Underskatta inte Mitsubishi Colt GTI.

Tengu1969
24 mars 2007 · 1 396 Inlägg

Måste bara berätta lite om denna bil.

Är själv inte speciellt imponerad av små gti-bilar eftersom att jag vardagskört bilar men bra mycket mer power men har fått låna denna bil från igår tills nu ikväll och måste bara säga, jävlar.


Ägaren, min vän, säger alltid t ex, " Jag tävlade mot en T5 och drog honom utan problem" och " Det spelar ingen roll hur jag svänger, i vilken hastighet som helst(Nåja) så ligger den mitt på vägen".

Det har jag ju tagit med en nypa salt men så fick jag ju låna den nu och mina fördomar försvann.

Den trycker ifrån T5:or utan problem, och ligger verkligen helt platt på vägen ur man än vrider och vänder på den, riktig race-känsla i denna bil.

På plussidan:

965 kg

140hk

0-100km/h på ca 7 sek

Prislapp: Ligger runt 25 000- 40 000 kr och för dom pengarna är detta den roligaste bil man kan köpa!

Minussidan:
Lite hård
Ser lite mesig ut(Ändras så fort du trycker ifrån någon)


Så, underskatta INTE denna bil.

Ha en förövrigt trevlig vår-lördag nu!

Mvh Niclas

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Fredrik.Gustavsson
24 mars 2007 · 2 123 Inlägg

NiclasT skrev:
Måste bara berätta lite om denna bil.

Är själv inte speciellt imponerad av små gti-bilar eftersom att jag vardagskört bilar men bra mycket mer power men har fått låna denna bil från igår tills nu ikväll och måste bara säga, jävlar.


Ägaren, min vän, säger alltid t ex, " Jag tävlade mot en T5 och drog honom utan problem" och " Det spelar ingen roll hur jag svänger, i vilken hastighet som helst(Nåja) så ligger den mitt på vägen".

Det har jag ju tagit med en nypa salt men så fick jag ju låna den nu och mina fördomar försvann.

Den trycker ifrån T5:or utan problem, och ligger verkligen helt platt på vägen ur man än vrider och vänder på den, riktig race-känsla i denna bil.

På plussidan:

965 kg

140hk

0-100km/h på ca 7 sek

Prislapp: Ligger runt 25 000- 40 000 kr och för dom pengarna är detta den roligaste bil man kan köpa!

Minussidan:
Lite hård
Ser lite mesig ut(Ändras så fort du trycker ifrån någon)


Så, underskatta INTE denna bil.

Ha en förövrigt trevlig vår-lördag nu!

Mvh Niclas

Jag vet : )
Var förövrigt inne på att köpa en sådan bil eftersom jag fick bra pris på farmors gamla : )
Men ett stort minus på dem bilarna är att det krylar av små elfel så därför valde jag att inte köpa den : )
Kan vara allt från att en högtalare slutar att fungera eller att airbags lampan börjar lysa.
Mest små saker men som är grymt irreterande.
Den är väl kanske inte världens snyggaste bil direkt men den går grymt bra och har ett härligt ljud : )
BTW så kan ni ju alltid kolla in Chribba här på garaget, tror han stavar så : )

WasteGate
24 mars 2007 · 397 Inlägg

Den lillen har ingen suck i farter över 100..
big_smile

Lone Star
24 mars 2007 · 1 231 Inlägg

Ja man ska aldrig underskatta en mitsubishi wink

Mitt projekt: Evo III
Fredrik.Gustavsson
24 mars 2007 · 2 123 Inlägg

WasteGate skrev:
Den lillen har ingen suck i farter över 100..
big_smile

Men det har inte din heller : )
Och så kan jag garantera att den åker ifrån din bil i alla farter : )

twin_cam Smålänning
24 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Ja fy fan för små GTI bilar! Finns ju trim att köpa också till dom, och då tror jag att t.o.m BMW M ägare blir lite snea av att ha en japansk småbil i häcken! wink

Var inne på det jag också ett tag... fast en suzuki swift GTI.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
bojboj
24 mars 2007 ·

Men då piskar den ifrån min gti oxå...? Eller?  Jag har 125hk i min Den väger ca 150kg mer. Men min är nyare. Håller tummarna att jag ser en sånn i ett rödljus... Hehe

twin_cam Smålänning
24 mars 2007 · 7 877 Inlägg

hmm.. undrar hur peugeot 205 MI16 går... 150 hk på typ 900 - 1000 kg...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
onej84
24 mars 2007 · 1 854 Inlägg

Sunny Gti N14 är grymma oxå, undra vilken som vinner av dom..

WasteGate
24 mars 2007 · 397 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

WasteGate skrev:
Den lillen har ingen suck i farter över 100..
big_smile

Men det har inte din heller : )
Och så kan jag garantera att den åker ifrån din bil i alla farter : )

Hoppas du skämtar med mig..

Jag kan sätta fyra kexchoklad och en pepsi, eller låt oss säga en COLA till och med..

Farter över 100 är det ajöss med den lille.. Mot min, skrutt!
Den rackarn kan inte lämna allt för mycket i vrid vilket min gör..

Undra om jag inte åker ifrån dig med..

/Stoffe

Bubbaman Byfåne
24 mars 2007 · 368 Inlägg

Kolla Bilsports Superstage tider.. Civic Vtec ligger inte mer än nån tiondel efter nya M3an

Nightcrusier Jubelidiot
24 mars 2007 · 196 Inlägg

WasteGate skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

WasteGate skrev:
Den lillen har ingen suck i farter över 100..
big_smile

Men det har inte din heller : )
Och så kan jag garantera att den åker ifrån din bil i alla farter : )

Hoppas du skämtar med mig..

Jag kan sätta fyra kexchoklad och en pepsi, eller låt oss säga en COLA till och med..

Farter över 100 är det ajöss med den lille.. Mot min, skrutt!
Den rackarn kan inte lämna allt för mycket i vrid vilket min gör..

Undra om jag inte åker ifrån dig med..

/Stoffe

haha tor du att du åker ifrån mej med då?

kan komma och rejsa med dej då jag har vägarna förbi sthlm smile

dra igång 140 projekt nu
no brain no pain ^^
EpsiloN Trägnagare
24 mars 2007 · 185 Inlägg

Jag är verkligen inte svår på en sån bil, har letat ett tag men dyker inte upp några som ligger söderut i landet tyvärr hmm Får slå till så fort jag ser nån... smile

All show and no go!
WasteGate
24 mars 2007 · 397 Inlägg

Wishmaster_ skrev:

WasteGate skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Men det har inte din heller : )
Och så kan jag garantera att den åker ifrån din bil i alla farter : )

Hoppas du skämtar med mig..

Jag kan sätta fyra kexchoklad och en pepsi, eller låt oss säga en COLA till och med..

Farter över 100 är det ajöss med den lille.. Mot min, skrutt!
Den rackarn kan inte lämna allt för mycket i vrid vilket min gör..

Undra om jag inte åker ifrån dig med..

/Stoffe

haha tor du att du åker ifrån mej med då?

kan komma och rejsa med dej då jag har vägarna förbi sthlm smile

Jag snackar rakt fram... din är säkert skitkul likaså colten när det svänger och upp till 100.. Missuppfatta mig inte fel men rakt fram, låt oss säga 0-200 så har du eller colten inte en suck..

Jag har bromsat 210Hp och 330nm BAKHJULSHÄSTAR.. så era 122häst och 150nm MOTORHÄSTAR ska inte vara något problem.. dock väger era bilar avsevärt mindre men
jag kan som sagt sätta FEM kexisar och 2l cola på det.

dessutom var dessa siffror innan spridare och bränsleuppgradering.

Tack för mig!

/stoffe

Ps, inget ont om era bilar.. jättefina och säkert roliga.. ds

GurraG INGET ANNAT!!
24 mars 2007 · 1 725 Inlägg

twin_cam skrev:
hmm.. undrar hur peugeot 205 MI16 går... 150 hk på typ 900 - 1000 kg...

Dom går riktigt bra så dom gör.. har en polare som har en sådan.. och 402 meter så drar han mej.. och nu ska han även trycka i turbo i den.. big_smile

Tengu1969
24 mars 2007 · 1 396 Inlägg

WasteGate skrev:

Wishmaster_ skrev:

WasteGate skrev:

Hoppas du skämtar med mig..

Jag kan sätta fyra kexchoklad och en pepsi, eller låt oss säga en COLA till och med..

Farter över 100 är det ajöss med den lille.. Mot min, skrutt!
Den rackarn kan inte lämna allt för mycket i vrid vilket min gör..

Undra om jag inte åker ifrån dig med..

/Stoffe

haha tor du att du åker ifrån mej med då?

kan komma och rejsa med dej då jag har vägarna förbi sthlm smile

Jag snackar rakt fram... din är säkert skitkul likaså colten när det svänger och upp till 100.. Missuppfatta mig inte fel men rakt fram, låt oss säga 0-200 så har du eller colten inte en suck..

Jag har bromsat 210Hp och 330nm BAKHJULSHÄSTAR.. så era 122häst och 150nm MOTORHÄSTAR ska inte vara något problem.. dock väger era bilar avsevärt mindre men
jag kan som sagt sätta FEM kexisar och 2l cola på det.

dessutom var dessa siffror innan spridare och bränsleuppgradering.

Tack för mig!

/stoffe

Ps, inget ont om era bilar.. jättefina och säkert roliga.. ds

Jo men nu är det så att vi pratar om originalbilar, alltså ej trimmade bilar.
Hade man tryckt till med 30-40 hk till Gtin så hade du inte haft mycket att komma med.

Så handlade mitt inlägg också om körglädje och väghållning.......

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Printscreen
24 mars 2007 · 4 Inlägg

WasteGate skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

WasteGate skrev:
Den lillen har ingen suck i farter över 100..
big_smile

Men det har inte din heller : )
Och så kan jag garantera att den åker ifrån din bil i alla farter : )

Hoppas du skämtar med mig..

Jag kan sätta fyra kexchoklad och en pepsi, eller låt oss säga en COLA till och med..

Farter över 100 är det ajöss med den lille.. Mot min, skrutt!
Den rackarn kan inte lämna allt för mycket i vrid vilket min gör..

Undra om jag inte åker ifrån dig med..

/Stoffe

Det spelar ingen roll hur mycket vrid du har i bilen. Du har 210hästar på hjulen, colten har kanske 125? Blir nog jäkligt tight för din vovlo då smile

Sen dubblar jag dina kexchoklad och påstår att du inte har 330nm på hjulen, då skulle den vara hur slö som helst big_smile

WasteGate
24 mars 2007 · 397 Inlägg

"det spelar ingen roll hur mkt vrid jag har" Hum.. okej, så du menar att en TypeR har suveränt jävla drag från 2900 rpm och upp? NEJ för den har sin toppeffekt på höga varv, Fina hästsiffror och låga vrid..

Klart att vrid spelar roll! sen är ju självklart utväxling också viktigt..

varför skulle jag inte kunna ha 330nm? slö? jag går all in med 120 kexchoklad och 14 liter cola.. på att den går bra.. haha orka.

/Stoffe

Team-Adolfsson Gödseldräng
24 mars 2007 · 4 529 Inlägg

WasteGate skrev:
"det spelar ingen roll hur mkt vrid jag har" Hum.. okej, så du menar att en TypeR har suveränt jävla drag från 2900 rpm och upp? NEJ för den har sin toppeffekt på höga varv, Fina hästsiffror och låga vrid..

Klart att vrid spelar roll! sen är ju självklart utväxling också viktigt..

varför skulle jag inte kunna ha 330nm? slö? jag går all in med 120 kexchoklad och 14 liter cola.. på att den går bra.. haha orka.

/Stoffe

om du har 210 hk och 330 NM
vf har du inte då skrivit det här
Effekt / Vridmoment (kortfakta):
    165 hk / 240 Nm
   

lite andra siffror där du

Printscreen
1 april 2007 · 4 Inlägg

WasteGate skrev:
"det spelar ingen roll hur mkt vrid jag har" Hum.. okej, så du menar att en TypeR har suveränt jävla drag från 2900 rpm och upp? NEJ för den har sin toppeffekt på höga varv, Fina hästsiffror och låga vrid..

Klart att vrid spelar roll! sen är ju självklart utväxling också viktigt..

varför skulle jag inte kunna ha 330nm? slö? jag går all in med 120 kexchoklad och 14 liter cola.. på att den går bra.. haha orka.

/Stoffe

Jag tror inte att någon CTR-ägare startar från 2900rpm när det bjuds upp till dans direkt wink
Ett utmärkt exempel på att vrid är rätt så oviktigt är ju att F1-bilarna utvecklar runt 350nm som max, men när de ligger på sina 18krpm så utvecklar de runt 850-900 hkr. Detta tack vare utväxlingen.

Vidare tror jag minsann att du mätte din effekt på rullande landsväg, eller hur? Då mätte de nog inte 330nm på hjulen, utan räknade ut via din utväxling att du hade det i motorn.

Plugga lite här så förstår du vad jag menar. Och ja, jag är bara petnoga smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang