servo läckage HJÄLP!

mrwilhelm
16 april 2007 · 8 Inlägg

min golf 4 -98 läcker servo olja som f*n, kommer från damasken vf vet inte va de kan vara om det är hela styrväxeln som pajat(om detta är de svårt att byta själv?) eller va de kan vara? om någon vet eller har en aning om va de kan vara är ja hämskt tacksam för svar.

mvh Tim Eklund

Injen Husägare
16 april 2007 · 268 Inlägg

Det verkar som att packboxen i styrväxeln har pajat, så det är bara att leta en begad på skroten

no turbo shit just real power
mrwilhelm
16 april 2007 · 8 Inlägg

okej vet du om det är svårt att byta? har hört att man inte bara kan byta packboxen utan måste byta hela styrväxel stämmer det?hmm

Senast redigerat av mrwilhelm (16 april 2007)

dalldall
16 april 2007 · 97 Inlägg

brukar gå att packa om kuggstången om du har det, men det är mycket jobb och inte säkert att det blir tätt, bättre att ta en på skroten. biltema har nåt medel som dom påstår tätar, vet ej om det är att lita på.

BMW 535 (1988)
__Linus__
16 april 2007 · 192 Inlägg

på min sunny som ja hade för ett litet tag sen så läkte servon..hörde me bilverkstad å dom sa att de bästa e att skrota den..att de int va värdt att laga skiten, bra att ja int laga den för 1 vecka efter så körde ja sönder växellådan ;P

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
mrwilhelm
16 april 2007 · 8 Inlägg

jo men de där biltema har fungerar bara om det är ett minimalt läckage de sväller lagren i packboxen om de är lite skadade men om de är trasiga är de meningslöst i mitt fall är de trasiga, så måste byta styrväxeln kul på en 98 som bara gått 11tusen,sad

__Linus__
16 april 2007 · 192 Inlägg

mrwilhelm skrev:
jo men de där biltema har fungerar bara om det är ett minimalt läckage de sväller lagren i packboxen om de är lite skadade men om de är trasiga är de meningslöst i mitt fall är de trasiga, så måste byta styrväxeln kul på en 98 som bara gått 11tusen,sad

skoj att köpa en ny fetare bil winkbig_smileloltonguecool

fireice_88@hotmail.com
BMW 120d (2005)
isakare
16 april 2007 · 272 Inlägg

Utbytes styrväxlar till VW bilar är relativt billiga då felet är vanligt.

3200:- på www.meca.se
Pumpen som oxå brukar paja kostar 1600:-

Dessa delar kan kosta det 4 dubbla till andra bilar.

Åker helst på is =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang