Vad och var Testkörning / utbildning ?

ludde__mannen draminbil.nu
2 april 2007 · 1 382 Inlägg

Hejsan! farsan fyller 50 nu i höst, mamma kläckte precis det grymma förslaget att ge bort en test köning av en F1:bil. Jag antar att det är omöjligt att få till, dels att få tillgång till en bil men även att klämman ner dryga 100kg gubbe i en sådan bil smile

Såå nu till frågan: Vad kan man provköra/gå en helgs utbildning (där man kör)? Var? Pris?
Det bör la vara i Europa och priset rimligt (allting är ju relativt). Rally eller racing.
På Nürnburgring borde det väl finnas något? Vad ärdet för bilar?

Senast redigerat av ludde__mannen (2 april 2007)

Jonni
2 april 2007 · 1 256 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Hejsan! farsan fyller 50 nu i höst, mamma kläckte precis det grymma förslaget att ge bort en test köning av en F1:bil. Jag antar att det är omöjligt att få till, dels att få tillgång till en bil men även att klämman ner dryga 100kg gubbe i en sådan bil smile

Såå nu till frågan: Vad kan man provköra/gå en helgs utbildning (där man kör)? Var? Pris?
Det bör la vara i Europa och priset rimligt (allting är ju relativt). Rally eller racing.
På Nürnburgring borde det väl finnas något? Vad ärdet för bilar?

I Frankrike finns det Formule 1 School! sök på google..

Farsan min fick det i present, man får lära sig köra först Formel-3 bilar och sedan köra en riktig F1 bil

AudiS LicensSvetsare
2 april 2007 · 280 Inlägg

på sturup raceway kan man köra ganska råa bilar, ferraris och lite annat smått o gott.

http://www.sturupraceway.se/
Vet att dem även ordnar svensexor och liknande!

Vet inte var i svrige du bor men det borde finnas något i närheten.

Slår man yxan i båten får man ro som fan!
Audi S3 (2000)
Jonni
2 april 2007 · 1 256 Inlägg

www.racingschools.com/

AGS Formula 1 Driving School heter den! smile

ludde__mannen draminbil.nu
2 april 2007 · 1 382 Inlägg

jasså så det är möjligt! Var inte dåligt det! Fast jag är forfarande tveksam till del 2 av problemet wink
Fler förslag motages gärna !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang