2852
Sök

Gjerdingen´s Mercedes Benz 190, w201 \\ Bilen såld vidare!

LillNaisarn
21 oktober 2007
tycker helt klart utan tvekan att du ska ha "nerlackning" i samma färg som bilen. annars blir det lite väl "orginal stuk" över det hela tycker jag,

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
tycker helt klart utan tvekan att du ska ha "nerlackning" i samma färg som bilen. annars blir det lite väl "orginal stuk" över det hela tycker jag,

Okej, nerlackning? du manar på de breda sidolisterna? jo de ska bli i saqmma färg som bilens.. menar taklister och sånt, runt förnster, hantag till skyggen, de kommer målas i my svart färg forhoppningsvis smile
mvh kimpa

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
21 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
Trozzo skrev:
kimpan_90 skrev:

Så tycker jag med big_smile hehe
Vill ha något som byter av, svart taklock och svarta lister på en vinröd bil wink muma big_smile
mvh kimpa

Tror det kommer bli kanon.
Min egen står just nu nerplockad efter växellådshaveri, så det blir nog att starta mitt eget projekt med den i vinter

Jag med smile
Jasså hmm de där lät inte kul sad
Men de löser ju du wink
Ska införskaffa ett kapell till bilen nu i morrn efter lackeringen så ingen katt eller nå jävlans djur repar lacken tongue
Sen blire montering och grejer smile

Jo det kommer bli intressant du smile
Hurru du, du kanske vet detta..
Jag har ju en framstötfångare orginal, och vid sidorna på den så finns det en "hake" med en skruv i.. men vart ska sidorna på stötfångaren fästas? på undersidan av framskärmen?
mvh kimpa

Jupp, stämmer bra, det ska finnas ett hål i den lilla bockade kanten. där ska den vara

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 oktober 2007
Trådstartare
Trozzo skrev:
kimpan_90 skrev:
Trozzo skrev:

Tror det kommer bli kanon.
Min egen står just nu nerplockad efter växellådshaveri, så det blir nog att starta mitt eget projekt med den i vinter

Jag med smile
Jasså hmm de där lät inte kul sad
Men de löser ju du wink
Ska införskaffa ett kapell till bilen nu i morrn efter lackeringen så ingen katt eller nå jävlans djur repar lacken tongue
Sen blire montering och grejer smile

Jo det kommer bli intressant du smile
Hurru du, du kanske vet detta..
Jag har ju en framstötfångare orginal, och vid sidorna på den så finns det en "hake" med en skruv i.. men vart ska sidorna på stötfångaren fästas? på undersidan av framskärmen?
mvh kimpa

Jupp, stämmer bra, det ska finnas ett hål i den lilla bockade kanten. där ska den vara

Okej smile
Fatta en på min vänsra sida då hmm men de löser sig, men de skruvarna som satt fast innan hade rostat fast så det vart vinkelslipen i vintras, så jag får väl hitta på nån lösning,.. de ville ju inte kommai rtt nu, de är ju för korta till fästerna under kylaren..
mvh kimpa

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
22 oktober 2007
hejdu pöjk!
ojoj tongue snaaart blir det att dra på lack! wink kul!big_smile
jag också tycker att du ska lacka lister och sånt i svart, tycker de ser för billigt ut att lacka allt i samma färg! dessutom e de inget som förstör den stilrena looken me att lacka dem svarta, tycker det bara ser fräscht ut jag! smile wink men tanklocket KANSKE skulle va samma färg som bilen enligt min åsikt roll fast gör du som du vill, de kan bli snyggt å ha det svart också, har bara inte sett nån sån tongue cool

lycka till me resten också wink
mvh simon!

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Simppi skrev:
hejdu pöjk!
ojoj tongue snaaart blir det att dra på lack! wink kul!big_smile
jag också tycker att du ska lacka lister och sånt i svart, tycker de ser för billigt ut att lacka allt i samma färg! dessutom e de inget som förstör den stilrena looken me att lacka dem svarta, tycker det bara ser fräscht ut jag! smile wink men tanklocket KANSKE skulle va samma färg som bilen enligt min åsikt roll fast gör du som du vill, de kan bli snyggt å ha det svart också, har bara inte sett nån sån tongue cool

lycka till me resten också wink
mvh simon!

Tjenare!
Kul me dinaåsikter smile
Jo men vet inte med hantagerna, ska de oxå va svart då?
De är väl snyggare me hel vinrös bil med svarta lister runt fönster och längs taket och så, men va ska hantagen va i för färg hmm
Inte säker på den punkten tongue

Jo, jag får se.. har ju lackering i skolan så om jag vill måla om tanklocket så äre inge stora problem.. tongue
Men tackar för din åsikt!

Tackar tackar smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Uppdate!
Tja alla!
Vart ett litet utförande av farsan ida ppga att jag inte hinner, har prov i morrn och på onsdag så det känns bra stressigt sad
men ska fixa en inköpslista över papper och förtunning och sånt..
så det ska fixas..

Dagens uppgift av pappsen tongue

http://www.garaget.org/gallery/archive/24769/176257_2wi3xc.jpg
Kapell till efteråt bilen blivit lackad och under hemfärd på släp sen ska det på när den ställs i carporten med under vintern..

Men de är lungt, JAG betalade själv tongue
Allt för ida, ska plugga nu!
mvh kimpa

LillNaisarn
22 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
Okej, nerlackning? du manar på de breda sidolisterna? jo de ska bli i saqmma färg som bilens.. menar taklister och sånt, runt förnster, hantag till skyggen, de kommer målas i my svart färg forhoppningsvis smile
mvh kimpa

aaah då tycker jag du ska ha lite svart då det bryter av lite,

1 997 Inlägg
22 oktober 2007
Jag tycker du skall lacka handtagen i samma färg som bilen och sedan listerna svarta/gråa, för att bryta av, eller vilken färg du nu hade tänkt dig. Samma som tanklocket hade nog blivit riktigt fint! (kanske de du ska ha fast jag missat de?)

Här e de iaf liv om man jämför med i min tråd. sitter o snackar med mig själv där...

Kepp up the good work!
Mvh/Fredrik

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
kimpan_90 skrev:
mvh kimpa

aaah då tycker jag du ska ha lite svart då det bryter av lite,

Precis smile
Jo det ser nog snyggare ut om de bryter av lite, men frågan är baken och framkjolen (orginal tillsvidare,) ska ytan där krockbalken sitter vara svart, alltså som orginal eller ska den lackas som bilens färg med?
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
isak90 skrev:
Jag tycker du skall lacka handtagen i samma färg som bilen och sedan listerna svarta/gråa, för att bryta av, eller vilken färg du nu hade tänkt dig. Samma som tanklocket hade nog blivit riktigt fint! (kanske de du ska ha fast jag missat de?)

Här e de iaf liv om man jämför med i min tråd. sitter o snackar med mig själv där...

Kepp up the good work!
Mvh/Fredrik

Hehe, ska nog skriva lite i din tråd ska du se tongue
Har haft fullt upp så har inte hunnit kommenteratlite trådar förens ida.. ska kika in på din sen smile

Jo hantagen blir nog som bilens färg..
Du de har jag inte tänkt på, tänkte först på bara vanlig blank svart färg,men nu när du skrev det, de skulle nog vara snyggt, får höra med lackeraren smile hehe
TAck desamma!
mvh kimpa

2 122 Inlägg
22 oktober 2007
ha inte kapellet på när du kör hem bilen, på snöskotrar blir de mer repiga av kapell än utan

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Kirre skrev:
ha inte kapellet på när du kör hem bilen, på snöskotrar blir de mer repiga av kapell än utan

Okej, jag tänkte på det jag med, men det verkar vara mjuk botten på kapellet, men efte lack hoppas jag att det är sol tongue iallefall inte regnar, då kommer det vaten in i bilen tongue
mvh kimpa

2 122 Inlägg
22 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
Kirre skrev:

Okej, jag tänkte på det jag med, men det verkar vara mjuk botten på kapellet, men efte lack hoppas jag att det är sol tongue iallefall inte regnar, då kommer det vaten in i bilen tongue
mvh kimpa

annars får du lägga tunt kumgummi över hela bilen de brukar fastna rätt gött... brukar lägga de och sen på med kapellet på skotern när de är snörök, har nämnligen gjort misstaget att komma fram och motorrummet är fullt i snö smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Kirre skrev:
kimpan_90 skrev:
Kirre skrev:

mvh kimpa

annars får du lägga tunt kumgummi över hela bilen de brukar fastna rätt gött... brukar lägga de och sen på med kapellet på skotern när de är snörök, har nämnligen gjort misstaget att komma fram och motorrummet är fullt i snö smile

Okej tongue
vi får se va det blir, men ska nog inte ha det på under bilfärden, titta lite på det och vill vara rädd om lacken tongue
Så det ska på sen när den står smile
Tackar för tipse\tipsen ändå smile
mvh kimpa

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
Uppdate!

Tja alla! idag vart de planering tills påbörjad slipning och spackling, och sedan lack big_smile
Så en inköpslista gjordes idag och tog i mot lite tips från mina lärare smile
Inköpslista:
[] Sillicon borttagning (4cr 0620) (ilen ska tvättas med detta innan man börjar slipa på den gammla lacken så inget fett eller sillicon kommer in i metallicken som ligger under klarlacken)
[] scotte duk (ska användas till ner mattning vid insidan av ytliga ytor..) 320 - 1000
[] Slippapper till "hyvel slip", osillerande maskin och till en kloss: 240-400
[] Sellilosa förtuning (rengöring av tex spackel spadar m.m)
[] Rosskydd\ primer

Detta ska införskaffas i morrn och i helgen ska finjustrerningar göras, fixa dörrar på plats,(förrardörr för långt fram)
Och knacka lite plåt  så allt funkar smile
Men uppdate kommer i helgen och i veckan!
mvh kimpa

4 299 Inlägg
26 oktober 2007
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Tja alla! idag vart de planering tills påbörjad slipning och spackling, och sedan lack big_smile
Inköpslista:
[] Sillicon borttagning (4cr 0620) (ilen ska tvättas med detta innan man börjar slipa på den gammla lacken så inget fett eller sillicon kommer in i metallicken som ligger under klarlacken)
[] scotte duk (ska användas till ner mattning vid insidan av ytliga ytor..) 320 - 1000
[] Rosskydd\ primer

Detta ska införskaffas i morrn och i helgen ska finjustrerningar göras, fixa dörrar på plats,(förrardörr för långt fram)
mvh kimpa

Nu e de inte länge kvar smile Du har lite å göra på lovet ser jag wink

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
kimpan_90 skrev:
Uppdate!

Inköpslista:
[] Rosskydd\ primer

mvh kimpa

Nu e de inte länge kvar smile Du har lite å göra på lovet ser jag wink

'Nä det är ju inte långt kvar smile
Jo lite har man ju att göra tongue haha
Lycka till till mig roll
mvh kimpa

4 299 Inlägg
26 oktober 2007
Just de, att jag glömde de yikes

Lycka till me spackling å slipning nu å allt du ska göra tongue
Senast redigerat av Rallyhalle (26 oktober 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
26 oktober 2007
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Just de, att jag glömde de yikes

Lycka till me spackling å slipning nu å allt du ska göra tongue

Hehe smile
Tackar så mycket, kan behövas tongue
mvh kimpa

Sök