ferodo belägg eller redstuff belägg

Tigerofsweden
6 april 2007 · 1 231 Inlägg

som rubriken lyder , vilket ska man köpa ? vilket är bättre ? någon som vet någonting som kan vara vänlig att hjälpa ?
gick inte så bra sist ..sad

saabmosare
6 april 2007 · 60 Inlägg

redstuf kan du inte använda på gatan, de tar tid innan dom blir varva och innan dess är bromsverkan oduglig. Du kommer även att behöva andra skivor om du kör med redstuf för att dom ska tåla värmen.

Jag utgick ifrån att du snackade om för vanligt bruk.

Tigerofsweden
6 april 2007 · 1 231 Inlägg

japp , vanligt bruk  ... smile

men är ferodo beläggen någonting att ha da ? ? ?

BBAD Utbildad hobbymekare
6 april 2007 · 1 125 Inlägg

Tigerofsweden skrev:
japp , vanligt bruk  ... smile

men är ferodo beläggen någonting att ha da ? ? ?

jag har det bak på min Calibra + Brembo skivor
märker inte något specielt, fälgarna blir mindre skitiga de e väll de enda typ

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Tigerofsweden
7 april 2007 · 1 231 Inlägg

men dom är väl bättre än typ något vanligt gojs som är lite billigare ? eller ?

Eisenhut
7 april 2007 · 1 827 Inlägg

Menar du Ferodos gatbelägg som säljs på Micro eller menar du DS serien???

DS serien är riktigt bra belägg för bankörning... Det finns DS 2000, 2500 och 3000 där 2000 är till mest gata, 2500 blandat gata/bana och 3000 riktig bankörning.

DS 2500 kan vara lite svåra att få upp temp i och dom kan gnissla lite, men det är kanonbelägg annars.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
The_Dude
7 april 2007 · 550 Inlägg

Dom nya Redstuff beläggen klara nu även gatkörning!!! Nackdelen med EBC är att beläggen inte tål hög värme.
Kör på Ferodo beläggen istället eller Pagid.

Jag har greenstuff på min och visst där är bättre bett i dom men dom är inte bra pga att dom inte tål värme. Så jag ska byta till Tarox istället.

MKarlsson Tunnelmaster
7 april 2007 · 348 Inlägg

Säger som alla sa till mig, maila Stacke på Peansweden... Det inte han vet om bromsar är inte värt att veta.


www.peansweden.com

Senast redigerat av MKarlsson (7 april 2007)

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Tigerofsweden
7 april 2007 · 1 231 Inlägg

aaa jag menar gatbelägg .... smile
men vadå gnisslar ferodo ? ? ? sånt vill jag fan inte ha ... !!

Eisenhut
7 april 2007 · 1 827 Inlägg

Nej, ferodos gatbelägg gnisslar inte... Men alla ordentliga belägg som inte mattas ut har en tendens att gnissla, dvs Ferodos DS serie.

Om du ska köra på ferodos gatbelägg så kan du lika gärna köra på Audi orginal...

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
The_Dude
7 april 2007 · 550 Inlägg

Audi och Vw orginal belägg är Pagid!!!!

Tigerofsweden
11 april 2007 · 1 231 Inlägg

Eisenhut skrev:
Nej, ferodos gatbelägg gnisslar inte... Men alla ordentliga belägg som inte mattas ut har en tendens att gnissla, dvs Ferodos DS serie.

Om du ska köra på ferodos gatbelägg så kan du lika gärna köra på Audi orginal...

men är dom jag funderar på att köpa mattade da ?? asså det är dom vanliga , inga race eller nått ...

heter audis orginal Pagid ? ? ? ?

The_Dude
11 april 2007 · 550 Inlägg

Tigerofsweden skrev:

Eisenhut skrev:
Nej, ferodos gatbelägg gnisslar inte... Men alla ordentliga belägg som inte mattas ut har en tendens att gnissla, dvs Ferodos DS serie.

Om du ska köra på ferodos gatbelägg så kan du lika gärna köra på Audi orginal...

men är dom jag funderar på att köpa mattade da ?? asså det är dom vanliga , inga race eller nått ...

heter audis orginal Pagid ? ? ? ?

Nej men Pagid gör beläggen till Volkswagen koncernen.

Fel_xi
11 april 2007 · 211 Inlägg

Lånar tråden lite big_smile hur mycker tycker ni Redstuff / greenstuff dammar jämfört med org belägg? Och skillnaden Red/Green emellan

viccoA
11 april 2007 · 3 111 Inlägg

Angående EBC:

Ultimax är deras "biltema" belägg
Bluestuff är ett "longlife"belägg
Greenstuff är lite bättre än bilens standardbelägg
Redstuff är för gatbruk
Yellowstuff är för hård bankörning

bumpe Lastbilsmekaniker
11 april 2007 · 3 878 Inlägg

Ska du bara ha rena gatbelägg så köp orginal eller något annat märke som bara är ämnat för gatan, skiljer inte så mkt där...

RonnieH Ford är min grej!
11 april 2007 · 582 Inlägg

Nä man behöver ju bara race belägg om man ska ägna sig åt race åka på BANA! Annars duger original gott, Svärfar åker med biltema belägg o skivor på ekonomi-bilen!! det var inte klokt va det betta o dom har aldrig glasats än! (han kör inte 30 km/h i skogen precis!)
Jag hade Ferodo belägg o Black Diamond hålborrade/slitsade skivor på Cossien visst det gnisslade lite men dom höll i fast det blev hett (bolmade duktigt ibland) Sen gäller det ju att ha fräsch bromsvätska, det är skitviktigt för annars kokar den mycket lättare = pedalen går i golvet!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
The_Dude
11 april 2007 · 550 Inlägg

Dom dammar mycket mindre. Mina Greenstuff kan jag knappt se att dom dammar överhuvudtaget.

Tigerofsweden
12 april 2007 · 1 231 Inlägg

bumpe skrev:
Ska du bara ha rena gatbelägg så köp orginal eller något annat märke som bara är ämnat för gatan, skiljer inte så mkt där...

funderar på ett par REMA som är samma som orginalen typ ... dom på AD-Center sa det ...
dom är OE-Godkända oxå ... borde väl duga med dom , jag kör ändå bara vanligt och i stan , nån längre sträcka ibland ...
eller va säger ni ??

JohanW
12 april 2007 · 212 Inlägg

Hade DS2500 på min Mini, funkade bra på gata helt klart, gnisslade lite dock och skitade ner rätt bra.

Köpte dom på Micro för övrigt (dom kan beställa DS-varianterna också smile )

Mini JCW (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang