Vad kan jag få ut för min bil ?

Torstensson
25 mars 2007 · 115 Inlägg

Tja! alla

Det är så att jag försöker sälja bilen men
frågan är ju vad jag kan få ut för den

Lite info om den
Saab 9-5 2,3t 170hk
årsmodell 1998
silver metallic
den har rullat cirka 12500mil

Hade tänkt mig 75000:- för den
men jag vet inte om det är för
mycket eller ej

vore kul och se vad ni andra saab
människor vad den kan vara
värd

MVH Torstensson

Torstensson
25 mars 2007 · 115 Inlägg

det är en automat och

Jolle87
25 mars 2007 · 1 585 Inlägg

hmm tror det är lite mycket kanske runt 60-65 tusen kan du få annars är det ju bara att titta vad dom andra saabarna ligger i för prisklass på blocket eller nått.tongue kan ju hända att du kan få 75 för den..

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
25 mars 2007 · 2 258 Inlägg

När vi prissätter våra bilar kollar vi alltid mot blocket. Vill man sälja snabbt lägger man bilen bland de billigaste jämförbara.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Torstensson
25 mars 2007 · 115 Inlägg

Dom flesta anonserna jag har sett på blocket är ifrån bilhandlare
och vi alla vet ju att dom tar ut över priser på bilar lite svårt
att sätta ett pris efter dom tycker jag

Gräsberg
25 mars 2007 · 1 002 Inlägg

www.bilpris.se där kan du kolla hur mkt din bil är värd. vad de tycke riaf. får du ut hur mkt du skulle kunna få för den när du säljer till privatperson eller till en handlare.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Kettunen
25 mars 2007 ·

ca 60 papp är ett bra pris om du vill bli av med den fort

Markus_C Kart & Mätningstekniker
25 mars 2007 · 701 Inlägg

Många gånger kan det vara smart att sätta ett pris som är i överkant. Har själv gjort det då jag ska sälja. Dels så framstår bilen som att den är lite bättre än andras vilket den också är det har gö varit min:). Sen om folk är seriösa så är det lätt att slå av lite på priset vilket motiverar dem till köp.

Torstensson
25 mars 2007 · 115 Inlägg

Markus_C skrev:
Många gånger kan det vara smart att sätta ett pris som är i överkant. Har själv gjort det då jag ska sälja. Dels så framstår bilen som att den är lite bättre än andras vilket den också är det har gö varit min:). Sen om folk är seriösa så är det lätt att slå av lite på priset vilket motiverar dem till köp.

Kollade upp bilen på www.bilpris.se nyss
och där var den värderad mellan 58000 och
66000 så jag tycker att 75000 är rätt så hyffsat start
pris sen är det ju som du säger att om det kommer nån seriös
person som vill köpa så kan man ju gå ner lite i pris men inte allt för mycke :smile

Kettunen
25 mars 2007 ·

Tsss. den sidan har ju inte ens pontiac men cheva & kvadillac har den

Jonni
26 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Gräsberg skrev:
www.bilpris.se där kan du kolla hur mkt din bil är värd. vad de tycke riaf. får du ut hur mkt du skulle kunna få för den när du säljer till privatperson eller till en handlare.

Det går inte att lita på en sån sida..

Det är samma med GP, Expressen/GT, Motortidningar, etc..
Ring o hör ifall tidningarna vill köpa din bil för priserna de sätter?

Skillnaden mellan en bilhandlare och en privatperson är att bilhandlaren lämnar garantier, därav att priserna är högre..

Detta gör många besvikna och många blir arga och säger "Men i GöteborgsPosten så står det att min bil är värd si och så!"

Verkligheten springer ikapp.. Begagnatmarknaden är helt förstörd idag p.g.a att bilhandlare/generalagenter dumpar nybilspriserna vid modellbyte etc.

Mvh Jonni

Markus_C Kart & Mätningstekniker
26 mars 2007 · 701 Inlägg

Bilpriser sidan är gö löjligt. Den tar det lägsta priset på bytbil och medelpriset på de bilar som finns där. Vad säger det? Tycker själv att prisbilden på de flesta bilar varierar ganska så bra. Och det är svårt att få en hum om vad bilen är värd. Mycket utav det beror på att folk bara jämför rakt av på Internet utan att veta vad dom jämför. Vist man kan lägga upp bilder på bilen men vad säger de om bilen inte mycket.

Munkis
26 mars 2007 · 1 636 Inlägg

Markus_C skrev:
Bilpriser sidan är gö löjligt. Den tar det lägsta priset på bytbil och medelpriset på de bilar som finns där. Vad säger det? Tycker själv att prisbilden på de flesta bilar varierar ganska så bra. Och det är svårt att få en hum om vad bilen är värd. Mycket utav det beror på att folk bara jämför rakt av på Internet utan att veta vad dom jämför. Vist man kan lägga upp bilder på bilen men vad säger de om bilen inte mycket.

Jo nog fan e de löjligt tongue min 740 blev värderad till 44000:- :S

Palle_e46
26 mars 2007 · 148 Inlägg

den sidan kan man nok inte lita påtongue sätter man bara ett vettigt pris så kommer de köpare sålde precis min bil:P

dusty Living in the fastlane
26 mars 2007 · 2 616 Inlägg

jag sålde morsan och farsans saab 95 årsmodell 99 med 2.0motorn och gått 9200mil fick 82000 för den. började på 88.000 sen prutade han ner den till 82.  så jag tror du kan få 75 för din.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
26 mars 2007 · 798 Inlägg

Munkis skrev:

Markus_C skrev:
Bilpriser sidan är gö löjligt. Den tar det lägsta priset på bytbil och medelpriset på de bilar som finns där. Vad säger det? Tycker själv att prisbilden på de flesta bilar varierar ganska så bra. Och det är svårt att få en hum om vad bilen är värd. Mycket utav det beror på att folk bara jämför rakt av på Internet utan att veta vad dom jämför. Vist man kan lägga upp bilder på bilen men vad säger de om bilen inte mycket.

Jo nog fan e de löjligt tongue min 740 blev värderad till 44000:- :S

Haha o min värderar dom till c.a 11000:- vid privat köp roll

Torstensson
3 april 2007 · 115 Inlägg

hmm saab verkar vara svår sålda hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang