Smörja bälten??

_VeNoM_ Giftig
3 april 2007 · 419 Inlägg

Ja precis...hur smörjer man bälten bäst? och med vad?
för mina i baksätet rullar bara in sig om man hjälper till å de känns som att de inte borde vara så tongue

så är det någon som har nått bra tips på vad man kan göra åt det..

Tacksam för alla svar

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
KlintA Våga Vägra Volvo!
3 april 2007 · 326 Inlägg

Jag har samma problem, så ja tror att ja följer den här tråden!wink

Vad sa du? Har Pappa betalat?
Slammis IT-Tekniker
3 april 2007 · 161 Inlägg

Tror inte det går att smörja utan att fjäderna börjar bli trött...  ett par beggade på skroten med bättre fjäder är nog rätt lösning..

Skoda Fabia Combi "Elegance" (2009)
Lindström Envis optimist
4 april 2007 · 454 Inlägg

Varför ska man inte smörja bältet? Jag gjorde det i veckan... Smörjde bältena med silikonspray, bara den biten längre in på bältet som man vanligtvis inte drar ut. Det funkade då hur bra som helst för mig.

_VeNoM_ Giftig
4 april 2007 · 419 Inlägg

Ok...tackar för inläggen...ska fundera lite på vad ja ska göra..

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
_VeNoM_ Giftig
5 april 2007 · 419 Inlägg

Lindström skrev:
Varför ska man inte smörja bältet? Jag gjorde det i veckan... Smörjde bältena med silikonspray, bara den biten längre in på bältet som man vanligtvis inte drar ut. Det funkade då hur bra som helst för mig.

Körde på samma sätt jag med och det vart hur bra som helst..nu rullar de ihop utan problem...körde ut bältena som om att jag skulle sätta på mej det å sen tog jag tag därifrån som det inte användes och drog ut resten å sprejade på. smile fiiiiiinemang

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
EyeLighter
5 april 2007 · 381 Inlägg

Jag hade samma problem med i min bil. Drog ut hela bältes längden och sprayade på silicon spray! Funkar kanon bra nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang