2501
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

345 Inlägg
9 april 2008
Bra att du piffar upp motorutrymmet också, ser lite konstit ut då folk har fixat bilarna på utsidan men motorn m.m. e rostig o smutsig wink

4 299 Inlägg
9 april 2008
De där kommer bli nice smile Blankt o fint under huven också smile

La snön sig hos er också lr tongue De gjorde de här iaf, så jag vart ju lagom paff när jag drog upp rullgardinen imorse tongue

//Jacob

1 892 Inlägg
9 april 2008
Blir kalasfint! tongue  najzigt att krydda upp motorutrymmet lite tongue  totoppen! big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 april 2008
blir bra det här smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Like it German
378 Inlägg
10 april 2008
Ser riktigt bra ut smile är det nått mer som ska fixas i själva motorutrymmet?

mvh kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
Acke88 skrev:
Bra att du piffar upp motorutrymmet också, ser lite konstit ut då folk har fixat bilarna på utsidan men motorn m.m. e rostig o smutsig wink

Precis, måste ju va fint där under med big_smile
Dock ska jag måla själva motorrummet  i sommar med.. men de komer iallefall vara så jag känner för att titta in där under oc mecka om det behövs, ska inte vara skitigt under huven bara för att man har en fin bil på utsidan smile

Mvh Kim

Rallyhalle

Tackar, jo klart de ska glänsa big_smile hehe

Nja den la sig halft.. men lite låg kvar.. men idag tittade solen fram så de mesta har smält, dock så äre fortfarande kallt tongue

Hare!
Mvh Kim

krutmats

Precis big_smile
Tackar!
Mvh Kim

_Glenne_

Tackar smile
Mvh Kim

kimmy89

Tackar så mycket smile
Nja de blir lite småpiff senare, som målning av motorutrymmet och lite mer senare kanske.. men inget brutalt.. men det återstå att se, kan ju hända att man får något ryck tongue
Mvh Kim

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
Uppdate!'

Tja alla!

Idag va det gråmulet och kallt som satan om de små stackars fingrarana, och jag har ju "lovat" mig själv att montera in lite grejer i bilen osv..

Så jag bestämde mig för att städa i garaget idag, så pass me osorterade grejer så man knappt hittade nåt, så plockade reda på grejer och beslutade mig sedan att kapa till lite bitar till baslådan smile

Sedan så vart det att hjäpa pappa och riva ner lite grejer på hans bil eftersom en ny stötfångare ska på den smile

Så här är dagens bilder.. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/312788_i7jp6t.jpg
Lite kapade bitar till bandpass lådan smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24769/312789_e9czw4.jpg
Mdf skivan kapad så man kan börja bygga bandpass lådan smile

Har dock inge mer att bjuda på nu hmm  Hade tänkt att montera lite på bilen i morrn som någon list osv, sedan kanske fortsätta med baslåda, det återstår att se!
Hare bra!
Mvh Kim

Like it German
378 Inlägg
12 april 2008
Jobba på med baslådan du big_smile Ska bli riktigt intressant smile

lycka till / kimmy

Hur många skruvar fick du över?....

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
12 april 2008
Trådstartare
kimmy89 skrev:
Jobba på med baslådan du big_smile Ska bli riktigt intressant smile

lycka till / kimmy

Jarrå det ska jag, tror de kommer duga för mig iallefall tongue smile

Tackar och desamma!
Mvh Kim

Pirat
426 Inlägg
12 april 2008
Sådärja nu är det bara att börja snickra! Blir nog fint som snus som resten av bilen. smile

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
12 april 2008
ser bra ut,en redig baslåda ska de va big_smile
Mvh Robin

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Olzzon skrev:
Sådärja nu är det bara att börja snickra! Blir nog fint som snus som resten av bilen. smile

Mvh Patrik

Jo jag ska bara vänta på bättre tider me sol och så wink hehe snöar här idag och +2 grader sad

Tackar  smile
Mvh Kim

Saab_Robin

Tackar smile
Precis big_smile
Mvh Kim

4 299 Inlägg
13 april 2008
Nice att du kommit igåg me baslådan tongue
Ska försöka komma igång me min snart också smile

Jävla trist väder de e idag hmm ingen mecklust får man ju inte wink

Ha de bra smile
//Jacob

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Uppdate!

Alltså idag när man klev upp så känndes det inge bra hmm

Jag ska börja med att be om ursäkt för mitt lata jag.. Vill så gärna ha bilen klar tills ungefär maj månad.. men känns så hopplöst nu, Tjejen va borta i helgen och i en vecka till nu (nästa helg ska jag va me henne, då hon är hemma) och i helgen har jag kapat ut några mdf bitar bara mad (dåligt väder kan vara orsaken eller lathet)  vafan, känns som jag inte kommer hinna, har mycket kvar och nu snöar det ute.. hmm

Känns som hoppet börjar tryna bort och det bara är skitväder när man ska mecka, och då försvinner lusten, men jag vill ju ha klart bilen.. dock känner jag mig nere när man tänker på hur mycket som är kvar, men jag kommer göra så här nu, allt som inte har att göra med besiktningen kommer läggas på is, som baslåda, dörrhögtalar lådor osv..

Vill verkligen ha klar bilen nu så nu jävlar!
Men ska be om ursäkt för att jag inte uppdaterat så mycket som i början, jag har inte lessnat utan känner mig bara nere efterom det är så mycket kvar och jag allmänt varje dag när det är lite kallt eller blåsigt "ger upp".. hmm

Men hoppas på bättre väder och ska väl ut och småpilla med något idag, men känner inte så jätte mycket för det just nu sad

Men Ha en fortsatt trevlig söndag! smile
Mvh Kim

735 Inlägg
13 april 2008
Man ska inte sätta så stor press på sig själv då blir det bara ännu jobbigare,visst förstår jag att du vill ha ihop bilen och sådär,men lika bra att det tar lite tid istället för att du får göra om saker du inte blir nöjd med,du har jobbat starkt och det vet jag att du fortsätter med  wink utan kämpa på så blir det skitfint det ser man ju redan nu big_smile stooor tumme upp smile

Born With Nothing..Die With Everything

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
13 april 2008
håller med broken arrow, det är lika bra att låta det ta så mkt tid som det krävs så du inte blir missnöjd med resultatet sedan. kämpa på kimpan det här kommer gå bra ska du se smile

sen så blir det ju helt klart svårare att jobba när vädret styr om du kan meka eller ej...

men keep it up:)

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
13 april 2008
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
Man ska inte sätta så stor press på sig själv då blir det bara ännu jobbigare,visst förstår jag att du vill ha ihop bilen och sådär,men lika bra att det tar lite tid istället för att du får göra om saker du inte blir nöjd med,du har jobbat starkt och det vet jag att du fortsätter med  wink utan kämpa på så blir det skitfint det ser man ju redan nu big_smile stooor tumme upp smile

Tackar för stödet och de vänliga orden smile

Jo jag ska ta det lungt, men som sagt man vill ju ha bilen klar tongue

Tackar och bockar big_smile
Mvh Kim

HPaddict

Tackar för de orden, det värmer att få lite stöd och man taggar till igen smile

Jo de är ju vädret som styr mycket, man vill ju inte stå i en trång carport heller hmm när de regnar på benen som sticker ut tongue hehe

De ska jag smile
Mvh Kim

1 892 Inlägg
14 april 2008
det dåliga vädret är bov till riktigt mycket!!nj  jag vet!  bara solen kom fram här idag så blev det en jävla fart på mig smile  men jag förstår dig, jobbar man intensivt med projectet och inte tänker på annat blir man lätt lite less och känns hopplöst, men håll modet uppe nu Kimpa,  du har kommit såå långt!!
Mvh/ Englund

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
14 april 2008
Trådstartare
krutmats skrev:
det dåliga vädret är bov till riktigt mycket!!nj  jag vet!  bara solen kom fram här idag så blev det en jävla fart på mig smile  men jag förstår dig, jobbar man intensivt med projectet och inte tänker på annat blir man lätt lite less och känns hopplöst, men håll modet uppe nu Kimpa,  du har kommit såå långt!!
Mvh/ Englund

Jo speciellt när man måste plocka ihop bilen utomhus..
Hehe, här har det rengat hela dagen man kommit hem sad
Jo, jag ska kämpa på nu, vill ha den besiktad ju smile

Tackar för stödet!
Mvh Kim

4 299 Inlägg
14 april 2008
kimpan_90 skrev:
krutmats skrev:
Mvh/ Englund

Jo speciellt när man måste plocka ihop bilen utomhus..
Hehe, här har det rengat hela dagen man kommit hem sad
Jo, jag ska kämpa på nu, vill ha den besiktad ju smile

Tackar för stödet!
Mvh Kim

Fan snart får vi ta o köra hem den till mig då för jag har fan fint väder nästan hela tiden tongue wink

Skämt o sido, hoppas fan att väder-gudarna kan va me dig nån gång hmm

Kämpa på nu, du kommer bli så nöjd sen när du väl kan ut o köra me den wink
//Jacob

Sök