bilköps råd tack !

zortep
2 april 2007 · 911 Inlägg

Tjena , Dags för ett bilköp igen smile
vill köpa en bil som ser lite sportig ut men inte allt för dyr i försäkring hmm
Jag har tänkt lite mellan en honda civic 3d -92 typ ! eller nån opel calibra ?
har ni något råd inför detta ? har svårt att hitta en bil som kan se sportig ut utan alltför stora förändringar på bilen !
//ZoRTeP

pic up the phone, wazzzaaa
bobbab
2 april 2007 · 67 Inlägg

Civic låter bra tycker jag.. ska själv troligen köpa en till hösten..
men har inte så mycket erfarenheter av bilen dock..

Stoffe_G
2 april 2007 · 135 Inlägg

Opel Calibra kan vara väldigt dyr i försäkring... kompisen hade en vanlig snik-calibra som han pröjsade över 10.000 per år för... nu har han en T4:a som han inte ens betalar hälften för...

Mitt tips är att gå in på olika försäkringsbolags hemsidor, dom brukar ha så man kan räkna ut försäkringen på bilen direkt på sidan, bara att knappa in bilmodell eller regnummer samt fylla på med personnummer och vilket postnummer område man bor i , och vips.... smile
Detta fungerar utmärkt på t.ex. www.lansforsakringar.se   klicka vidare till försäkring - fordon - räkna och försäkra...

Du kan göra likadant på vägverkets hemsida vv.se när du ska räkna ut skatten på bilen, men där måste du ha regnummer.

Söker man på blocket står det oftast regnummer i annonserna från bilfirmor...

Lycka till

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
Oldsmobile Delta 88 "Holiday sedan" (1965)
Volvo V40 D4 Cross Country "Ocean Race" (2015)
BBAD Utbildad hobbymekare
2 april 2007 · 1 125 Inlägg

har nyss köpt en calibra 16V, kostar 10,768:- hel med alla tillägsförsäkringar utom vilt...
den ha ja försäkrad hos salusansvar... tycker faktiskt inte de e så farligt..

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 april 2007 · 2 258 Inlägg

Ford Probe! smile Men du skriver inte vad du ska ha för prisklass på bilen? Jag betalar nästan inget för min, men är äldre och bor på landet. De nyare (fråån -93) saknar turbo och är vettigt försäkringsklassade, men kostar runt 20-30 000 för det mesta. De äldre går att hitta billigare, och har en trevlig 2,2 liters turbo under huven. Men det kanske blir mycket i försäkring för dig, jag har dålig koll på dina villkor... wink

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
kirtap
2 april 2007 · 25 Inlägg

Tjenna!
en golf vr6 syncro!!

snygg liten sportig 4x4 200 hk riktigt fin!!

vet en som är till salu med om du är sugen:smile

hör av dig!

zortep
2 april 2007 · 911 Inlägg

Tack för alla era tips smile ska börja leta lite mer smile 
ska checka på några probes också !

summan jag kan lägga ut är 30 000 dock så inga allt för dyra bilar tongue hehe

pic up the phone, wazzzaaa
Magnus___Andersson
3 april 2007 · 56 Inlägg

tjena...
köp en astra gsi 16v dom är skojiga...

annars om du ska köpa en honda så köp en vtec så blir det mycket roligare..

ghiarocket
3 april 2007 · 39 Inlägg

för 30 000 får du bara skit!

GurraG INGET ANNAT!!
3 april 2007 · 1 725 Inlägg

ghiarocket: borde du ens uttala dej om att man bara får skit för 30 000 och så har du dessutom ingen bil.. varför inte det??

30 000 kan du få mycke fina bilar för.. allt handlar som sagt vad man är ute efter...

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
3 april 2007 · 2 258 Inlägg

30 000 räcker till riktigt fina Probe-ar i alla fall. Honda har högt andrahandsvärde, liksom Golfarna, där har Probe en fördel med sitt lägre andrahandsvärde. Gjorde just en sökning på Blocket och det finns en hel drös bilar i den prisklassen, den nyaste är en -97 a för knappt 33 000 kronor, men den annonsen hag jag inte öppnat och kollat närmare på.

Proben är en bil byggd i nordamerika men i grunden är det en Mazda och bilarna delar många komponenter. Det gör att man kan få tag på det mesta på Mekonomen eller Biltema utan att behöva specialbeställa och krångla.
Även kvalitetsmässigt ser jag poänger med att bilen i grunden är en Mazda... smile

Det finns en utmärkt sida om du vill veta mer om Probe och inte är rädd för engelska:
www.performanceprobe.com
Här på garaget har du en Probeguru som vet det mesta, Keller.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
BBR
3 april 2007 · 348 Inlägg

zortep skrev:
Tack för alla era tips smile ska börja leta lite mer smile 
ska checka på några probes också !

summan jag kan lägga ut är 30 000 dock så inga allt för dyra bilar tongue hehe

Honda CR-X (eller CRX), ser sportiga ut och går rikigt bra.

Är det något mer än sportig look och låg försäkring du ahr som krav? Lättare att hitta en bil som passar dig smile

Stoffe_G
3 april 2007 · 135 Inlägg

Varför inte titta på lite mer annorlunda bilar?

Pontiac Grand Prix till exempel? Fräcka och i mitt tycke sportiga bilar som håller hög standard både maskinellt och på detaljer.
När det gäller dessa bilar kan de gå hur långt som helst... har erfarenhet av en bonneville från samma år som är inne på 35.000 mil snart och går hur fint som helst... är en 91:a och allting håller ihop fint!

På grand prixerna är det nästan alltid skinn, färddator, el-allt, farhållare m.m.m.m.

http://www.blocket.se/vi/6313743.htm?ca=23_11_s     denna t.ex. Fullsmetad med lull-lull och visst flyttar den på sig om man kör pjäxan i pannrummet. Kaxig tycker jag...

http://www.blocket.se/vi/11323322.htm?ca=23_11_s


Antingen det eller mini-camaro! cool  --->

http://www.blocket.se/vi/11263085.htm?ca=23_11_s

180 hästar och manuell och lull lull, kan det bli bättre?

eller denna lite dyrare dock:
http://www.blocket.se/vi/11108438.htm?ca=23_11_s



"Think outside the box" ... alla åker golf, honda och sånt...

När det gäller reservdelar så är t.ex. mekonomen återförsäljare åt hansen racing (jänke-delar) och har dom inte grejjerna på hyllan så har dom hemma inom ett par dagar - till högst rimliga priser också, tål att jämföras!

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
Volvo V40 D4 Cross Country "Ocean Race" (2015)
Oldsmobile Delta 88 "Holiday sedan" (1965)
MeloveGolf Vw trimmare
3 april 2007 · 2 995 Inlägg

kirtap skrev:
Tjenna!
en golf vr6 syncro!!

snygg liten sportig 4x4 200 hk riktigt fin!!

vet en som är till salu med om du är sugen:smile

hör av dig!

kan bara hålla med satans roliga och riktiga autobahn kryssare!
underbar på vintern både pratisk och rolig!

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
zortep
4 april 2007 · 911 Inlägg

ghiarocket skrev:
för 30 000 får du bara skit!

Man har ju inte råd att köpa nya bilar hela tiden smile så om du tycker att man bara får skit för 30 tusen så är just "skit" precis vad jag tänker köpa wink

pic up the phone, wazzzaaa
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

vulture skrev:
30 000 räcker till riktigt fina Probe-ar i alla fall. Honda har högt andrahandsvärde, liksom Golfarna, där har Probe en fördel med sitt lägre andrahandsvärde. Gjorde just en sökning på Blocket och det finns en hel drös bilar i den prisklassen, den nyaste är en -97 a för knappt 33 000 kronor, men den annonsen hag jag inte öppnat och kollat närmare på.

Proben är en bil byggd i nordamerika men i grunden är det en Mazda och bilarna delar många komponenter. Det gör att man kan få tag på det mesta på Mekonomen eller Biltema utan att behöva specialbeställa och krångla.
Även kvalitetsmässigt ser jag poänger med att bilen i grunden är en Mazda... smile

Det finns en utmärkt sida om du vill veta mer om Probe och inte är rädd för engelska:
www.performanceprobe.com
Här på garaget har du en Probeguru som vet det mesta, Keller.

// Ellen smile

varför i hela universum ska han köpa en probe?!


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

Köp en bmw 525 från 91 o uppåt... eller en peugeot 306 s16 eller en nissan 200sx

By the way.. fick du inte precis en ny bil? tongue opeln ?

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (4 april 2007)


Bmw osv..
zortep
4 april 2007 · 911 Inlägg

igår så skulle jag titta på en honda civic och var fast besluten på att det var den jag skulle köpa, men fan vilken jävla besvikelse det var när den kom ! Småbucklig överallt , rosten hade ätit sig in på skärmkanterna och känndes allmänt konstig när jag testade den :S jävligt synd, jag som ville ha en sådan sad men men !

Jag söker mest efter Japsare !

funderar på dessa !

Renault Megane coupe
Hyundai coupe
opel calibra
Honda Civic
Seat Cordoba

Får inte fram nånting om hur mkt probe kostar att försäkra tyvärr !

Så vad tycker ni ?

pic up the phone, wazzzaaa
zortep
4 april 2007 · 911 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Köp en bmw 525 från 91 o uppåt... eller en peugeot 306 s16 eller en nissan 200sx

By the way.. fick du inte precis en ny bil? tongue opeln ?

haha joo ! men jag vågar inte hålla på med den haha big_smile måste sätta händerna i nånting tongue

pic up the phone, wazzzaaa
johanhhh
4 april 2007 · 396 Inlägg

Köp en nissan 200sx s13! Billig i försäkring och mycket snygga sportiga, reservdelar överallt mycket styling och tuning också! mkt lätt att få upp i 300 häst!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang