Ta hand om bilar med turbo?

Masaru hater
2 april 2007 · 656 Inlägg

Jag undrar hur man tar hand om en bil med turbo, eftersom jag förmodligen snart kommer köpa en så vill jag veta vad ni har för råd och tips..

har läst nånstans här på forumet att vissa av er kör på tomgång i några minuter efter att ni kört era bilar.. stämmer det eller är det bara en klyscha och om det sätmemr vad mer ska man göra för att inte pajja sin turbo..

tack på förhand..

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Karlzzon The One Evolution
2 april 2007 · 1 627 Inlägg

värm dom liten stujnd och kyl en liten stund

Fäll ner pungen och landa
MilleN
2 april 2007 · 9 108 Inlägg

Att låta den kallna är i alla fall viktigt om man kört hårt strax innan man stannar, vid normal körning är det ingen större fara om det är originalprylar.

Masaru hater
2 april 2007 · 656 Inlägg

jaa det borde vara orginalprylar.. för jag tänkte bli ägare till en Opel Calibra.. kan du något om de MilleN? du som är opel kännare tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
MilleN
2 april 2007 · 9 108 Inlägg

Se till så 4x4 funkar som den ska och kolla rost i trösklar och sparklådor är dom råden jag kommer på nu wink Annars är det samma saker man ska kolla som andra bilar.. Finns förstärkt fördelningslåda för 4x4 på www.maxxtuning.se om du är sugen också, håller för mängder av hästar sen wink

Det är schyssta bilar som det finns hur mycket godis som helst till!

Masaru hater
2 april 2007 · 656 Inlägg

thanx man!

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
Holme
3 april 2007 · 1 417 Inlägg

Jag kan tänka mig att det är mer kinkigt med oljan till en turbobil.
Kan vara värt dom där extra kronorna att verkligen få rätt olja, istället för den billigaste.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang