2856
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Igår kom de lite snö och ida när man vaknade i morse vare -11 ute hmm inte så sugen på att gå ut då hmm

Men planerna i veckan för montering av taklucka, lister osv verkar nu gå som planerat, bara vädret funkar smile
Men dock lite kallt idag så blir en städning av rummet hemma.. sen kanske lite plastning på mina högtalarlådor smile

Men om de händer nå mer idag törs jag inte lova, beror helt på hur många som vill se en liten uppdate tongue
Mvh Kim

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
16 februari 2008
okej, ja förstår att du inte vill stå ute och meka när det snöar ^^.
klart man vill ha en update big_smile
ska bli kul att se hur dörrsidorna bli, lycka till med dom smile

GIVE UPDATE big_smile

mvh Stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

162 Inlägg
16 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja alla!

Igår kom de lite snö och ida när man vaknade i morse vare -11 ute hmm inte så sugen på att gå ut då hmm

Men planerna i veckan för montering av taklucka, lister osv verkar nu gå som planerat, bara vädret funkar smile
Men dock lite kallt idag så blir en städning av rummet hemma.. sen kanske lite plastning på mina högtalarlådor smile

Men om de händer nå mer idag törs jag inte lova, beror helt på hur många som vill se en liten uppdate tongue
Mvh Kim

Klart vi vill se en update...så ut o jobba med dig...kollar om du lagt in något nytt ikväll...Trevlig helg

4 299 Inlägg
16 februari 2008
Förstår vad du menar, vi hade -7 grader. Så de har inte blivit mycket meck idag inte tongue
Städade faktiskt också rummet idag lol
Klart vi vill se en update om du har någe att bjuda på smile

/Jacob

312 Inlägg
16 februari 2008
Faan va avundsjuk jag är att du kan hålla på med bilen på veckorna tongue

Kommer vänta på en stor update i veckan med många bilder...

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:
okej, ja förstår att du inte vill stå ute och meka när det snöar ^^.
klart man vill ha en update big_smile
ska bli kul att se hur dörrsidorna bli, lycka till med dom smile

GIVE UPDATE big_smile

mvh Stångberg

Hehe, bra att du förstår de tongue hehe

Jo men tyvär verkar det inte bli nån hmm kallt som satan ute och värmen i garaget blir inte tillräcklig..
Men får kika in där under kvällen.. men får se om det blir nåt hmm

Jo de tycker jag med smile
mvh Kim

Brandta

Okej, men verkar bli dåligt med uppdate ikväll sad , kanske lite röstning om fälgar osv eller planering för framtiden..

Desamma smile
Mvh Kim

Rallyhalle
Hehe, jo lite kallt tongue

Jasså wink

Jo jag får se om det blir något hmm kanske bara blir att sitta och leta fälgar eller göra en "framtids" planering tongue

Mvh Kim

Henke_hinken
Hehe, jo bara denhär veckan för man har ju lov tongue
Men tänkte på de där du skrev, de ända dagarna jag kunde hålla på med bilen hela veckorna var när jag lackerade den..

Jarrå det kan jag lova, dock ingen ikväll trodligen hmm
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Liten Uppdate!

Solen skiner ute och det är plusgrader..

Någon som är sugen på en uppdate? wink hehe

Ska ut nu, så bilder kommer senare!
mvh kim

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Får ge er en nu då big_smile

mvh kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Uppdate

Tja alla! smile
Idag så har lite mer grejer monteras på mercan. dock så glömde jag knäppa kort på endel grejer innan det blev mörkt ute..

Fick inte dit takluckan idag men har skrivit lite frågor till mer kunnigt mercedes folk innan jag börjar försöka, så man inte pajjar nåt tongue

Men bilderna som knäptes idag..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/258642_s0nlkw.jpg
Bilen och dagens andra syssla smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/258656_5u79it.jpg
Blev Bara en taklist och ett handtag monterat.. så inte mycket gjort hmm

Listerna runt handtagen är utblekta jag vet.. kan inte lacka de för de är så jäkla mjuka så de spricker bara då, syns inte lika väl som på bilden

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/258667_ymp2v8.jpg
Liten Bonus bild.. Fin spegel bild med trätopparna och himmeln smile

Mer hände dock inte idag, råkade pajja en grej till lås mekanismen så bara att leta efter en ny.. får se om jag får tråkigt ikväll om jag lägger ihop mina "Framtids planer" smile

Men ha en fortsatt trevlig kväll!
Mvh Kim
Senast redigerat av kimpan_90 (17 februari 2008)

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
17 februari 2008
ser fin fint ut wink får hoppas att du får i takluckan utan att repa motivlackeringen big_smile
blank lack är det iaf big_smile

bra jobbat

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

4 299 Inlägg
17 februari 2008
Ser bra ut smile
Faan, nu blir jag taggade till att få ut min bil i solen tongue

e nog smart att ta de lite lungt me takluckan så inget händer med den wink

Jobba på nu smile
/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
HPaddict skrev:
ser fin fint ut wink får hoppas att du får i takluckan utan att repa motivlackeringen big_smile
blank lack är det iaf big_smile

bra jobbat

mvh stångberg

Tackar smile
Jo jag ska försöka att inte repa den tongue hehe

Jo ytan duger för mig smile

Mvh Kim

Rallyhalle

Tackar, jo de va skönt att dra av kappelet och få ut den i solen.. smile

Precis tongue hehe ska samla ihop lite info först.. men vill ha dit den nu! tongue

Japp de ska jag smile
Fast i morrn blire lite möntrings grejer och ska taal lite lön me sommarjobbs chefen i morrn, möte kl 10;00 smile

Mvh Kim

evo_z9
Tacxkar så mycket för tipset big_smile
Ska testas så klart, de är nog grafit grå som orginal men det ser ju bätre ut än va det gör nu, dock syns det mer på bilderna än irl..

Men tackar! ska testas smile
Mvh Kim

735 Inlägg
17 februari 2008
Gillar din lack på bilen så jäkla mycket smile riktigt avis tongue

Born With Nothing..Die With Everything

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
Gillar din lack på bilen så jäkla mycket smile riktigt avis tongue

Kul att du gillar den med smile
Hehe, nä de ska du inte vara, du har en riktigt snygg färg på din bmw! den passar klockrent påren!
mvh kim

735 Inlägg
17 februari 2008
Joo men det är en jäkla färg för skiten syns direkt på den tar inte länge innan den är skitig fast man tvättat,men vi får se den ska ju lackas om så det kan bli annan färg också big_smile

Born With Nothing..Die With Everything

Pirat
426 Inlägg
17 februari 2008
Älska!! big_smile Dem där listerna runt handtagen kommer man nog inte lägga märke till, annars kanske man kan klä det i någon dekalfilm eller något? Bara att jobba på med monteringen så man får se den hel snart big_smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
Joo men det är en jäkla färg för skiten syns direkt på den tar inte länge innan den är skitig fast man tvättat,men vi får se den ska ju lackas om så det kan bli annan färg också big_smile

Hehe, jasså, jo vi får se va du valt för färg nu..
Mörk? mörka färger ska de vara på tyska bilar big_smile hehe

Mvh Kim

Olzzon

Hehe smile
Tackar, nä de där listerna tror jag heller ingen kommer lägga märke till.. men vi får se, kanske blir vanligt svart på annars men risk för att färgen spricker då hmm
Jo de är oxå ett alternativ wink

Japp de ska jag, och du ska få se den hel sen..  på fredag kommer förmodligen en "ny" framoch bakstötfångare att hämtas som ska lackas om till bilens färg smile

Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Liten uppdate för dagen..

Idag vart det annat pill än me bilen, skulle in till sktan kl 10 och träffa "chefen" till sommarjobbet och prata lite smile
Sen begav jag mig hem för att mecka lite bil och sedan på kvällen fixa lite med mönstrings grejerna..

Men ack va jag hade fel, kommer in hemma innanför dörren och så får jag ett sms.. jo då har min telefon kommit tillbaka från lagningen.. så in till stan me bussen igen tongue

Sen när ja kommer till telia har de inte fått in min telefon mad nån grabb som knappade in alla mobiler som kommit tillbaka från lagningen hade råkat skicka ut ett sms att min telefon var klar.. aja, blev sur. men på väg hem blev jag meck sugen igen, och nu regnar det ute hmm så inge gjort ida om jag inte kommer ut i garaget ikväll,och fixar med högtalarlådorna.. de får vi se smile

Men de va den här värdelösa dagen tongue
mvh kim

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
18 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Liten uppdate för dagen..

Idag vart det annat pill än me bilen, skulle in till sktan kl 10 och träffa "chefen" till sommarjobbet och prata lite smile
Sen begav jag mig hem för att mecka lite bil och sedan på kvällen fixa lite med mönstrings grejerna..

Men ack va jag hade fel, kommer in hemma innanför dörren och så får jag ett sms.. jo då har min telefon kommit tillbaka från lagningen.. så in till stan me bussen igen tongue

Sen när ja kommer till telia har de inte fått in min telefon mad nån grabb som knappade in alla mobiler som kommit tillbaka från lagningen hade råkat skicka ut ett sms att min telefon var klar.. aja, blev sur. men på väg hem blev jag meck sugen igen, och nu regnar det ute hmm så inge gjort ida om jag inte kommer ut i garaget ikväll,och fixar med högtalarlådorna.. de får vi se smile

Men de va den här värdelösa dagen tongue
mvh kim

Tråkigt med sånna dagar. kan trösta med att det kommer skickas delar imorgon.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Sök