Underskatta inte Mitsubishi Colt GTI.

OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 april 2007 · 3 804 Inlägg

WasteGate skrev:

Wishmaster_ skrev:

WasteGate skrev:
Hoppas du skämtar med mig..

Jag kan sätta fyra kexchoklad och en pepsi, eller låt oss säga en COLA till och med..

Farter över 100 är det ajöss med den lille.. Mot min, skrutt!
Den rackarn kan inte lämna allt för mycket i vrid vilket min gör..

Undra om jag inte åker ifrån dig med..

/Stoffe

haha tor du att du åker ifrån mej med då?

kan komma och rejsa med dej då jag har vägarna förbi sthlm smile

Jag snackar rakt fram... din är säkert skitkul likaså colten när det svänger och upp till 100.. Missuppfatta mig inte fel men rakt fram, låt oss säga 0-200 så har du eller colten inte en suck..

Jag har bromsat 210Hp och 330nm BAKHJULSHÄSTAR.. så era 122häst och 150nm MOTORHÄSTAR ska inte vara något problem.. dock väger era bilar avsevärt mindre men
jag kan som sagt sätta FEM kexisar och 2l cola på det.

dessutom var dessa siffror innan spridare och bränsleuppgradering.

Tack för mig!

/stoffe

Ps, inget ont om era bilar.. jättefina och säkert roliga.. ds

Jag ska rejsa mot sig i sommar.. säg 0-200

EDIT: jag ångrade mig trodde din va org hmm

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (2 april 2007)


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 april 2007 · 3 804 Inlägg

twin_cam skrev:
hmm.. undrar hur peugeot 205 MI16 går... 150 hk på typ 900 - 1000 kg...

den drar säkerligen colten wink


Bmw osv..
ironhead volvoraggare
2 april 2007 · 4 776 Inlägg

min tjej hade en vanlig liten toyota corolla stor som en skokartong och trång som fan men jävlar vad den gick asså synd att hon sålde den annars hade ju jag tagit över den asså och slängt i lite trim och lackat den svart med en takvinge på hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Rudholm
2 april 2007 · 863 Inlägg

Varför inte skaffa en kadett gsi med 150hk på ca 900-1000 kg?  wink
Helt sjukt roliga bilar och dom är ju inte dyra heller! ca 10-25 tusen smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892
lelleal
2 april 2007 · 1 150 Inlägg

Passa er så ja inte kommer och piskar upp er ^^,

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
WasteGate
2 april 2007 · 397 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

WasteGate skrev:
"det spelar ingen roll hur mkt vrid jag har" Hum.. okej, så du menar att en TypeR har suveränt jävla drag från 2900 rpm och upp? NEJ för den har sin toppeffekt på höga varv, Fina hästsiffror och låga vrid..

Klart att vrid spelar roll! sen är ju självklart utväxling också viktigt..

varför skulle jag inte kunna ha 330nm? slö? jag går all in med 120 kexchoklad och 14 liter cola.. på att den går bra.. haha orka.

/Stoffe

om du har 210 hk och 330 NM
vf har du inte då skrivit det här
Effekt / Vridmoment (kortfakta):
    165 hk / 240 Nm
   

lite andra siffror där du

Det är originalsiffror som skall vara där smile

WasteGate
2 april 2007 · 397 Inlägg

Printscreen skrev:

WasteGate skrev:
"det spelar ingen roll hur mkt vrid jag har" Hum.. okej, så du menar att en TypeR har suveränt jävla drag från 2900 rpm och upp? NEJ för den har sin toppeffekt på höga varv, Fina hästsiffror och låga vrid..

Klart att vrid spelar roll! sen är ju självklart utväxling också viktigt..

varför skulle jag inte kunna ha 330nm? slö? jag går all in med 120 kexchoklad och 14 liter cola.. på att den går bra.. haha orka.

/Stoffe

Jag tror inte att någon CTR-ägare startar från 2900rpm när det bjuds upp till dans direkt wink
Ett utmärkt exempel på att vrid är rätt så oviktigt är ju att F1-bilarna utvecklar runt 350nm som max, men när de ligger på sina 18krpm så utvecklar de runt 850-900 hkr. Detta tack vare utväxlingen.

Vidare tror jag minsann att du mätte din effekt på rullande landsväg, eller hur? Då mätte de nog inte 330nm på hjulen, utan räknade ut via din utväxling att du hade det i motorn.

Plugga lite här så förstår du vad jag menar. Och ja, jag är bara petnoga smile

Hej!
Dem siffrorna jag fick var mätt på RL svar ja, men dem sa specifikt att dessa siffror ligger på hjulen.
Jag vägrar tro att NM inte spelar ngn roll, men som jag faktiskt skrev i mitt inlägg, utväxling plays roll.
//Stoffe

lelleal
2 april 2007 · 1 150 Inlägg

Den här tråden handla om Mitshubishi colt inte en trimmad volvo vilket vrid och vilka hkr den ha?smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Malmoe SSS -12
2 april 2007 · 3 217 Inlägg

lelleal skrev:
Den här tråden handla om Mitshubishi colt inte en trimmad volvo vilket vrid och vilka hkr den ha?smile

Alla behöver väl en dos uppmärksamhet, Wastegate tar sin i denna tråden som inte alls handlar om honom direkt!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
lelleal
2 april 2007 · 1 150 Inlägg

Fuckface skrev:

lelleal skrev:
Den här tråden handla om Mitshubishi colt inte en trimmad volvo vilket vrid och vilka hkr den ha?smile

Alla behöver väl en dos uppmärksamhet, Wastegate tar sin i denna tråden som inte alls handlar om honom direkt!

STor stavARN^^

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang