Peugeot 205 GTI, dämpa ljudet i kupén?

Churles
13 april 2007 · 12 Inlägg

Tjatja!
Köpte mig en Peugeot 205 GTI får någon dag sen och innan jag köpte den fick jag höra att den låter mycket men det här är mer än vad jag klarar av.

Det är inget som låter i fronten från bilen utan allt ljud kommer från baksätet/bagageluckan.
Har köpt ljuddämpningsmattor från mekonomen, två stycken som jag la i bagaget men det hjälpte ytterst lite.

Någon som vet vad exakt jag kan göra för att få ner ljudet?

OBS! det är inte såå mycket motorljud, mest susande från däcken och så lite "skåpbilskänsla" på det hela, svårt att förklara men jag hoppas ni förstår!

Tack på förhand!


EDIT: Förra ägaren tog ur högtalarna bak så nu är det två 6x9 tums hål i hatthyllan, tror ni att det blir bättre så fort man tätar dem med ett par högtalare?

Senast redigerat av Churles (13 april 2007)

dj_padde
13 april 2007 · 1 813 Inlägg

riv bort din klädsel på sidorna på bilen innuti dörrsidor å skuffen å lägg dämpnings mattor där och kanske under golv mattan om det behövs där med;) jag köpte sådant på biltema och la i hela mitt golv på calibran fick bort mkt dåligt ljud=) men så hade man sportsystem hela vägen och det hörde man iaf men det e ett gott ljud;)  har du sommarfälgar på bilen lr dubbdäck?? har du dubbdäck så e det säkert därför det låter mkt inne;) finns däck med som e billiga. dom brukar ha mkt mer ljud i sig än riktigt bra däck som e byggda för tyst körning;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Churles
13 april 2007 · 12 Inlägg

Okej, thx big_smile

Nae det är sommardäck som sitter på nu! men då ska jag till biltema någon dag då och shoppa loss lite då..

Tack!

Churles
18 april 2007 · 12 Inlägg

Nu till ett annat problem hmm

För någon dag sen skulle jag köra genom en biltvätt med den och då insåg jag att den läcker på 4-5 ställen (Lite vid framrutan, takluckan, vänster dörr, bakrefönstret på höger sida och sen lite i bagaget)

Jag inhandlade för ett halvår sedan "Permatex Rtv-silikon" som jag tänkte täta listerna i dörrarna och bagaget med men jag vet inte riktigt om jag vågar.

Tänk om silikon stelnar, vilket leder till att listerna blir stenhårda?

Läste på permatex hemsida och där står det:
Suggested Applications: Windshields, door frames, electrical connections, seams and roofs, vinyl tops, weather stripping

så jag tänkte kolla med er om jag ska köra på det silikonet? säg inte att byta ut alla lister till nya för det har jag tyvärr inte råd med, äger typ en tjuga just nu.

Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang