2283
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Trozzo skrev:
kimpan_90 skrev:
Liten uppdate för dagen..

Idag vart det annat pill än me bilen, skulle in till sktan kl 10 och träffa "chefen" till sommarjobbet och prata lite smile
Sen begav jag mig hem för att mecka lite bil och sedan på kvällen fixa lite med mönstrings grejerna..

Men ack va jag hade fel, kommer in hemma innanför dörren och så får jag ett sms.. jo då har min telefon kommit tillbaka från lagningen.. så in till stan me bussen igen tongue

Sen när ja kommer till telia har de inte fått in min telefon mad nån grabb som knappade in alla mobiler som kommit tillbaka från lagningen hade råkat skicka ut ett sms att min telefon var klar.. aja, blev sur. men på väg hem blev jag meck sugen igen, och nu regnar det ute hmm så inge gjort ida om jag inte kommer ut i garaget ikväll,och fixar med högtalarlådorna.. de får vi se smile

Men de va den här värdelösa dagen tongue
mvh kim

Tråkigt med sånna dagar. kan trösta med att det kommer skickas delar imorgon.

Jo totalt värdelöst hmm Jasså de kommer det big_smile
Glada nyheter smile

Mvh Kim

4 299 Inlägg
18 februari 2008
kimpan_90 skrev:

Idag vart det annat pill än me bilen, skulle in till sktan kl 10 och träffa "chefen" till sommarjobbet och prata lite smile
Sen begav jag mig hem för att mecka lite bil och sedan på kvällen fixa lite med mönstrings grejerna..

Men ack va jag hade fel, kommer in hemma innanför dörren och så får jag ett sms.. jo då har min telefon kommit tillbaka från lagningen.. så in till stan me bussen igen tongue

Sen när ja kommer till telia har de inte fått in min telefon mad nån grabb som knappade in alla mobiler som kommit tillbaka från lagningen hade råkat skicka ut ett sms att min telefon var klar.. aja, blev sur. men på väg hem blev jag meck sugen igen, och nu regnar det ute hmm så inge gjort ida om jag inte kommer ut i garaget ikväll,och fixar med högtalarlådorna.. de får vi se smile

mvh kim

Vilken seg dag. Jag hade ju blivit flyförbannad på telia hmm

Men där e fler dagar i denna vecka wink Har du lov nu lr?

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:

mvh kim

/Jacob

Jo hmm Tror du inte jag blev, det skällde ut tanten som stod där, fick ju fan betala resorna själv ur egen ficka mad men så fick jag 200 kr i samtals pott lol hehe

Jo precis, Japp lov har man ju cool hehe
Hoppas bara på bra väder nu!
Mvh Kim

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
18 februari 2008
Riktigt sugen på å se hur de blir med takluckan nu big_smile  Jobba jobba jobba big_smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Riktigt sugen på å se hur de blir med takluckan nu big_smile  Jobba jobba jobba big_smile

Mvh Magnus

Jag med, Hoppas vädret är bra i morrn så får man dit aset tongue hehe
Nä men har inte fått svar på mina medelanden på diverse mercedes forumen.. neutral vill ha svar så jag vet hur jag ska göra hmm

Hoppas någon svarar snart så den åker på..
Mvh Kim

4 299 Inlägg
18 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:

mvh kim

/Jacob

Jo hmm Tror du inte jag blev, det skällde ut tanten som stod där, fick ju fan betala resorna själv ur egen ficka mad men så fick jag 200 kr i samtals pott lol hehe

Mvh Kim

Hehe, förstår att du gjorde de smile sånt känns ju jävligt kasst hmm
Men de e ju inte fel o ringa för 200 spänn gratis tongue

Men ååå, jag har lov nästa vecka tongue
Hoppas jag också så att vi får en liten update här nu wink

/Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
18 februari 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:
Rallyhalle skrev:

/Jacob

Mvh Kim

Hehe, förstår att du gjorde de smile sånt känns ju jävligt kasst hmm
Men de e ju inte fel o ringa för 200 spänn gratis tongue

Men ååå, jag har lov nästa vecka tongue
Hoppas jag också så att vi får en liten update här nu wink

/Jacob

Japp tongue jo de är lite dåligt.. hmm
Nä de är ju inte det big_smile hehe

Haha cool
jo vi hoppas på det då! smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Liten uppdate!

Jahaja, nu har det gått åt helvete igen sad

Orkar fan inge mer.. får se om jag fortsätter eller om jag säljer iväg pisset sad
Mvh Kim

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
19 februari 2008
vad har hänt då?

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
19 februari 2008
Nej, nej, nej, inga såna fasoner, upp och ner gångar har vi alla. Det är jobbigt när det är jobbigt, men du kommer att ångra dig om du säljer den nu, ispeciellt när du redan lagt så mycket jobb på den. Vi är många som hejar på dig.

Ps vad är det som har hänt?

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Forummoderator
26 454 Inlägg
19 februari 2008
kimpan_90 skrev:
Liten uppdate!

Jahaja, nu har det gått åt helvete igen sad

Orkar fan inge mer.. får se om jag fortsätter eller om jag säljer iväg pisset sad
Mvh Kim

Howhowhow..nu lugnar vi ner oss lite. Vad är det som har hänt, som fått dig till
detta lappkast?
Så vida bilen inte brunnit upp eller blivit stulen, är den ju på gång att bli nåt
extraordinary. Varför ge upp nu?
Kämpa på även fast det går tungt. Vi backar upp dig smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Tja alla! tackar för era fina ord.. men jag tror de ändast finns en person som kan fixa en ny sån här till mig..
Ska skriva en tråkig uppdate snart måste bara komma i kontakt me Trozzo..
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Uppdate!

Ja som sagt så gick de inte så bra idag hmm så lessnade på den där jväla takluckan och hoppas att man kan få tag på en sån där grej so pajjade idag.. lite bilder innan..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/260340_rnyncm.jpg
Jahaja, ännu en cp dag hmm Innanför den där lilla röda ringen finns mitt "Misstag" Den gick av, gjutgärn och nitad fast, undrar va jag ska göra :S Mne så här dser det ut under takluckan, var tvungen att ta bort "Klädseln från metallramen" idag för att komma åt och skruva..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/260343_0ikiz7.jpg
Uppåtsidan som sitter uppåt mot takluckan..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/260344_q4y5na.jpg
Tyg bortplockat från sidan underifrån som man ser när man sitter i bilen..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/260345_746fne.jpg
Så där såg det ut under tyget..

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/260346_4kfay6.jpg
Och nu är mittenplattan borttagen.. så nu kommer jag åt innifrån bilen me att sätta dit bultarna smile

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/260347_rrjld4.jpg
Dagens förödande.. när jag suttigt dit luckan var jag inte helt nöjd me en kant och tryckte till lite och så sprack gjutgärnet på "Styrskenen" undrar om den går att få tag på hmm

Sådär, nu vet ni va som hänt, hoppas bara att det går att få tag på annars så kanske jag lessnar, för vill ha en fungerande taklucka, den går fortfarande att tilta tror jag, dock "styr" bara den där takluckan i spåren som en "Styrskena"

Surt sad
Mvh Kim

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
19 februari 2008
Ska se vad jag kan göra.

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Trozzo skrev:
Ska se vad jag kan göra.

Får hoppas och hålla tummarna nu, fyfan annars så fåre bli tilt lucka bara hmm om de äns funkar utan den där..
Mvh Kim

2 655 Inlägg
19 februari 2008
Aj då.. Det där såg ju inte så himla kul ut.. Men det är dumt att ge upp nu när du kommit så långt..
Ta en dag eller två och gör något annat och inte tänka på bilen, sen så brukar lusten komma smygandes igen..

319 Inlägg
19 februari 2008
Hörru du du nu tar vi och rycker upp oss tänk på hur risig bilen va när du köpte den och se på den nu ser ju fani mig ut som ny skick fast mycket mycket snyggare känns som du har mycket bättre genom tänkta lösningar än Merca hade på den tiden smile. Du ska va riktigt stolt över dig själv som har orkat att fixa allt som du gjort!!! Så en stor eloge till dig smile Och måste bara tillägga att jag verkligen älskar ditt tanklock och din taklucka de är så jävla läckert!!!!
Senast redigerat av RPMDennis (19 februari 2008)

Kokar ris
923 Inlägg
19 februari 2008
håller med dennis! du har ju gjort om en rostig gammal bil till något som fångar blickar istället, och så ska du låta en bit plast sätta stopp när du redan har gjort mestadels?? nej ta en paus några dagar om kom tillbaka!

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
19 februari 2008
Exakt,  såna småsaker fixar vi.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
Trozzo skrev:
Nej, nej, nej, inga såna fasoner, upp och ner gångar har vi alla. Det är jobbigt när det är jobbigt, men du kommer att ångra dig om du säljer den nu, ispeciellt när du redan lagt så mycket jobb på den. Vi är många som hejar på dig.

Ps vad är det som har hänt?

Jo de gör u det, jag får tackar för den peppande kommentaren gör mycket när man känner sig nere..
Jo de är lite tid bakom den och skulle knappast vilja sälja den som jag känner nu.. men när den där pajjade tappade jag orken.. men det gör väl alla när de går dåligt roll

Jo och jag tackar alla som hejar på mig, speciellt dig som hjälpt mig mycket nu big_smile
All kredit till dig!
Mvh Kim

AirOne

Tackar för den peppande och trevliga kommentaren, kände mig bra nere och ingen flcikvän hemma heller så allt kändes väl åt helvete, men känns bättre nu, hoppas man får tag i grejen nu så man slipper lägga ut typ 700 spänn som en sån där säkert kostar hmm

Ska tacka alla som backar upp mig med och skriver stöttande kommentarer! det gör mycket när man känner sig lite nere smile
Mvh Kim¨

Streckkoden

Nä, och smågrejer är det med igentligen men känns tufft när det är gjutet och då undrar man va en sån kan kosta och när jag ska få dit takluckan hmm
Jo jag får hålla med dig där, dumt äre men just då efter det hänt så kändes det som en lösning, men den lösningen är bara att glömma smile hehe

Jo jag får noggöra det smile
Tackar för kommentaren och stöttningen man alltid får smile
Mvh Kim

RPMDennis

Jo nu är jag gla igen wink hehe
Tackar så mycket för de vänliga orden och peppningan big_smile
Gör riktigt mycket när folk skriver så här när man är nere! smile

Jag är stolt över mig själv såklart, de är en finbil jag kommer få sen smile
Tackar big_smile
Tackar återigen smile det värmer!
mvh kim

cenoxide
Jo den där dennis måste få många tjejer så snällt och fint han skriver wink hehe
Nä de ska jag defenitift inte göra, jag ska stå imot grejerna som går sönder, tror fan grejer finns för att gå sönder.. tongue
Japp de ska jag nog göra, sen kommer flickvännen hem på söndag då kommer jag vara pigg och gla igen sen smile

Tackar så mycket för kommentaren big_smile
Mvh Kim

Sök