2251
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
20 mars 2008
Grattis till nyckelbanden:)
Mattorna blir ju riktigt bra, vilken uppfräschning smile

fan va gött med snöskoterkörning, det är nått jag alltid velat testa på ;D
du får ha de så skoj i dalarna wink

ha de gött

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

58 Inlägg
21 mars 2008
du har ingen mer hatthylla med typ plastade hål för 6/9or eller 8or eller nått? o sälja har precis köpt in en 190e 2,3 som förstabil. är ochså 90:a så snart dags o ta ut den:D

Tjofast :D

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
streetpirate87 skrev:
Nu börjar det hända lite igen ser jag big_smile

Jo de flyter på smile
Mvh Kim

HPaddict

Tackar smile

Jo de blev en hel annat inredning me svarta mattor, ska montera lite mer inne när jag kommit hem smile

Hehe, så skönt är det, dock så ska vi åka till fjället under morgondagen och 700an min cusin har är upptagen av honom så ska åka en hedelig gamal skoter (tycker dom är coolast  big_smile )

Jo de är bra roligt smile

Desamma!
Mvh Kim

tobbe_205

Nä har ingen gjuten..
Ska bygga upp 3 styckna reflexrör från baslådan upp i den så den ska fixas om..

Jasså, Bra bil de där wink
Mvh Kim

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 mars 2008
https://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/291274_y2q6wi.jpg
Merc på elmia -08

Av nån anledning så tänkte ja på dig när ja såg denna på Elmia i Lördags cool

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

2 655 Inlägg
24 mars 2008
Blev riktigt snyggt med lite färg på mattorna..

Vad kommer efter mattorna?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/2968/291274_y2q6wi.jpg
Merc på elmia -08

Av nån anledning så tänkte ja på dig när ja såg denna på Elmia i Lördags cool

Snygg som satan ju big_smile

Hehe, jo så där ska väl min bli med roll hehe
Mvh KIm

Streckkoden

Tackar, får hålla med där wink

Nu idag ska jag precis åka och köpa mdf skiva till bandpasslådan och lite reflexrör osv, får oxå hem ett paket i veckan, ni får väl vänta och se va det är wink
Mvh Kim

1 892 Inlägg
26 mars 2008
Tjeeenare Kimpa, hur går det för dig?? sluppit mer bakslag nu??  Mvh/Englund

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
Tjeeenare Kimpa, hur går det för dig?? sluppit mer bakslag nu??  Mvh/Englund

Tjenare Englund! smile

Jorrå det går frammåt, Kom hem från härjedalen i går så idag vart de en shopping runda på stan och köpte reflexrör och 19"  Mdf skiva smile
så ska börja bygga ihop min bandpasslåda snart och sedan kommer förhoppninggsvis lite godsaker me posten i veckan big_smile

Men mer om det får ni se senare wink
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla!

Igår kom man hem från Härjedalen och idag kände man för att shoppa lite till bandpasslådan så den blir klar snart smile

Så de vart lite tommare på kontot, men roligt kommer det bli att bygga big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/294915_adc768.jpg
Nya reflexrör till bandpass lådan smile

Sedan vart det en 19mm Mdf skiva så man har lite att bygga med smile

Ritningar och så finns redan så ska börja byggas på lådan snart, har hört att det ska bli 15+ i helgen så det blir nog lite byggande då tror jag så man kan spela in basarna sen big_smile

Dock så kommer det komma något paket i veckan, men mer om det får ni se när det anlänt!

Blev bjuden på lite killkväll me några polare ikväll så blir  inge meck idag, men ska försöka hinna ut i morrn annars om man mår bra och så tongue hehe

Hare gött alla!
Mvh Kim

1 892 Inlägg
26 mars 2008
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja alla!

Igår kom man hem från Härjedalen och idag kände man för att shoppa lite till bandpasslådan så den blir klar snart smile

Så de vart lite tommare på kontot, men roligt kommer det bli att bygga big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/294915_adc768.jpg

Ritningar och så finns redan så ska börja byggas på lådan snart, har hört att det ska bli 15+ i helgen så det blir nog lite byggande då tror jag så man kan spela in basarna sen big_smile

Dock så kommer det komma något paket i veckan, men mer om det får ni se när det anlänt!

Blev bjuden på lite killkväll me några polare ikväll så blir  inge meck idag, men ska försöka hinna ut i morrn annars om man mår bra och så tongue hehe

Hare gött alla!
Mvh Kim

Tjuuusiga grejer du införskaffat tongue    det är jul nästan året runt big_smile
ser fint ut!
hur har det gått med bromsoket??
Mvh/Englund

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja alla!

Hare gött alla!
Mvh Kim

Tjuuusiga grejer du införskaffat tongue    det är jul nästan året runt big_smile
ser fint ut!
Mvh/Englund

Hehe, jo de är bra fina, ska nog  hjälpa ljudet in i kupen lite sen tror jag smile
precis big_smile hehe

Nä de går inte så bra faktiskt hmm ingen som verkar ha ett som de vill skänka för en bilig peng.. får leta vidare.. men fått reda på att mercedes modellerna w201 (som jag har) och w124 karosserna har samma bromsgrejer, så bara att leta vidare smile

Dock så måste jag få tag på ett ok snart eftersom grejerna ska funka och sitta på i maj månad eftersom man måste besikta då om man får några 2or så hinner man fixa till dem innan man fyller 18, och den årliga mercedes träffen hålls den 4-5 juli..
Mvh Kim

1 892 Inlägg
26 mars 2008
kimpan_90 skrev:
krutmats skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja alla!

Hare gött alla!
Mvh Kim

ser fint ut!
Mvh/Englund

Hehe, jo de är bra fina, ska nog  hjälpa ljudet in i kupen lite sen tror jag smile
precis big_smile hehe

Nä de går inte så bra faktiskt hmm ingen som verkar ha ett som de vill skänka för en bilig peng.. får leta vidare.. men fått reda på att mercedes modellerna w201 (som jag har) och w124 karosserna har samma bromsgrejer, så bara att leta vidare smile

Dock så måste jag få tag på ett ok snart eftersom grejerna ska funka och sitta på i maj månad eftersom man måste besikta då om man får några 2or så hinner man fixa till dem innan man fyller 18, och den årliga mercedes träffen hålls den 4-5 juli..
Mvh Kim

Okej, men fan måsteväl finnas MASSOR av grejer till den dom modellerna??
Knepigt! Då förstår jag om det är lite stressigt :S

4 299 Inlägg
26 mars 2008
Finally back big_smile
Haft de bra då??
Skönt att du kan öka sökningsområdet för oket iaf smile

Men de e ju nice att du kan börja bygga baslådan smile 15+, fan de börjar bli vår på riktigt alltså tongue

Ha de smile
//Jacob

10 Inlägg
27 mars 2008
Har du bytt tyget eller färgat det? och isf hur färgade du det? smile

Najs projekt btw!

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
27 mars 2008
ser fint ut de du gjort med mercen! vackert lack arbete mm! men ett bromsok måste ju gå å få tag i för någon 100lapp?

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Finally back big_smile
Haft de bra då??
Skönt att du kan öka sökningsområdet för oket iaf smile

Men de e ju nice att du kan börja bygga baslådan smile 15+, fan de börjar bli vår på riktigt alltså tongue

Ha de smile
//Jacob

Japp de har varit strålande väder och snön va perfekt big_smile

Jo de är ju en fördel tongue smile

Jo de börjar närma sig sommar nu bannemej big_smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
A_Stenberg skrev:
Har du bytt tyget eller färgat det? och isf hur färgade du det? smile

Najs projekt btw!

Det är målat med vanlig spray burks färg smile från tex, biltema osv..

Funkar kannon och inte lika dyrt som textilfärg.. och  de är inte mycket skillnad va jag tycker..

Tackar smile
Mvh Kim

Superdtm

Tackar och bockar big_smile

Jo de tycker jag med men de ligger på runt 300-500 ´+ frakt.. så letar efter ett så n'ra uppsala som möjligt smile
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Uppdate!

Tja!

Idag hände inte mycket me bilen, träffade lite kompisar idag och igår och hade lite trevligt smile

Dock fick jag ett samtal idag och de visade sig att jag ska lacka lite grejer i morrn på mitt sommarjobb.. så man får lite pengra i fickan, Så de kommer absolut användas på mercan sen smile
Så uppdate kommer nog till helgen big_smile
Mvh Kim

1 892 Inlägg
27 mars 2008
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja!

Idag hände inte mycket me bilen, träffade lite kompisar idag och igår och hade lite trevligt smile

Dock fick jag ett samtal idag och de visade sig att jag ska lacka lite grejer i morrn på mitt sommarjobb.. så man får lite pengra i fickan, Så de kommer absolut användas på mercan sen smile
Mvh Kim

Låter mycket trevligt!!  Fan vad roligt sommajobb du har!!   Skulle man haft! smile  Låter himla bra det där Kim!! Keep it up! Mvh/ Mats

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja!

Mvh Kim

Låter mycket trevligt!!  Fan vad roligt sommajobb du har!!   Skulle man haft! smile  Låter himla bra det där Kim!! Keep it up! Mvh/ Mats

Jorrå, roligt och roligt.. man känar ju cash wink haha
Tackar! de ska jag smile
Mvh Kim smile

Sök