1918
Sök

vilken japsdämpare ska man välja

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
då var det dags att köpa japsdämpare smile
har börjat kolla lite och kommit fram till att det är en djungel med olika märken osv så någon som kan rekomendera något bra? kommer byta till 3" efter katten.
Vill ha ett riktigt skönt ljud det betyder allt.
Senast redigerat av dusty (26 mars 2007)

Fartglad
336 Inlägg
26 mars 2007
Mitt tips är skit i japs. Kör på Nooze kolfiber dämpare... Japs passar nästan bara på japs-bilar enligt mig. tongue

Har själv Nooze på min och jag är grymt nöjd. smile

Power without Quattro is useless!

911 Inlägg
26 mars 2007
köpte en japs från ebay ! garanterat värt det smile  finns med 3" inlet och 4.5" outlet men då blir nog ljudet dovare !

pic up the phone, wazzzaaa

79 Inlägg
26 mars 2007
Har själv en japsdämpare Evil power666 3 tums in och 4,5  ut. Köpt på creatix.  Haft den snart i ett år funkar än. 
Polarn har en Nooze kolfiber köpt på real car.
Den med dubbla pipor. Lät inte så mycket ur den.
Sen vet jag ju inte hur Realcar japsdämpare är. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av dom..

Men lycka till!!

Fartglad
336 Inlägg
26 mars 2007
Zerpa skrev:
Har själv en japsdämpare Evil power666 3 tums in och 4,5  ut. Köpt på creatix.  Haft den snart i ett år funkar än. 
Sen vet jag ju inte hur Realcar japsdämpare är. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av dom..

Men lycka till!!

Den Nooze dämparen jag har. Låter inte för mycket och inte för lite men ändå tillräckligt för att folk ska vända sig om. wink Ett stilrent sportljud helt enkelt. Bara fjantigt att ha en bil som låter FÖR mycket, vilket japs oftast gör...

Jag själv tycker att det är helt perfekt, på tomgång låter det inte mkt men det låter lite sportigare och vid höga växlar så låter det knappt. Men när man trycker på gasen så hörs det. smile
Så jävla skönt vid längre körningar att slippa det där ständiga dånandet...

Jag tror/vet att en sån skulle passa på dusty´s Octavia RS! big_smile

På min sitter den rakt på men i framtiden så ska det gå 2.5" från kat, kanske ända från turbon. Då kmr det såklart låta mer eftersom den andra ljuddämparen försvinner. smile

Om jag kommer ihåg så ska jag filma med mobilen så kan ni få höra hur det låter just nu. smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
26 mars 2007
Trådstartare
TobLju skrev:
Zerpa skrev:

Men lycka till!!

Den Nooze dämparen jag har. Låter inte för mycket och inte för lite men ändå tillräckligt för att folk ska vända sig om. wink Ett stilrent sportljud helt enkelt. Bara fjantigt att ha en bil som låter FÖR mycket, vilket japs oftast gör...

Jag själv tycker att det är helt perfekt, på tomgång låter det inte mkt men det låter lite sportigare och vid höga växlar så låter det knappt. Men när man trycker på gasen så hörs det. smile
Så jävla skönt vid längre körningar att slippa det där ständiga dånandet...

Jag tror/vet att en sån skulle passa på dusty´s Octavia RS! big_smile

På min sitter den rakt på men i framtiden så ska det gå 2.5" från kat, kanske ända från turbon. Då kmr det såklart låta mer eftersom den andra ljuddämparen försvinner. smile

Om jag kommer ihåg så ska jag filma med mobilen så kan ni få höra hur det låter just nu. smile

hadevart guld om du kunde göra de vill gärna ha lite ljudklipp wink

på tal om ljudklipp finns det någon sida där man kan få lyssna på olika dämpare?

Fartglad
336 Inlägg
26 mars 2007
Inte världens bästa kvalle men du hör iaf dämpen... Fan att man inte hör dumpen så väl. Låter riktigt härligt irl! big_smile Hoppas du har quicktime...

Bakifrån stillastående
Sidan stillastående
Lite körandes

Om du vill kan jag säkert fixa film lite ljusare på dagen och filma när man brummar förbi kameran? smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
låter fint tusen tack nu fick man lite beslutångest.

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
dusty skrev:
låter fint tusen tack nu fick man lite beslutångest.

Skriv en +/- lista. tongue

Förutom mina tidigare argument så tycker jag att ändrören är bra mycket snyggare. Japs ser så budget ut (no offense japsare). tongue

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
jag tycker att japsdämparen gör sig riktigt bra på skodan
http://www.garaget.org/archive/24924/20142/20142-191056.jpg

Fartglad
336 Inlägg
27 mars 2007
Det är ju din bil. wink

Men skriv upp alla för- och nackdelar, pris, ljud, utseende etc... Det gör jag alltid när jag har beslutsångest! smile
Senast redigerat av TobLju (27 mars 2007)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
mycket bra idé tackar smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 mars 2007
Japs dämpare har man på japsar inget annat ;P personligen tycker jag dtm dämpare är grymmast på octavia.. inte org då... utan fetare

Bmw osv..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Japs dämpare har man på japsar inget annat ;P personligen tycker jag dtm dämpare är grymmast på octavia.. inte org då... utan fetare

något tipps på bra återförsäljare med en hemsida där det finns bilder och kanske till och med ljud? smile

3 125 Inlägg
27 mars 2007
666 Evilpowers med 2.5 eller 3 tums inlopp och två 4 tum ut är det skönt ljud i http://62.181.75.61/d.aspx?proditem=841 … 57c00f64c2

Ska du tvunget köra japs tror jag som en del andra i tråden att 666 eller Nooz gör bra produkter.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 mars 2007
köpte min jappsdämpare på stylingbutiken.se och då tänker väll många "billigt skit" men  den kostade 1000kr vilket jag tycker är lagomt för en japps, 3" anslutning och 5" utblås, rikigt maffig wink kanske vore nått?? funkar skit fint, min låter inge mer än orginal nästan med jappsen så den låter nog inte för mkt för dig skulle jag tro sen så är den snygg med... hoppas du hittar det du söker smile

kan tillägga att bil fan vart piggare konstigt nog med jappsdämparen tror inte de är inbillning eftersom polaren tyckte samma sak smile
Senast redigerat av _Glenne_ (27 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
27 mars 2007
Trådstartare
tack för alla svar smile sitter här fortfarande med besltuångest kommer inte på så mycket för och nackdelar tänker mest att jag köper de som ger trevlgiast ljud smile

Sök