Idag hände faktiskt inte lika mycket som jag tänkt mig.. men under morgondagen hoppas jag på lite mer pillande
Här har vi lekaget bland de två soppa ledningarna, har ju som sagt skarvat tidigare men ska byta ut till stålomspunnet undertill.. men fick dock inte upp kopplingen som sitter imellan rörstumpen och gummislangen som kommer ner underifrån..
Matta målad.. ser flammig ut på bild.. men är inte så flammig, + ska det ligga en annan matta ovan på denna sen istället för gummimattan som ligger på den annars..
Golvmattan i bak blev oxå svart.. dock så kommer en bättre bild sen, de andra fottorna blev de bara svart skärm på
Dock så hände inget mer, beslutade mig efter försökt att lossa den där kopplingen från soppa röret.. att ska göra en skarvning som jag hade tidigare tills vidare, huvudsaken det är tätt så får det bli byte till stålomspunnet senare när det är lite varmare ute..
Imorgon kommer jag försöka fästa upp soppa ledningarna med bromsröret under bilen.. Dock så har orginal "upphägningen" slutat att fungera till ledningarna.. så det får bli rostskydd och plåtskruv.. huvudsaken är att inte rörerna ligger på backen när man kör.. Kommer inte på något annat sätt så får bli så me mycket rostskydd först!
Sen kommer inredningen börjas monteras.. bara lite mattor kvar att ta loss och måla innan, så i veckan kommer nog lite inredning monteras om allt går bra
Måste fråga va använder du för färg på mattorna? Vanlig spräyfärg eller typ textilfärg? Ha de bra och lycka till med allt Mvh Dennis
Det jag använder är helt vanlig svart färg på sprayburk.. Textil spray funkar ju med fast är lite dyrare än biltemas svarta tror jag Men tyget suger åt sig färgen sen sitter den där, funkar prima tycker jag
Va e de för skillnad på textil färgen och vanliga sprayfärgen när man sprayar?
Tror textilfärgen är mer flexibel och den är väl tunnare..
Jo de stämmer nog bra det Blir ju lite "hårdare" yta av den färgen jag använder.. med textilfärg blire nog fortfarande en någolunda mjuk yta
Mvh Kim
RPMDennis
De fästar nog lika bra eftersom de går ner i tyget, dock kan tyget bli lite "hårdare" med vanlig färg.. men ajag ska ju ändå ha matta ovanpå dessa.. Mvh Kim
Så man kan säga att färgen kan "spricka" eller "lossna" lite kanske om det är ett område med böjar och dylikt eller e jag helt ute och åker fel?
Spricker gör det nog inte men det kan bli hårda och ihopklibbade tover på vissa ställen om man lägger på för tjockt. Dock tror jag att färgen sitter i princip lika bra som textilfärg.
Så man kan säga att färgen kan "spricka" eller "lossna" lite kanske om det är ett område med böjar och dylikt eller e jag helt ute och åker fel?
Spricker gör det nog inte men det kan bli hårda och ihopklibbade tover på vissa ställen om man lägger på för tjockt. Dock tror jag att färgen sitter i princip lika bra som textilfärg.
Jo jag får nog hålla med Fallan nu.. de sitter nog lika bra me spricker nog aldrig.. för så hårt blir ju inte tyget me färgen.. Mvh KIM
Idag blir det inte mycket meckande.. det är dåligt väder, de blåser och är almänt blött ute.. inget meckväder utomhus så skulle vilja ha garage.. men men, har inte hittat nåt i uppsala så får bli fortsatt meckande ute, får se om de händer något i veckan eftersom man har endel prov och så äre ju lov snart, är dock bara hemma 5 dagar på lovet, de andra 5 är jag och åker snöskoter
Nä men nu ska jag plugga lite och kanske röra mig mot flickvännen lite senare idag
Haha Nä jag tror fan inte det.. men nu äre ju bara vädret som jävlas, vill ju inte ligga under bilen och sticka ut benen så blir de dyngsura så det får bli plugga istället Mvh Kim