Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 maj 2007 · 4 190 Inlägg

DanneDynamit skrev:
ser fett ut big_smile

Tackar tackar big_smile
tycker bilen har fått en ny look över sig smile
tackar för kommentaren.

JJ-U:
Tackar tackar big_smile
Du hade ingen dum bil du heller wink hehe

Fortsätt kommentera nu alla big_smile
mvh kimpa

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
6 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Släng in en kommentar vettja!
säg va ni tycker smile
mvh kimpa

Jox
7 maj 2007 · 96 Inlägg

du har inte funderat på och bara sätta dit nederdelen av fångaren på orginalet så blir det ganska mycke mindre modifikationer..typ som  Demoon här på forumet håller på att göra

Mercedes W123 "220dt 16v" (1984)
Mercedes w108 280se "om603 dt" (1971)
Mercedes 250tdt "om605" (1991)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Jox skrev:
du har inte funderat på och bara sätta dit nederdelen av fångaren på orginalet så blir det ganska mycke mindre modifikationer..typ som  Demoon här på forumet håller på att göra

Jo jag har haft funderingar på det hmm men är inte säker.. har ju orginalen kvar om det skulle gå dåligt me den fronten ag har nu tongue
Ska han ha kvar orginalet kvar under? :S tongue
mvh kimpa

twostroke
7 maj 2007 · 125 Inlägg

hehe, du är grymt flitig måste jag säga!
hur blir det med trösklarna? kommit på nått eller ska du köpa orginal?

Kettunen
7 maj 2007 ·

Grymt jobbat! Keep it up!

skånefisken
7 maj 2007 · 99 Inlägg

Tycker faktiskt den fronten sitter klockrent på bilen om du lyckas få dit den snyggt. Helt klart värt ett försök smile

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

twostroke skrev:
hehe, du är grymt flitig måste jag säga!
hur blir det med trösklarna? kommit på nått eller ska du köpa orginal?

Tackar tackar big_smile
Jo jag ska dra iväg ett mejl om de nu.. hoppas att han fått tag på trösklar till mig annars så blire nog att leta upp sidotrösklar tongue
Hur gåre själv?

Kettunen
Tackar för kommentaren big_smile

skånefisken
Tackar smile
Jo jag tycker den sitter perfekt på bilen jag med smile
men ska fixa de där vid hjulhusen annars så sitter nymmerplåten för de där stora fyrkantiga hålet så då är grejerna klara och ska bara monteras på orginal "krockbalken"
Tycker jag med.. har ju orginalet kvar om någt skulle gå dåligt smile

mvh kimpa

Jox
7 maj 2007 · 96 Inlägg

vet inte hur han ska göra...du får vell fråga wink

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Jox skrev:
vet inte hur han ska göra...du får vell fråga wink

Gaha de är ju klart jag ska:P haha
Hur gåre me mercan då?
mvh kimpa

Jox
7 maj 2007 · 96 Inlägg

joda det går vell bra...har inge pengar bara annars skulle deet hända mera får väll försöka jobba lite i sommar cool

Jukkas :]
7 maj 2007 · 469 Inlägg

är inte det en v70 spoiler ?

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Jox skrev:
joda det går vell bra...har inge pengar bara annars skulle deet hända mera får väll försöka jobba lite i sommar cool

Okej smile
just nu är jag inte säker på sportluftfiltret.. alla på mercedes hemsida säger bara att de sportluftfilterna bara förstör motorrerna.. och jag vet inte va jag ska tro så jag funderar på att måla om orginal burken och sätta dit den men då blire bara fult i motorrummet.. hmm


absolute_volvo

Jo det är nog det. fick den från upplands motor och det är volvos återförsäljare så det är nog v70classic spoiler..
mvh kimpa

Mäki Långsam Perfektionist
7 maj 2007 · 4 800 Inlägg

Jag tror de blir fint jag smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

Mäki skrev:
Jag tror de blir fint jag smile

Man tackar smile
Hur gåre me fälgarna och angel eyesen då?
mvh kimpa

twostroke
7 maj 2007 · 125 Inlägg

nej ta inte bort filtret, varför skulle den vara sämre än ett vanligt!? ljudet blir minst 20 gånger härligare! hehe

blev inge plank den här månaden för mig, köpt dämpare, fälgar, ny telefon och betalat bort mycket på skotern och på torsdag ska den på hjulinställning så det får bli efter den 25:e när kontot är fett igen:)

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

twostroke skrev:
nej ta inte bort filtret, varför skulle den vara sämre än ett vanligt!? ljudet blir minst 20 gånger härligare! hehe

blev inge plank den här månaden för mig, köpt dämpare, fälgar, ny telefon och betalat bort mycket på skotern och på torsdag ska den på hjulinställning så det får bli efter den 25:e när kontot är fett igen:)

Hehe.. jo de tycker jag oxå.. men ska bygga om lite där sen.. funderar på att ta bort alla behållare och måla motorrummet i helgen.. tror de skulle få bli svart.. orkar inte lyfta ur motorn bara för att lacka motor utrummet..

Okej.. va blev de för dämpare då? en dtm dämpare?
Fälgar. du får välla lägga upp lite bilder på din sida smile
Okej jo framvagnsinställning skulle inte sitta helt fel, nu efter man satt på sänkningssattsen tongue
mvh kimpa

terazzi
7 maj 2007 ·

najs med fronten big_smile

twostroke
7 maj 2007 · 125 Inlägg

det blev g&m billighetsdämpare, men funkar riktigt bra faktiskt!
sen sånna här fälgar: http://www.acoustic.com.br/img_produtos … /g_108.jpg och goodyear eagle f1 sulor men tog bara 16" får se hur det blir, om det kommer se för taskigt ut eller om det blir bra... fast allt är nog snyggare än mina fälgar som sitter på nu: http://image2.showyoursound.nl/Hamers/S … 9_13_3.jpg 15" rial viper

får slänga uppp lite bilder på vad som händer med min med, men har börjat köra linux så jag fattar 0, hehe 

om jag hade samma gnista hade min bil varit i toppskick vid det här laget!

Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
7 maj 2007 · 4 190 Inlägg

twostroke skrev:
det blev g&m billighetsdämpare, men funkar riktigt bra faktiskt!
sen sånna här fälgar: http://www.acoustic.com.br/img_produtos … /g_108.jpg och goodyear eagle f1 sulor men tog bara 16" får se hur det blir, om det kommer se för taskigt ut eller om det blir bra... fast allt är nog snyggare än mina fälgar som sitter på nu: http://image2.showyoursound.nl/Hamers/S … 9_13_3.jpg 15" rial viper

får slänga uppp lite bilder på vad som händer med min med, men har börjat köra linux så jag fattar 0, hehe 

om jag hade samma gnista hade min bil varit i toppskick vid det här laget!

Okej. kan man få fråga priset på dämparna? hmm
Måste köpa nya tror jag.. sänkte ju så man kanske ska skaffa nya dämpare efter jag kört lite me bilen sen och jobbat ihop pengar under sommarn smile

Nice fälgar wink
Jo jag ska nog bara sattsa på 17 eller 16" jag.. farsan hade ett par 100+ fälgar 18" och de höll inte så länge tills de va dax för riktning.. men nu ligger de bara hemma för han köpte nya 17" tongue

Ja du får allt lägga upp lite bilder big_smile
Jag kommer va en stammis på din tråd dåtongue
Tackar tackar smile

terazzi
Tackar big_smile
Är riktigt nöjd jag med för att vara första gången jag håller på me sånt här smile
mvh kimpa

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang