Vad är en raggare för dig??

steifan DR!FTT3KN!K3R
17 februari 2009 · 10 427 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
bromsklossar som tror de äger hela stan.

Minst sagt, sen blir dom griniga och pekar finger om man kör om. yikes

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
jippi73 Leg. Bilplågare
17 februari 2009 · 74 Inlägg

Fimms liksom olika slags folk.............finns ju raggare,sladda runt korvmojjen me min bmw o stila folk......byxbögar som har en planka med hjul i baksätet.....slipsnissar.........menar bara att alla är vi olika......kul att åka riskokare?  Visst....kul att härja lite på byn?? joda........låt alla göra som dom vill.
Visst är det kanske lite mycket bus liv ibland dom som kallar sig raggare....men det är ju så som ni skriver.....äkta raggare åker fin gammel bil o kan ha med familjen ute och njuta.......sen har vi "blöjraggare" som har 700doftgranar i bilen och inhoppat tak.......kastar urdruckna 3 femmor över allt.
Ähhh.........skit samma...........dra åt för nu ska ja upp i brottar dynan ett tag.

Lakhea Racing do it hard.
_Wallis_
17 februari 2009 · 4 506 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
En äkta raggare är en mycket trevlig person, som i regel äger en eller flera bilar av äldre årsmodell.
Han kör mer än gärna amerikanskt och åker runt på träffar i hela landet och lite till, gärna med polare med i bilen och/eller i karavan. Kör sällan fort så det stör... (Men många gilar fart med smile) Man ska vara rädd om bilen han har.
Han är en bilentusiast ut i fingerspetsarna och iär inte blyg för att skita ner sina fingrar under huven eller under bilen.

En äkta raggare hjälper mer än gärna till när andra trafikanter har fått problem med sin eller sina bilar, gärna om det är en bil av äldre snitt.

En äkta raggare hänger inte ut ur bilen och vrålar med musiken på max, utan sitter inne i bilen och njuter av stunden med sina polare i bilen...

Sen är en äkta raggare av vilket kön som helst, "Han" som jag skrev om är raggaren som person...

Det är MIN syn på en raggare, även om, som sagt, alla har lite av en raggare i sig.
Inkluderat mig själv...

Helt rätt Är själv åt Rockabilly hållet, Mitt rum präglas av tavlor på gammla bilar/hojjar/artister,
LP-Spelare och en massa plattor som jag glatt lyssnar på. Älskar bilarna och kulturen.
(Och då menar jag inte spriten/svineriet)
Äger ingen jänkare än som ni kan se, Men allt kommer tids nog.
Och nej jag åker inte runt och raggar i min bil.
Jag brinner för de gammla bilarna, hojjarna och prylarna i övrigt, Tycker det är gör skoj och trevligt.
I sommars drack jag inte en centiliter sprit, men var runt på alla träffar för det..
När man e på självaste bil utstälningen så tycker inte jag att man ska vara full.
Det är samma sak som Elmia, Man går runt och kollar in andras bilar och idér
att man tar en öl för att svalka sig eller två kan jag förstå, Men ej att supa sig redlös då.
Senare på kvällen när det är dans och man lär sig känna nya människor så är det helt ok
om folk är lite på lutten, Så länge de man kan hantera det och uppföra sig.

De flesta utav er som kläcker ur sig idiot komentarer likt vår lilla Aerodynamik som knappt
har blivit torr bakom örona från fostervattnet än, har högst troligt bara förutfattade meningar
då det ni beskriver är en blöjraggare i sitt esse, och lite där till. Jag tvivlar högaktigt på att ni
någonsin har träffat en äkta rockabilly, eller raggare.

Och ang. Blöjraggare idioteliten av de som kallas raggare, Som vilka idioter som helst fast
ist för att bli Emo idioter, Brat-Idioter eller allt vad som finns så gillar de raggarkulturen och
har sin egna tolkning på vad det innebär, Vilket inte är som det borde..


//Wall

Senast redigerat av _Wallis_ (17 februari 2009)

Kan du andas kan du dö.
Aerodynamik ...
17 februari 2009 · 7 120 Inlägg

Haha, ni får ju raggare att framstå som något fint och bland det bästa man kan vara.
Mina erfarenheter är helt tvärtom, och jag bor i en liten stad med gott om både volvo-raggare och vanliga raggare..

Senast redigerat av Aerodynamik (17 februari 2009)

ScottaN Medlem 5280
17 februari 2009 · 552 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Haha, ni får ju raggare att framstå som något fint och bland det bästa man kan vara.
Mina erfarenheter är helt tvärtom, och jag bor i en liten stad med gott om både volvo-raggare och vanliga raggare..

"Volvo raggare" Kan man absolut inte jämföra med dom vanliga raggarna med fina jänkare.
Ratcars och volvo raggare kan man nog jämföra med för dom brukar mest leva fan o kasta öl flaskor över allt.

Aerodynamik ...
17 februari 2009 · 7 120 Inlägg

ScottaN skrev:

Aerodynamik skrev:
Haha, ni får ju raggare att framstå som något fint och bland det bästa man kan vara.
Mina erfarenheter är helt tvärtom, och jag bor i en liten stad med gott om både volvo-raggare och vanliga raggare..

"Volvo raggare" Kan man absolut inte jämföra med dom vanliga raggarna med fina jänkare.
Ratcars och volvo raggare kan man nog jämföra med för dom brukar mest leva fan o kasta öl flaskor över allt.

Då har jag aldrig sett eller träffat någon "riktig" raggare. neutral

Muttley
17 februari 2009 ·

Pikey skrev:
Alla med svarta skinnvästar, snus och kass musiksmak.

är min pappa raggare då?. han kör mc har skinnväst när han kör med "klubben" och har inte världens bästa musiksmak?.

Raggarna måste ha deras äckliga frilla med en burk vax i håret med. Sen några flak öl och en pilsnerhäck. Helst stinka svett som fan när de är ute och rullar med. Då har vi en raggare.

Frayze
17 februari 2009 · 727 Inlägg

"riktiga raggare" finns de inte gott om i dagens läge, men dessa dryga volvo raggare som skriker och lever rövarn på alla cruisingar och så fort tillfälle ges, dricker öl i massor, lyssnar på yabba dabba dance ur sina jula/biltema anläggningar och hoppar på taket eller sparkar in dörrarna på sina rollerskadade skrot hinkar som knappt får framföras på allmän väg, ska helst ha tappat ljuddämparn eller nära på så det slår gnistor under bilen så fort den rör sig fortare än 5km/h. Det ska försöka sladdas så fort det är blött eller halt ute, gärna snurra i rondellerna så de står i vägen för trafiken och inte ta hänsyn till ett skit runtikring dem, skräpar ner mer än någon annan, DET är raggare i dagens läge

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Muttley
17 februari 2009 ·

ScottaN skrev:

Aerodynamik skrev:
Haha, ni får ju raggare att framstå som något fint och bland det bästa man kan vara.
Mina erfarenheter är helt tvärtom, och jag bor i en liten stad med gott om både volvo-raggare och vanliga raggare..

"Volvo raggare" Kan man absolut inte jämföra med dom vanliga raggarna med fina jänkare.
Ratcars och volvo raggare kan man nog jämföra med för dom brukar mest leva fan o kasta öl flaskor över allt.

Då har du aldrig sett de riktiga raggarna cruisa runt. här kastar burkar från gamla pilsnerhäckar ( inte volvo).

ScottaN Medlem 5280
17 februari 2009 · 552 Inlägg

Aerodynamik skrev:

ScottaN skrev:

Aerodynamik skrev:
Haha, ni får ju raggare att framstå som något fint och bland det bästa man kan vara.
Mina erfarenheter är helt tvärtom, och jag bor i en liten stad med gott om både volvo-raggare och vanliga raggare..

"Volvo raggare" Kan man absolut inte jämföra med dom vanliga raggarna med fina jänkare.
Ratcars och volvo raggare kan man nog jämföra med för dom brukar mest leva fan o kasta öl flaskor över allt.

Då har jag aldrig sett eller träffat någon "riktig" raggare. neutral

Då får jag välkomna dig ner till bonn hålan falköping.
Här har vi allt!
Raggar kåk, Långt strög, Gamla korv mojjar, Helrenoverade jänkare, Sunkiga jänkare, "Bött sänkta" volvo, osv osv

Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

tkd_rille skrev:

Pikey skrev:
Alla med svarta skinnvästar, snus och kass musiksmak.

är min pappa raggare då?. han kör mc har skinnväst när han kör med "klubben" och har inte världens bästa musiksmak?.

Raggarna måste ha deras äckliga frilla med en burk vax i håret med. Sen några flak öl och en pilsnerhäck. Helst stinka svett som fan när de är ute och rullar med. Då har vi en raggare.

Du vet inte va en riktig raggare är! men du vet hur GRIS raggarna är. Män du ska inte dra alla raggare över en kam!!!mad

JessieJames
17 februari 2009 · 40 Inlägg

Repson skrev:

tkd_rille skrev:

Pikey skrev:
Alla med svarta skinnvästar, snus och kass musiksmak.

är min pappa raggare då?. han kör mc har skinnväst när han kör med "klubben" och har inte världens bästa musiksmak?.

Raggarna måste ha deras äckliga frilla med en burk vax i håret med. Sen några flak öl och en pilsnerhäck. Helst stinka svett som fan när de är ute och rullar med. Då har vi en raggare.

Du vet inte va en riktig raggare är! men du vet hur GRIS raggarna är. Män du ska inte dra alla raggare över en kam!!!mad

Håller med till 110%! Blir så fruktansvärt less på många av dessa förutfattade meningar bara för att många sett nå folk i en bil med en öl i handen och tar för givet att dem är hemska sviniga människor! Alla dessa människor som har fester i sina lägenheter då? dem är det då inge fel på för dem syns inte! Många av dem som rör sig ute i jänkare är totala motsatser till varandra, vissa är till och med nykterister som kan ha kul ändå, vissa, även äldre som var med på 60-talet spelar även nån ny låt då och då som de hört på radion för att dem tycker att just den låten är bra, men det är inte tillåtet? Men det är ju fruktansvrt lätt att dra alla över en kam då man inte vet bättre.

JessieJames
Rosenqvist
17 februari 2009 · 147 Inlägg

jisses,,,e som å skriva,, vilken bil är bäst,,,sandlåda

Audi S4
Repson
17 februari 2009 · 126 Inlägg

JessieJames skrev:

Repson skrev:

tkd_rille skrev:

är min pappa raggare då?. han kör mc har skinnväst när han kör med "klubben" och har inte världens bästa musiksmak?.

Raggarna måste ha deras äckliga frilla med en burk vax i håret med. Sen några flak öl och en pilsnerhäck. Helst stinka svett som fan när de är ute och rullar med. Då har vi en raggare.

Du vet inte va en riktig raggare är! men du vet hur GRIS raggarna är. Män du ska inte dra alla raggare över en kam!!!mad

Håller med till 110%! Blir så fruktansvärt less på många av dessa förutfattade meningar bara för att många sett nå folk i en bil med en öl i handen och tar för givet att dem är hemska sviniga människor! Alla dessa människor som har fester i sina lägenheter då? dem är det då inge fel på för dem syns inte! Många av dem som rör sig ute i jänkare är totala motsatser till varandra, vissa är till och med nykterister som kan ha kul ändå, vissa, även äldre som var med på 60-talet spelar även nån ny låt då och då som de hört på radion för att dem tycker att just den låten är bra, men det är inte tillåtet? Men det är ju fruktansvrt lätt att dra alla över en kam då man inte vet bättre.

Här har vi en som vet va en riktig raggare är.big_smile  Blir så jävla förbanad när alla tror att Raggare är äckliga å lukta som ett svin, å bara förstör!

_nicko MONACOR
17 februari 2009 · 25 Inlägg

finns många som kallar mig för "volvo raggare" bara för jag kör volvo? de är ju fel!? ser jag ut som en raggare elr? en raggare har skinpaj, brylkräm i håret, åker jänk och lyssnar på rockabilly! inte åker han runt i en 745? hallå? vad tänker folk med?

Bmw
Volvo S40N (2006)
volv0 Nyman Motorsport
17 februari 2009 · 57 Inlägg

_nicko är en riktig raggare XD

" Nyman Motorsport "
forrden68
17 februari 2009 · 12 Inlägg

min definition av en raggare, han åker usabil, helst året runt, gillar 50-6o tals musik, röstar vänster, åtminstone var det så när jag var i farten...

Muttley
17 februari 2009 ·

JessieJames skrev:

Repson skrev:

tkd_rille skrev:

är min pappa raggare då?. han kör mc har skinnväst när han kör med "klubben" och har inte världens bästa musiksmak?.

Raggarna måste ha deras äckliga frilla med en burk vax i håret med. Sen några flak öl och en pilsnerhäck. Helst stinka svett som fan när de är ute och rullar med. Då har vi en raggare.

Du vet inte va en riktig raggare är! men du vet hur GRIS raggarna är. Män du ska inte dra alla raggare över en kam!!!mad

Håller med till 110%! Blir så fruktansvärt less på många av dessa förutfattade meningar bara för att många sett nå folk i en bil med en öl i handen och tar för givet att dem är hemska sviniga människor! Alla dessa människor som har fester i sina lägenheter då? dem är det då inge fel på för dem syns inte! Många av dem som rör sig ute i jänkare är totala motsatser till varandra, vissa är till och med nykterister som kan ha kul ändå, vissa, även äldre som var med på 60-talet spelar även nån ny låt då och då som de hört på radion för att dem tycker att just den låten är bra, men det är inte tillåtet? Men det är ju fruktansvrt lätt att dra alla över en kam då man inte vet bättre.

Repson
Pikey drog ju alla skinnvästarna över samma kant?

Nej jag har ju aldrig varit på crusing. När solen är framme då är de hyffsat, men man ser ett och annat svin som är så dåligt skick att de redan däckat.
Några timmar senare, när solen har gått ner då har alla fina bilarna kört hem, och även det fina folket. Vad blir kvar?. Jo de äckliga jävlarna. förlåt men många är det.
Visar rövhålet för barnen och skriker f'tta och en massa vulgära ord framför barn. Riskerar folks säkerhet med mera.
Sen sista timmarna när de är på väg att dö helt då barn åkt hem och även de seriösa trottoartittarna kört hem, då ligger de kvar ragger som spyr, pissar och äcklar sig lite här och var.. Vuxna män som kissat på sig.
De som håller sig hemma och dricker visar ju lite mer hänsyn åt folk, så länge de håller sig i hus eller klubblokaler.

Och nej de är inte bara här som de var så utan de var i dalarna jag sett detta fenomen också.

Och jag går på cruisingen för att titta på de fina bilarna såklart, som så många andra gör. Men man kör hem när de har dragit.

Muttley
17 februari 2009 ·

_nicko skrev:
finns många som kallar mig för "volvo raggare" bara för jag kör volvo? de är ju fel!? ser jag ut som en raggare elr? en raggare har skinpaj, brylkräm i håret, åker jänk och lyssnar på rockabilly! inte åker han runt i en 745? hallå? vad tänker folk med?

på vintertid när de har jänkarna inställda kör de volvo wink

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
17 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Finns 2 sorters "raggers" enligt mig.

Raggare.
Dem "riktiga" raggarna, dem håller sig till den så kallade raggarkulturen med 50/60 tals musik, gamla bilar i bra skick(inte nödvändigtvis, men inga skrothögar) och "ragga runt på stan", men dem beter sig och för inte mer väsen än "annat folk".

Alternativ 2.
Kallas för "tattare" alternativt "volvotattare" här i trakten(ordets betydelse inget med "resande folket" att göra här), kör runt i gamla skrotbilar(gärna volvo 1/2/7 serien) som borde hamnat på skroten för 10 år sen, inte för att dem inte "har råd" med nått bättre utan för att dem tycker det är häftigt att köra runt i skrotbilar, är bilen i för bra skick när dem köper den så ser dem till att den hamnar i sämsta tänkbara skick så fort som möjligt. Många av dem är "blöjnassar" och går runt o är stora i käften hela tiden, mot alla... gnäller på "riskokare" och "framhjulsdrift" hela tiden trots att dem själva kör riktiga "as" till bilar.

Min uppfattning/erfarenhet... tyvärr så finns det mest utav alternativ 2 här i trakten.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang