är man raggare om man kör en nyare typ av Corvette?
Har aldrig gillat Corvette, och ser ingen raggarstämpel på en nyare Corvette.
Tycker den är lite tjejig ärligt talat...

Dom med 2 öl och en Starlet kallas för fyllbultar eftersom de uppenbarligen förväxlat sin bil med sin mammas vid parkeringen.

Vad är en raggare för mig?
Någon som... är en raggare... ja.

Är jag en raggare?
Nä. Men mina kompisar tycker det enbart baserat på mitt motorintresse.

Tycker jag att du är en raggare?
Om du säger att du är det så... annars, vad ska jag basera min upfattning på ?

Är det fult att vara raggare?
En person är ful oavsett vad han kallar sig wink

"Har aldrig tänkt på att kalla gruppen av folk som äger fina gammla jänkare och inte super för något specielt...
Själv brukar jag mest gå på deras utställningar, kalla dem "kompis" och ställa en massa frågor om deras åk tongue
Åter igen brukar jag förolämpa töntar inom denna grupp som inte kan ett skit om sin bil och som köpt den i färdigt uställningskick och betalar någon annan att göra allt.
De brukar inte heller förstå det..."

Hah, visste inte vart jag skulle ta vägen när jag läste det du skrivit.. du kallar folk för "kompis" som du inte ens känner? eller ännu värre.. känner inte ens dej. 


Sen brukar du förolämpa folk som inte kan något om bilar, för att dom köper en bil som dom tycker är fin?

Vet inte hur du resonerar om andra saker, men tids nog kanske du ser längre än näsan räcker.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
ceasarsallad
9 juni 2008 · 43 Inlägg

Skorna ska va spetsiga å håret fullt me fett
gällivare-häng i brallan då blir stuket rätt
truten den ska vara full me flera hekto snus. big_smile

I used to smoke pinners while my moms made dinner
Now I smoke bombs and rock with Lynyrd skynyrd
Ford mustang "The Blue Scorpion" (1969)
bmx
9 juni 2008 · 7 100 Inlägg

jag har blivit kallad volvo raggare,fast ja hatar volvo mad

inge fel på raggare,men när dom ska hålla på och klaga och kasta saker på icke jänkare,då kan dom dra nånstans!
och ska de vara raggar bilar,då ska de vara fräscha och ingen jävla pilsner häck!

Senast redigerat av bmx (9 juni 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Germax
9 juni 2008 · 12 086 Inlägg

När jag hör raggare tänker jag direkt på raggarjävlar, och de kan jag definiera.

Det är såkallade människor som ofta klär sig i jeans och skin, och så nån thirt som de står V8a på lr en bild på hacke, lr Mopar lr nått annat klassikt.
De har ofta träpjuks lr boots och solglasögon.. ofta nån frisyr som va inne för evigheter sedan.
De för ofta ett jävla liv, spiller öl på allt och sjunger "jag har en stor ***" med Eddie Meduza.
Oftast har de en ganska sliten jänk så de kan svina ohämmat, nästan jämt en brud som kör.

Jag gillar raggarkulturen, men raggarjävlar kan jag ha lite svårt för.. men jag låter dom va smile

Joo
9 juni 2008 · 741 Inlägg

När jag hör ordet "Raggare" så tänker jag direkt på tattare, eftersom här i vetlanda finns det en del utav dom, och det är inga raggare med gammla jänkare utan här så kallas dom raggare för att dom har en volvo 142/240/740/940 och allt vad dom heter..
Klär sig som tattare alltså ovårdat och sliskit, helst med jeansjacka eller någon anna bombarjacka och kepsen som pekar upp i taket.. Finns en hel del sådana personer här på garaget som man kan spy över. Det värsta av allt verkar vara att dom tycker det är coolt..

Senast redigerat av Joo (9 juni 2008)

gamlingen
9 juni 2008 · 5 198 Inlägg

Raggare för mej är folk som åker jänkare,lyssnar på 50-60 tals rock,, inte nå volvo töntar som åker runt å TROR dom är raggare.. EJ heller de som åker Japs å skit.. själv åker jag Volvo och Audi å kallar mej familje far med intresse för jänkare...

NJ_
9 juni 2008 · 2 118 Inlägg

JapMax skrev:
När jag hör raggare tänker jag direkt på raggarjävlar, och de kan jag definiera.

Det är såkallade människor som ofta klär sig i jeans och skin, och så nån thirt som de står V8a på lr en bild på hacke, lr Mopar lr nått annat klassikt.
De har ofta träpjuks lr boots och solglasögon.. ofta nån frisyr som va inne för evigheter sedan.
De för ofta ett jävla liv, spiller öl på allt och sjunger "jag har en stor ***" med Eddie Meduza.
Oftast har de en ganska sliten jänk så de kan svina ohämmat, nästan jämt en brud som kör.

Jag gillar raggarkulturen, men raggarjävlar kan jag ha lite svårt för.. men jag låter dom va smile

håller med !

D.i.l.l.i.g.a.f
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 juni 2008 · 5 753 Inlägg

gamlingen skrev:
Raggare för mej är folk som åker jänkare,lyssnar på 50-60 tals rock,, inte nå volvo töntar som åker runt å TROR dom är raggare.. EJ heller de som åker Japs å skit.. själv åker jag Volvo och Audi å kallar mej familje far med intresse för jänkare...

jag tycker att det behöver inte nödvändigtvis vara 50-60 tals musik.. bara för att ta ett exempel så folk förstår vad jag menar så säger jag att jag tycket the refreshments (stavas?) duger bra i en jänkebil också även fast dom inte är från 50-60 talet så spelar dom riktigt skön raggar musik smile



jag själv vet inte om jag kan kalla mig raggare direkt, men jag är uppväxt med jänkebilar, stilen, träffarna, musiken, den sociala biten, och allt därtill, , och har ett väldigt hett/starkt intresse för jänkebilar samt kulturen men eftersom jag inte har RÅD med en jänkare än så klär jag mig inte heller som en raggare då det skulle va pinsamt (pga att man inte har bilen) och man skulle bli kallad blöj-raggare bara för att man inte har en jänkare än när man igentligen i själva verket säkert vet mer om kulturen än dom som kallar en för blöj-raggare osv... men bara man får ett jobb så kommer pengarna direkt att läggas undan för att köpa en jänkare inom nått år smile


och alla raggare man känner (dom som verkligen vet vad allt detta innebär och har egna jänkare) säger att det inte gör nånting om en annan är med på raggar festerna och allt sånt eftersom dom kommer ihåg hur det var själva, i min ålder så hade man helt enkelt inte råd med en amerikanare, dom tycker att min uppväxt samt mitt starka intresse för det hela räcker långt smile

Senast redigerat av _Glenne_ (9 juni 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Germax
10 juni 2008 · 12 086 Inlägg

Jag hade ju dött om de kom förbi en fullblodsraggare med neon under cadillacen och 50cent ur högtalaren lol

Bytter man ut fullblods och cadillac mot volvo så är man fan inte långt ifrån verkligheten kom jag på smile

FreddeK
10 juni 2008 ·

raggare är nog mer än livstil än att åka raggarbil en gång i månaden eller äga en jänkare.

__pepita__ Cnc-operatör
20 september 2008 · 608 Inlägg

Detta är en väldigt kort info från mej. mycke mer man skulle skriva egentligen men ni förstår.

Inom Raggarkulturen är ju eddie meduza kung ! Kör/gillar/äger bilar allt från Volvo 240 till jänkare i alla årsmodeller

Inom Rockabillykulturen är bla. Buddy holly, Elvis Presley, Matchbox, Go-getters kungar! Kör/gillar/äger Mestadels bara bilar från Amerika äldre än -60. 

Raggare : klär sej oftast med skinnväst, vit skjorta, träskor, jeansjacka, sydstatsflagga, raggarankan . m.m klär sej oftast lite tuffare!

Rockabillys :vit tshirt , uppvikta jeans, rockabilly lugg, converse skor . tjejerna i vid kjol och puffärmstopp, röda läppar . m.m klär sej oftast lite stiligare!

Men jag tror de flest inom dessa områden är lite av varje, Raggabillys kan man kalla dem wink

De som bara vrölar otrevligheter, slår sönder saker å super konstant hör inte hemma i något av kulturerna. de kallas för idioter som tror att de är raggare eller rockabillys!

Senast redigerat av __pepita__ (20 september 2008)

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
FL3JM Inga konstigheter
20 september 2008 · 2 064 Inlägg

Tycker Ronny och Ragge är ungefär så som jag tycker en raggare bör vara. :]

Kan tänka mig att ordet har fått en annan innebörd på senare tid. När man gled runt där i sin sprillans nya cadillac 59, fixad frilla, och raggade på brudarna vid parkeringen till stranden, då var man nog raggare på den tiden. smile

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
20 september 2008 · 2 252 Inlägg

Raggare (enligt mig vad en riktig raggare är), har en gammal fräsh o välputsad jänk, klär sig i skinnväst, fixad frilla, elvis,buddy holly osv sån musik, sen cruisa gatan upp och ner med vänner osv..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
TRYIT Teddan
21 september 2008 · 2 495 Inlägg

JapMax skrev:
Jag hade ju dött om de kom förbi en fullblodsraggare med neon under cadillacen och 50cent ur högtalaren lol

Bytter man ut fullblods och cadillac mot volvo så är man fan inte långt ifrån verkligheten kom jag på smile

lollollol

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
TRYIT Teddan
21 september 2008 · 2 495 Inlägg

mr_harry skrev:

Aerodynamik skrev:
Raggarna är döda.

Volvo raggarna är hjärn-döda.

och du är nog bög

någon som tog åt sig lol

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang