Missnöjd med posten!

Machin Fartmissbrukare
23 mars 2007 · 1 302 Inlägg

Fy faan va less ja blir..

beställde mitt luftfilter måndagkväll å dom blev skickade i tisdags..

fick avin idag med posten, glad blev man givetvis... läser på avin å ser att ja inte får hämta ut mitt paket förens tidigast 27/3 16.00 ...
hade juh för fan gått fortare om jag gått ner till södra sverige och hämtat filtret!

faaan va sne ja blir.. lika bra dom lägger ner skiten.. funkar aldrig!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH HATA!!!!!!!


ber om ursäkt för ovårdat språk men ja e i sinne just nu!

Senast redigerat av chrizz (24 mars 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Ena Colaberoende
23 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Har du fått avin så ligger paketet garanterat redan på ditt postkontor. Åk dit och hämta det bara. Jag har gjort det själv flera gånger.

Hatar posten också. Tog arbetsförmedlingen 6 arbetsdagar att skicka ett brev till mig som bor 3 km bort och berätta att jag har blivit avstängd från stämplingen. Det kostade mig 3000:-

/Ena

Hoffmeister2
23 mars 2007 · 467 Inlägg

hahah..jo ja vet..posten brukar vara knepiga ibland. själv beställde jag mina mds fanatic 5.25 or. ja betalade dom förskott..sen kom en lapp från lokala postkontoret, fast en sån där postförskottlapp..dom ville ja skulle betala skiten igen..hade blitt fel nånstans..så det tog en dag extra innan allt ordna sig...så jävla slött folk på posten asså......död åt posten..

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
djerk
23 mars 2007 · 55 Inlägg

Känns som någon måste komma in och "försvara" posten lite här, så det får bli jag då. smile Har själv massa erfarenheter av att posten känns trött, långsam och att de inte bryr sig. Men de sista gångerna så har jag följt upp mina paket noggrant och insett att många gånger är det faktiskt de man beställer av som anlitar posten att skicka deras paket som har sirap i ådrorna. Exempel: Jag skickar efter ett par blinkers till min bil, väntar glatt i två veckor. På hemsidan står det att det ska ta 2-5 arbetsdagar för att få paketet om de har det i lager. Dom har det i lager står det på hemsidan. Hmm? Konstigt att det tar 12 dagar då? Ringer och kollar efter 7 dagar, aha dom  har dem inte i lager. Detta förklarar ju saken. När jag väl får mina blinkers så har jag fått 2st HÖGER blinkers! Blir ganska krut och ringer upp dem (detta är på en onsdag). Får givetvis massor av ursäkter osv, dem ska skicka en vänster blinkers så fort som möjligt (vilket enligt mig är innan helgen eftersom de redan har tagit på sig 12 dagar att skicka 2st höger blinkers). Ni kan ju gissa när jag fick min vänstra blinkers! Så ja, min slutsats är det är inte alltid postens fel. Säg 50/50 då... big_smile

Angelicque
23 mars 2007 · 222 Inlägg

Men det behöver givetvis inte vara Postens fel.
Vad har avsändaren för avtal med Posten vore mer intressant att veta.

Nu vet jag inte hur stor paket du väntar på, men det är säkerligen sänt som Postpaket och det är TVÅ dagars hanteringstid för Posten.
Företagspaket kan avsändaren givetvis använda om mottagaren är ett företag.

Plättlätt!
Så gnäll inte allt på Posten.

www.posten.se

Hellre chips än sex på festival!!!!
Tzatziki
23 mars 2007 · 452 Inlägg

Har en polare som jobbat på postkontoret i helsingborg och själv städat på postkontoret i min gamla hemkommun och jag vet hur mycket dessa postbärare sliter ..
Min polarna jobbade extra då han vart studerande och slutade med att han fick ryggskott
efter ha sprungit upp och ner i alla dessa trappor + en förbaskad packning på cykeln som inte väger lite. Att något paket blir försent kan hända vem som helst ..

Posten gör ett bra jobb och jag förstår att de klagar på sina löner och framförallt vill sätta brevlådorna precis innanför porten ..

Tycker det är fel att gnälla .. vad hade vi gjort om inte posten hade funnits?
Vem hade levererat? Budfirmor? Veti fan om de hade varit så mycket bättre ...
Paket hade ju säkerligen försvunnit och sena leveranser ..

Kan ta ett exempel då jag köpte en avgasdämpare som skickades med bussgods.
Skulle komma till Helsingborg men av en konstig anledning ringde de från Malmö kontoret ..
Fick köra 10-15 mil enkel resa för att hämta skitet då de inte hade någon kontakt med helsingborg och kunde inte skicka det ..

Vi alla är lika goda .. bara bita i det sura äpplet .. sen kan jag förstå att det är frustrerande när det handlar om arbetslöshetskassa och papperna inte kommer fram, får ju inte hända ..

Machin Fartmissbrukare
23 mars 2007 · 1 302 Inlägg

min ilska är inte riktad mot postens personal utan deras sätt att hantera paket...

ett exempel : om jag skickar ett paket till min far ( som bor två kvarter ifrån mig) så ska det paketet först till luleå (6mil härifrån) sen ner till umeå (28mil härifrån) och sen upp hit för att ligga på postkontoret i minst en dag.. så ska d inte vara..

sen att dom skickar ut avier flera dagar innan man får hämta ut paket är riktit kasst!  hade inte varit i närheten av lika arg om ja hade fått avin på måndag för att hämta ut d på tisdag.. men nu är d 5 dagar tills jag får hämta ut paketet... that sucks!

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
falloutboy
23 mars 2007 · 1 723 Inlägg

Raised skrev:
Tycker det är fel att gnälla .. vad hade vi gjort om inte posten hade funnits?
Vem hade levererat? Budfirmor? Veti fan om de hade varit så mycket bättre ...
Paket hade ju säkerligen försvunnit och sena leveranser ..

Kan ta ett exempel då jag köpte en avgasdämpare som skickades med bussgods.
Skulle komma till Helsingborg men av en konstig anledning ringde de från Malmö kontoret ..
Fick köra 10-15 mil enkel resa för att hämta skitet då de inte hade någon kontakt med helsingborg och kunde inte skicka det ..

Bussgods är även bra på att ta betalt för en extra tjänst som innebär att paketet ska komma fram fortare, sen lova att det är framme på två dagar. Fast det kommer 5 dagar senare. Mitt utlämningsställe skyller på inlämningsstället och vice versa och ingen tar ansvar för felet  och pengarna behåller de givetvis.

Hellre Posten just nu.

perpelle
23 mars 2007 ·

Känner mig träffad, extraknäcker på posten sad

Men allvarligt så är det mest systemet för själva utdelningen och inte personalen. Vi sitter jämt och gnäller på saker som måste fixas, men huvudet över oss verkar vara i en annan värld.

falloutboy
23 mars 2007 · 1 723 Inlägg

perpelle skrev:
men huvudet över oss verkar vara i en annan värld.

det brukar vara så.

men trådskaparens problem kanske ligger i vilken sorts typ av frakt firman betalat? Är det snikvarianten så tar det ruskigt lång tid. mina paket från USA tar ibland 5 dagar. kortare tid än inrikes frakt. smile

Machin Fartmissbrukare
23 mars 2007 · 1 302 Inlägg

perpelle skrev:
Känner mig träffad, extraknäcker på posten sad

Men allvarligt så är det mest systemet för själva utdelningen och inte personalen. Vi sitter jämt och gnäller på saker som måste fixas, men huvudet över oss verkar vara i en annan värld.

som sagt... min ilska är inte mot postens personal utan mot deras sätt att hantera paket, avier osv osv som ja skrev i mitt inlägg här ovanför..

Senast redigerat av Machin (23 mars 2007)

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Angelicque
23 mars 2007 · 222 Inlägg

Machin skrev:

perpelle skrev:
Känner mig träffad, extraknäcker på posten sad

Men allvarligt så är det mest systemet för själva utdelningen och inte personalen. Vi sitter jämt och gnäller på saker som måste fixas, men huvudet över oss verkar vara i en annan värld.

som sagt... min ilska är inte mot postens personal utan mot deras sätt att hantera paket, avier osv osv som ja skrev i mitt inlägg här ovanför..

Men i detta fallet är det inte sättet att hantera paket som eg är frågan eller hur?
Kolla på Postens hemsida, där är det lätt att kolla att Postpaket tar två arbetsdagar att nå fram.
Visst, det är snopet att få en avi flera dagar innan man kan hämta ut - men du kan säkert hämta ditt paket innan den dagen.
Be lite snällt på utlämnningsstället.....*tispar*

Nä, svär lite på företaget som inte har ett bättre avtal med speditören.

*s*

Hellre chips än sex på festival!!!!
FireTraXX DFFL
23 mars 2007 · 9 020 Inlägg

Ja, sättet posten hanterar grejorna på är sjukt.
Jag kör lastbil åt ett privat åkeri som är inhyrt av posten och vi utgår från malmö och varannan vecka så kör jag till olofström (~30mil ToR.), hämtar deras grejor även om det ska inom olofström, kör ner till malmö så de kan sortera och skicka ut det med en spridningsbil dagen efter... Fullständigt onödigt istället för att de själva sorterar grejorna och jag bara får det som malmöborna med omnejd ska ha...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Angelicque
23 mars 2007 · 222 Inlägg

Machin skrev:
Fy faan va less ja blir..

beställde mitt luftfilter måndagkväll å dom blev skickade i tisdags..

fick avin idag med posten, glad blev man givetvis... läser på avin å ser att ja inte får hämta ut mitt paket förens tidigast 27/3 16.00 ...
hade juh för fan gått fortare om jag gått ner till södra sverige och hämtat filtret!

faaan va sne ja blir.. lika bra dom lägger ner skiten.. funkar aldrig!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH HATA!!!!!!!


ber om ursäkt för ovårdat språk men ja e i sinne just nu!

*skrattar*
Säg som det är - du vill inget hellre än att byta luftfilter på studs......
Men det vet du väl, den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge..

Hellre chips än sex på festival!!!!
Sandman
23 mars 2007 · 873 Inlägg

Raised skrev:
Har en polare som jobbat på postkontoret i helsingborg och själv städat på postkontoret i min gamla hemkommun och jag vet hur mycket dessa postbärare sliter ..
Min polarna jobbade extra då han vart studerande och slutade med att han fick ryggskott
efter ha sprungit upp och ner i alla dessa trappor + en förbaskad packning på cykeln som inte väger lite. Att något paket blir försent kan hända vem som helst ..

Posten gör ett bra jobb och jag förstår att de klagar på sina löner och framförallt vill sätta brevlådorna precis innanför porten ..

Har inte heller positiva erfarenheter av att ta emot paket från Posten jämfört med budfirmor.
Och det händer rätt ofta att jag får grannens post mm.

Men samtidigt hyser jag sympati för de som jobbar där.
Det måste vara ett extremt slitigt jobb. Och jag har faktiskt inget emot att gå ner för traphuset och hämta min post istället för att de ska behöva springa i tusen trappor varje dag och förstöra sina knän.

MEN. Det bygger på att de gör stora fack/boxar så att posten går IN istället för att bli sönderknycklad som den ibland blir genom facket i dörren.

Sätter de dit små fåniga boxar som jag sett på en del ställen, där inget går in... då kommer även denna förändring hos Posten kännas som en spark i skrevet.

Känns tyvärr som att Posten och Telia går på samma ledningskurser.
De tänker på att göra det bättre för sig själva när de genomför förändringar, och inte på att göra det bättre för kunden.
Så ska det INTE vara i en verksamhet som faktiskt är ett service yrke.

En förbättring för dem borde vara synonym med en förbättring för kunden.

Don't get mad, get even.
SpeedFirE ICA-nisse
23 mars 2007 · 143 Inlägg

Om det nu är så bråttom med era paket så får ni väl betala lite extra och ta "posten express" tjänsten. Då vet ni säkert att paketet är framme dagen efter om jag inte minns fel. Man får aldrig mer än vad man betalar för!

Machin Fartmissbrukare
23 mars 2007 · 1 302 Inlägg

Angelicque skrev:

Machin skrev:
Fy faan va less ja blir..

beställde mitt luftfilter måndagkväll å dom blev skickade i tisdags..

fick avin idag med posten, glad blev man givetvis... läser på avin å ser att ja inte får hämta ut mitt paket förens tidigast 27/3 16.00 ...
hade juh för fan gått fortare om jag gått ner till södra sverige och hämtat filtret!

faaan va sne ja blir.. lika bra dom lägger ner skiten.. funkar aldrig!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH HATA!!!!!!!


ber om ursäkt för ovårdat språk men ja e i sinne just nu!

*skrattar*
Säg som det är - du vill inget hellre än att byta luftfilter på studs......
Men det vet du väl, den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge..

Självklart är d juh så.. vill hellst ha d bytt igår smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
Machin Fartmissbrukare
23 mars 2007 · 1 302 Inlägg

SpeedFirE skrev:
Om det nu är så bråttom med era paket så får ni väl betala lite extra och ta "posten express" tjänsten. Då vet ni säkert att paketet är framme dagen efter om jag inte minns fel. Man får aldrig mer än vad man betalar för!

lite svårt att bestämma när man beställer grejer och dom lovar att d ska ta 1-2 arbetsdagar..

då utgår jag ju från att dom skickar det med express lr nånting som tar 1-2 arbetsdagar...

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
twin_cam Smålänning
23 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Jag har inget negativt om postens paketleveranser. Har alltid fått mina paket i tid.

Sen ska ju allt vara centrerat på vissa orter, därav den onödiga frakten till t.ex malmö om paketet ska till grannen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
falloutboy
23 mars 2007 · 1 723 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag har inget negativt om postens paketleveranser. Har alltid fått mina paket i tid.

Sen ska ju allt vara centrerat på vissa orter, därav den onödiga frakten till t.ex malmö om paketet ska till grannen.

men om nu paketet ska till grannen, är det då nån idé att skicka det? hmmm... varför ens ta det som ett exempel eftersom man ändå aldrig hade skickat det till sin granne utan lämnat det personligen. klart man kan ifrågasätta allt, men det var ett uselt exempel.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang