god doft i bilen

Bike
8 april 2007 ·

alla gillar ju när bilen doftar rent o gott
(tror ja)

i alla fall vanligtvis har jag kört med doft gran i bilen o de har gett en lagom fräsh doft som hållt sig länge men fick tag i en flaska med dofta gott medel som spraya lite lätt över tyg delar i bilen o de höll i sig par veckor,  (beroende på användning)   men nu är det slut då o kan inte få ny så har sett sådant rolig grej på macken ser ut som liten hjälm man trycker på huvudet så sprutar den ut liten mängd  med dofta gott medel i bilen, har någon här testa något sådant där,
eller ska man hålla sig till klassiska granen ?
öppen för tips ider o lite till,

mellowd Drop Shop
8 april 2007 · 926 Inlägg

bara du inte har grejerna synliga utifrån så kan du väl ha vad som helst.
granar och dylikt är grymt fult smile

Bike
8 april 2007 ·

ok vad kör du med då om du tycker det är så jätte fult för även du måste väll tycka om när bilen doftar gott ?

mellowd Drop Shop
8 april 2007 · 926 Inlägg

jo klart det är kul när bilen luktar gott. Men att ha en gran hängandes i backspegeln går fetbort. Alldeles för volvo 740.

Har inte haft doftgrejer på evigheter. men sist var det en vattenmelongran i handsfacket smile

Cruizr
8 april 2007 · 417 Inlägg

Gran e najs smile

Kan rekommendera vanilj, tutti-frutti å jordgubb smile

"New car" däremot luktar inte new car, mer som tvättmedel he he smile

ha de gött/Jocke

stirrah
8 april 2007 · 40 Inlägg

Håller helt med mellowd...usch för  hängande doftgranar.
Är väl emot doftgrejjer i allmänhet också, dom där dofterna får man bara huvudvärk av.
Är bilen ren så luktar det bra, då behöver man inte dölja det med någon äcklig jordgubbsdoft? neutral

Mitsubishi 3000GT "Gen. 2.5 Angry eyes" (1993)
Malmoe SSS -12
8 april 2007 · 3 217 Inlägg

En bil stinker överlag inte så hemskt att man måste ersätta detta med en raggargran i spegeln... Låter man bli att röka i bilen och ventilerar titt som tätt (så att fläktsystemet håller sig rent) och tvättar av säten och golv med textilrengöring när man ändå städar bilen så brukar det inte vara någon större brist på fräsh doft i bilen... Ingen sötsliskig jordgubb eller dylikt, utan mer... RENT! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Cruizr
8 april 2007 · 417 Inlägg

stirrah skrev:
Håller helt med mellowd...usch för  hängande doftgranar.
Är väl emot doftgrejjer i allmänhet också, dom där dofterna får man bara huvudvärk av.
Är bilen ren så luktar det bra, då behöver man inte dölja det med någon äcklig jordgubbsdoft? neutral

Man tröttnar efter ett tag på lukten av plast/lim som det ofta är i nyare bilar, i äldre bilar med lite mil på mätarn så är det mer för att ta bort lukten av gammal bil wink

Men det är ju smaksak... Farsan t.ex. hatar granar (huvudvärk o så av dom), men så luktar det byggjobbare i hans bil med... lolwink

peace/Jocke

DasAuto
8 april 2007 · 2 751 Inlägg

köp sånt skum som neutraliserar lukt,,, jag rengörde hela kupen med det, och sen köpte en doftgran big_smile då luktade det mycket bättre än enbart med doftgran

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
stirrah
8 april 2007 · 40 Inlägg

Gammal bil...? Är inte riktigt med på vad ni menar smile Sköter man om bilen så luktar den aldrig illa.
Hänvisar till Fuckface inlägg smile

Mitsubishi 3000GT "Gen. 2.5 Angry eyes" (1993)
Volvotjej84 helt galen
8 april 2007 · 388 Inlägg

jockecruiser skrev:
Gran e najs smile

Kan rekommendera vanilj, tutti-frutti å jordgubb smile

"New car" däremot luktar inte new car, mer som tvättmedel he he smile

ha de gött/Jocke

Vaniljdoften blir amn ALFRIG av med... Man kan riva ur bilen helt, metallen tar doft från vanilj och det är inte såååå gott hmm Själv kör jag på persika-gran.

Varför åka fort när man kan åka brett?
Nattugglan Idiot..
8 april 2007 · 285 Inlägg

Min bil luktade gott innan jag var framme med doftgranen och doftbollen.

Råkade gå förbi hyllan med granarna på coop forum,så jag köpte en doftgran som luktade "Skogsfrisk" och doftbollen tyckte polaren och morsan var ball så den köpte jag med.

Den där bollen som ser ut som en rosa smiley är ju rätt grym ändå smile

Senast redigerat av Nattugglan (8 april 2007)

Bike
8 april 2007 ·

Var nu på macken o testa sådan doft spray efter tvätta dammsugit bilen mm
o lät bilen stå i garage en natt helt stängd men när lukta i dag fick nästan huvudvärk direkt
de var sådan otrevlig doft så nu får de bli moder natur som får sköta väl doften här next,
så fort regnet slutar falla ska den ut o vädras redigt,

Ena Colaberoende
8 april 2007 · 1 219 Inlägg

När bilen har varit avställd i vinter så satte jag in en Luktborttagare (Yocoair) samt sprayade lite av sprayet som fanns och det fungerade klockrent. Har en go doft av någonting.. Luktar riktigt fräscht.

Förut satte jag en doftgran i fläktutblåset nere vid fötterna. Ingen som såg det.

/Ena

bmx
8 april 2007 · 7 100 Inlägg

klart man ska ha en doftgran.kan rekomendera EU,stars n stripes och lime granen smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
street Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
8 april 2007 · 426 Inlägg

har en liten jävuls smily i backspegelen. mycket bättre än äckelgran. granen kan man hänga i skithuset ist där gör den bättre nytta

/Street
FireTraXX DFFL
8 april 2007 · 9 020 Inlägg

doftgranar luktar illa...
Ifall ens bil stinker så gör man något fel med antingen sin kroppshygien eller med bilen...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Nattugglan Idiot..
8 april 2007 · 285 Inlägg

FireTraXX skrev:
doftgranar luktar illa...
Ifall ens bil stinker så gör man något fel med antingen sin kroppshygien eller med bilen...

Eller så har ägaren innan rökt/haft hundar i bilen.
Men då kan man strunta i att köpa den istället

FireTraXX DFFL
8 april 2007 · 9 020 Inlägg

Nattugglan skrev:

FireTraXX skrev:
doftgranar luktar illa...
Ifall ens bil stinker så gör man något fel med antingen sin kroppshygien eller med bilen...

Eller så har ägaren innan rökt/haft hundar i bilen.
Men då kan man strunta i att köpa den istället

Eller rekonda inredningen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
dr_weber Senator
8 april 2007 · 323 Inlägg

Va faan har ni inte luktat på Very Berry granen? Visserligen är den svår att få tag i men oj va fint den luktar!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang