vad för lim ska jag använda till för att fästa mittenkjolar?

LillNaisarn
10 april 2007 ·

Sikaflex? Pl400?

finns det ngt man borde tänka på om man använder ngt av dessa ämnen ?

även tips på andra produkter mottages tacksamt och tips på hemsidor där det säljs även dessa smile

tack på förhand

Ena Colaberoende
10 april 2007 · 1 219 Inlägg

Skaffa kirurghandskar. Sådana som sitter perfekt på handen. Det sparar du mycket jobb på om du får på fingrarna.

Sikaflex har jag bara sett i svart.
Pl400 har jag bara sett i Vitt.

Sikaflex är Dyrare. Här ligger en tub på 170:
Pl400 ligger på ca 40:- för en lika stor tub.
Jag har aldrig limmat kjolpaket. bara Nät och jag har bara jobbat med Sikaflex men det är grymt bra och hållbart..

/Ena

Izual
10 april 2007 · 4 571 Inlägg

Jag har kört på sikaflex till det mesta iaf och det funkar väldigt bra.

Men nu har jag fått tag på någonting nytt som har samma egenskaper som sikaflex
nämligen Teroson Terostat 9220  : http://loctite.fast.de/se/produkter/9220.htm

Som jag har blivit lovad att det skall funka bättre är sikaflex

PL400 gillade jag inte alls att jobba med (vita varianten)
Den var alldeles för grynig och fästa inge alls bra.

LillNaisarn
10 april 2007 ·

Då har jag fått det om bakfoten har alltid haft för mig att pl varit dyrare än sikaflex men att dom har haft ngt så när samma egenskaper förutom priskillnad.

vad det är för färg spelar ingen större roll då det inte kommer att synas då jag ska ha det innan för mittenkjolarna smile

måste man e.v matta ner lacken eller är det bara att sätta dit sikaflex ?
samma med pl ?

tacksam för att ni tar er tid och hjälper en *Tusen tack*

edit: izual tyvärr så stog det inget pris på den dära produkten som skulle vara bättre än sikaflex sad ( Eller så är det bara jag som inte hittar wink )

Senast redigerat av LillNaisarn (10 april 2007)

Izual
10 april 2007 · 4 571 Inlägg

LillNaisarn skrev:
edit: izual tyvärr så stog det inget pris på den dära produkten som skulle vara bättre än sikaflex sad ( Eller så är det bara jag som inte hittar wink )

Jag köpte 2 för 200:- på en lokal bildelsfirma:D
Länken var nog bara en produktinfo

LillNaisarn
10 april 2007 ·

Izual skrev:

LillNaisarn skrev:
edit: izual tyvärr så stog det inget pris på den dära produkten som skulle vara bättre än sikaflex sad ( Eller så är det bara jag som inte hittar wink )

Jag köpte 2 för 200:- på en lokal bildelsfirma:D
Länken var nog bara en produktinfo

då förstår jag smile får nog se lutar åt sikaflex då jag skulle få e.v gratis av en som jobbar inom bygg smile

tusen tack för hjälpen smile

Machin Fartmissbrukare
10 april 2007 · 1 302 Inlägg

har oxå bara använt sikaflex förut men nu när vi skulle montera polarens kjolpaket så hade som inte sikflex där vi var så vi blev rekomenderade att köra med pl400.. å d har funkat kanon.. sitter utta h-vete.. d enda du kan tänka på innan du smetar dit d är att rengöra ytan med tex thinner..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
dallelito med lem
10 april 2007 · 1 147 Inlägg

min front sitter stenhårt me pl400 o några skruvar. sikaflex e onödigt dyrt bara

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
LillNaisarn
10 april 2007 ·

dallelito skrev:
min front sitter stenhårt me pl400 o några skruvar. sikaflex e onödigt dyrt bara

om du läser ovan så får jag gratis så wink

machin: tack för svaret tänkte väll ngt liknkande smile det blir att göra det då jag måste ta bort gammla lister och dylikt från bilen och i samband med det ska jag likaså rengöra smile

tack för alla råd.

edit: jag betalar hellre en slant och får så att det håller bättre än att snåla smile

Senast redigerat av LillNaisarn (10 april 2007)

Machin Fartmissbrukare
10 april 2007 · 1 302 Inlägg

vsg å lycka till smile

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
dj_padde
11 april 2007 · 1 813 Inlägg

jag körde med pl400 på min calibra satte dit sidokjolarna med.. det funkade väldigt bra hade inga problem med det.. bara man rengör noga och sätter det i spänn när det torkar;) det höl för mig iaf fast hade bilen bara i ca 2 veckor där efter men han som har den nu har jag inte hört något om det så det verkar hålla än iaf;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
stevevo plastmupp
13 april 2007 · 10 Inlägg

teroson 9220. bättre lim kommer du inte hitta. håller sjukt bra

Jocke_T
13 april 2007 · 81 Inlägg

Det finns även ett lim som heter PL600.. Det ska vara starkare än PL400 plus att det torkar mkt snabbare så att man inte behöver ha det i press så länge som PL400 te.x.

Tinoz 10 sec före dig...
13 april 2007 · 540 Inlägg

Jocke_T skrev:
Det finns även ett lim som heter PL600.. Det ska vara starkare än PL400 plus att det torkar mkt snabbare så att man inte behöver ha det i press så länge som PL400 te.x.

håller helt och hållet med! PL400 och 600 är det bästa montage lim
et!

LillNaisarn
13 april 2007 ·

Tinoz skrev:

Jocke_T skrev:
Det finns även ett lim som heter PL600.. Det ska vara starkare än PL400 plus att det torkar mkt snabbare så att man inte behöver ha det i press så länge som PL400 te.x.

håller helt och hållet med! PL400 och 600 är det bästa montage lim
et!

finns även pl900. men vad jag fått höra så är 600 och 900 inom industri att inte privatpersoner får köpa ?
om ngn har länk där man kan beställa skulle jag bli tacksam då jag vill snarast montera kjolarna smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang