bilköps råd tack !

OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

johanhhh skrev:
Köp en nissan 200sx s13! Billig i försäkring och mycket snygga sportiga, reservdelar överallt mycket styling och tuning också! mkt lätt att få upp i 300 häst!

inte för att va sån... men när fan blev försäkring billig på en 200?


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
4 april 2007 · 3 804 Inlägg

zortep skrev:
igår så skulle jag titta på en honda civic och var fast besluten på att det var den jag skulle köpa, men fan vilken jävla besvikelse det var när den kom ! Småbucklig överallt , rosten hade ätit sig in på skärmkanterna och känndes allmänt konstig när jag testade den :S jävligt synd, jag som ville ha en sådan sad men men !

Jag söker mest efter Japsare !

funderar på dessa !

Renault Megane coupe
Hyundai coupe
opel calibra
Honda Civic
Seat Cordoba

Får inte fram nånting om hur mkt probe kostar att försäkra tyvärr !

Så vad tycker ni ?

tycker alla dom där bilarna är rätt dumma alternativ om du ska pilla... då ska du ju ha turbo utan tvekan...
Audi 100/200tq
Saab 9000 2.3t
Rover 620ti
Saab 900 2.0t
Volvo 940tic
Nissan 200sx
Nissan 180zx
Corrado G60 ? (kompressor ifs)

FInns fler.


Bmw osv..
johanhhh
4 april 2007 · 396 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

johanhhh skrev:
Köp en nissan 200sx s13! Billig i försäkring och mycket snygga sportiga, reservdelar överallt mycket styling och tuning också! mkt lätt att få upp i 300 häst!

inte för att va sån... men när fan blev försäkring billig på en 200?

När den blev så rolig att köra att det är värt det?tongue

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
4 april 2007 · 2 258 Inlägg

Jag betalar för min Probe, 2,2 liters turbofyra, modell 1 (1992 eller äldre, min är från -92) cirka 4000 i helförsäkring, men jag har bara trafik och tror jag ger 1800 per helår.

Tror den nyare, modell 2, utan turbo (-93 o nyare), är ännu billigare att försäkra. Den sista som byggdes var -97, sen blev det Cougarn Ford satsade på i det här segmentet i stället.

Vi trivs jättebra med Proben, och har just köpt en tredje och planerar triming till cirka 350 hk vilket betyder utbyte av turbo samt styrbox, vilket kostar oss under 10 000 kronor inklusive en extra motor.

Och det är som sagt jappskvalitet i en jänkebil med halvdant andrahandsvärde, vilket ger riktigt mycket leksak för pengarna. Jag klagar då inte och skulle inte för allt i världen byta den mot en gammal BMW eller Pegueot! Men det är min åsikt, jag brukar inte gå till märkesangrepp, tycker det är så lågt.

Men UseDubbelTurbo - du bad om det - har du någonsin kört Probe så du ens vet vad du pratar om? smile Den ligger på 147 hk original och eftersom den har turbo är det lätt och roligt att trimma fram mer... smile Att chippa för att släppa turbotrycksspärren kostar 500 spänn - ger cirka 200 hk - så jag undrar bara VAD du har emot Proben som alternativ för zortep?! smile
Tycker inte du gett några bra argument MOT Probe, men jag tycker det finns många argument FÖR den?

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
NeQu
4 april 2007 · 19 Inlägg

köp en fiero!! men för 30 vet ja inte men ja köpte min för 45 , riktigt kul bil!!!!
lycka till!!

Lone Star
4 april 2007 · 1 231 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

johanhhh skrev:
Köp en nissan 200sx s13! Billig i försäkring och mycket snygga sportiga, reservdelar överallt mycket styling och tuning också! mkt lätt att få upp i 300 häst!

inte för att va sån... men när fan blev försäkring billig på en 200?

Och när blev den "lätt" att få upp i 300hk? wink Visst har den bra potential, men lätt låter som att det är gjort med ett par tusen och en helg i garaget.

Mitt projekt: Evo III
OverBoosted AUTOBAHNRASER
5 april 2007 · 3 804 Inlägg

Lone Star skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

johanhhh skrev:
Köp en nissan 200sx s13! Billig i försäkring och mycket snygga sportiga, reservdelar överallt mycket styling och tuning också! mkt lätt att få upp i 300 häst!

inte för att va sån... men när fan blev försäkring billig på en 200?

Och när blev den "lätt" att få upp i 300hk? wink Visst har den bra potential, men lätt låter som att det är gjort med ett par tusen och en helg i garaget.

lätt om man kan mkt själv.. annars skull de bli bajs dyrt.. med de finns ju 200or med ända upp till 800hk..  350hk är ganska vanligt efekt siffra på dom trimmade... (då snacka jag inte chipp avgas o filter:P)


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
5 april 2007 · 3 804 Inlägg

vulture skrev:
Jag betalar för min Probe, 2,2 liters turbofyra, modell 1 (1992 eller äldre, min är från -92) cirka 4000 i helförsäkring, men jag har bara trafik och tror jag ger 1800 per helår.

Tror den nyare, modell 2, utan turbo (-93 o nyare), är ännu billigare att försäkra. Den sista som byggdes var -97, sen blev det Cougarn Ford satsade på i det här segmentet i stället.

Vi trivs jättebra med Proben, och har just köpt en tredje och planerar triming till cirka 350 hk vilket betyder utbyte av turbo samt styrbox, vilket kostar oss under 10 000 kronor inklusive en extra motor.

Och det är som sagt jappskvalitet i en jänkebil med halvdant andrahandsvärde, vilket ger riktigt mycket leksak för pengarna. Jag klagar då inte och skulle inte för allt i världen byta den mot en gammal BMW eller Pegueot! Men det är min åsikt, jag brukar inte gå till märkesangrepp, tycker det är så lågt.

Men UseDubbelTurbo - du bad om det - har du någonsin kört Probe så du ens vet vad du pratar om? smile Den ligger på 147 hk original och eftersom den har turbo är det lätt och roligt att trimma fram mer... smile Att chippa för att släppa turbotrycksspärren kostar 500 spänn - ger cirka 200 hk - så jag undrar bara VAD du har emot Proben som alternativ för zortep?! smile
Tycker inte du gett några bra argument MOT Probe, men jag tycker det finns många argument FÖR den?

// Ellen smile

Rover 620 ti.. 2.0l honda turbo motor på 200hk från faberik de är bara ett exempel.

Vad jag har emot proben? ALLT det är en 2.2l turbo motor och ända bara 150hk.. de är ju hur ynkligt som helst.. jag har 1,9l sug motor som lämnar 150hk org.. jag har åkt i en org probe... NOLL drag i dom och känns riktigt tråkiga o begia riktigt fula dessutom (nyare är väl lite snyggare) sen så har dom noll trimmings möjlig heter o noll stlyings möjligheter.. motor eller lådan håller inte för mkt.
visst man kan chippa dom slänga på ett öppet filte roch slänga på ett avgas system och en dumpventil.. då låter dom sanbba iaf även om dom inte är det... och de klassar jag inte som trimingen heller.

Tack för mig och hoppas du inte tar illa upp.. din probe ser ut att vara i toppskick men gillar fortfarande i bilen ifråga.


EDIT: planerar ni en 350hästars probe? hur ska ni få motorn,lådan chassiet och bilen i fråga ens attt hålla?

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (5 april 2007)


Bmw osv..
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
5 april 2007 · 2 258 Inlägg

Jaja, jag kan nog inte ändra UseDubbelTurbos uppfattning, men det kan jag leva med. smile

Jag och många med mig tycker att bilen är både pigg och rolig, de som kört vår eller åkt med i den (otrimmad då)  har varit överraskade över vilket klipp det är i bilen, den imponerade till och med på vännen med en 500+ hk Cossy... smile

Och snygg eller inte, det är ju så olika vad man tycker om, men JAG gillar Proben i alla fall. smile

Vad gäller hållbarheten får vi väl se hur det går, vi har extra motorer och en extra växellåda ifall något går åt skogen, men sambon har också lång erfarenhet av både trimning och racing, samt som vanlig yrkesmekaniker, så det löser han och hans kontakter vid behov. Jag känner mig lugn! smile

Det värsta som kan hända är att de kör skiten åt helvete, och då får de helt enkelt plocka ihop bilen en gång till! (De är ju så billiga att vi råkat köpa på oss tre nu så delar finns det gott om...) smile

Hoppas verkligen zortep hittar en bil att trivas med, jag är övertygad om att till exempel Civicen håller måttet. Är själv mycket förtjust i Hondorna, men har lite problem med att acceptera det höga andrahandsvärdet. Bodde du närmare kunde du tittat förbi och klämt Probe, men jag tror det är smartare att hitta någon på hemmaplan att klämma på...

Hyundai Coupen är snygg också, men den har jag ingen personlig erfarenhet av. Morsan kör Hyundai och trivs bra med den, men då har det ju inte handlat något om att busa och bråka med den.

I min familj har vi bara lekt med V8-or innan, det var min sambo som fick mig att upptäcka jappsarnas klipp och vägegenskaper för ett tiotal år sedan. Och jag förmår att uppskatta båda skolorna... smile Man kan ha kul på många sätt, och det ena behöver inte utesluta det andra! big_smile

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
ironhead volvoraggare
5 april 2007 · 4 776 Inlägg

vad är det för fel på just probe då dom ser ju lite spaceade ut men vad fan  man ska ju flytta arslet och trivas i bilen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
BBR
5 april 2007 · 348 Inlägg

vulture skrev:
Jaja, jag kan nog inte ändra UseDubbelTurbos uppfattning, men det kan jag leva med. smile

Jag och många med mig tycker att bilen är både pigg och rolig, de som kört vår eller åkt med i den (otrimmad då)  har varit överraskade över vilket klipp det är i bilen, den imponerade till och med på vännen med en 500+ hk Cossy... smile

Och snygg eller inte, det är ju så olika vad man tycker om, men JAG gillar Proben i alla fall. smile

Vad gäller hållbarheten får vi väl se hur det går, vi har extra motorer och en extra växellåda ifall något går åt skogen, men sambon har också lång erfarenhet av både trimning och racing, samt som vanlig yrkesmekaniker, så det löser han och hans kontakter vid behov. Jag känner mig lugn! smile

Det värsta som kan hända är att de kör skiten åt helvete, och då får de helt enkelt plocka ihop bilen en gång till! (De är ju så billiga att vi råkat köpa på oss tre nu så delar finns det gott om...) smile

Hoppas verkligen zortep hittar en bil att trivas med, jag är övertygad om att till exempel Civicen håller måttet. Är själv mycket förtjust i Hondorna, men har lite problem med att acceptera det höga andrahandsvärdet. Bodde du närmare kunde du tittat förbi och klämt Probe, men jag tror det är smartare att hitta någon på hemmaplan att klämma på...

Hyundai Coupen är snygg också, men den har jag ingen personlig erfarenhet av. Morsan kör Hyundai och trivs bra med den, men då har det ju inte handlat något om att busa och bråka med den.

I min familj har vi bara lekt med V8-or innan, det var min sambo som fick mig att upptäcka jappsarnas klipp och vägegenskaper för ett tiotal år sedan. Och jag förmår att uppskatta båda skolorna... smile Man kan ha kul på många sätt, och det ena behöver inte utesluta det andra! big_smile

// Ellen smile

Har ej kört en probe, dock ser den sportig ut får jag hålla med om.

Dock har jag tagit ett par race, både mot en turbo modell och v6:an med min 900:a

Dom var långt bak till och med 0-100 var min saab framför, och inte dra en ng900 i starten, då är det inte alltför mycket drag i bilen får jag tilläga.

Men det går säkert skrämma upp dom ordentligt med ett chip smile

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
5 april 2007 · 2 258 Inlägg

Men det beror ju lite på hur man kör också... Det är inte alla som gör en bil rättvisa... wink

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang